Súkromná poisťovňa zvýši pre ambulancie finančné zdroje, dá im viac peňazí na kapitácie, po novom im tiež napríklad zaplatí tri eurá za CRP vyšetrenie. Dohoda platí do konca marca budúceho roka.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 8. augusta (TASR) - Objednanie sa na presný čas k lekárovi umožnila od začiatku augusta poistencom Dôvery dohoda medzi zdravotnou poisťovňou, Asociáciou súkromných lekárov (ASL) SR a Zdravitou. Súkromná poisťovňa zvýši pre ambulancie finančné zdroje, dá im viac peňazí na kapitácie, po novom im tiež napríklad zaplatí tri eurá za CRP vyšetrenie. Dohoda platí do konca marca budúceho roka.
"Súčasťou úpravy úhrad je aj záväzok zvyšovať kvalitu zdravotnej starostlivosti pre pacienta, a to najmä v piatich bodoch. Prvým je, že lekári umožnia objednávanie pacienta na presný termín. Druhým zabezpečenie čakania na prvovyšetrenie novodiagnostikovaného chronického pacienta v špecializovanej starostlivosti do troch týždňov. Tretím je úhrada vyšetrenia CRP v ambulanciách praktických lekárov," priblížil generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.
Zdravotná poisťovňa sa tiež s asi 3500 ambulanciami reprezentovanými Zdravitou dohodla na úhrade vyšetrenia alebo kontroly chronického pacienta u všeobecného lekára v prípade, že nevyžaduje špeciálnu starostlivosť. Poslednou časťou projektu, na ktorom spolupracuje aj Asociácia na ochranu práv pacientov SR, je aj dohoda na znížení tzv. ambulantne senzitívnych ochorení v nemocniciach. Ako vysvetlil Kultan, asi šesť percent hospitalizácií pacientov by sa mohlo vyriešiť ambulantne.
Dôvera bude v stredu (9.8.) rokovať o platbách a projekte aj s ambulanciami, ktoré reprezentuje Zväz ambulantných poskytovateľov združujúci približne 2000 ambulancií. Rovnako šéf ASL a Zdravity Marián Šóth nevylúčil, že by mohol byť inšpiráciou aj pre ostatné zdravotné poisťovne.
Union zdravotná poisťovňa lekárom CRP vyšetrenie prepláca tiež. "Okrem toho preplácame aj EKG vyšetrenie priamo v ambulancii, takže pacient nemusí navštíviť ešte aj lekára - špecialistu. Rovnako, už desať rokov, naše zmluvné podmienky umožňujú lekárom, aby mali v starostlivosti aj chronických pacientov," povedala jej hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Priblížila, že Union ZP tiež v tomto roku prišla s programom manažmentu poistencov. "Napríklad, ak nemôže nájsť lekára špecialistu alebo má problém s dlhšou čakacou dobou, cez call centrum mu pomôžeme nájsť iného zmluvného lekára alebo skorší termín," ozrejmila.
"Súčasťou úpravy úhrad je aj záväzok zvyšovať kvalitu zdravotnej starostlivosti pre pacienta, a to najmä v piatich bodoch. Prvým je, že lekári umožnia objednávanie pacienta na presný termín. Druhým zabezpečenie čakania na prvovyšetrenie novodiagnostikovaného chronického pacienta v špecializovanej starostlivosti do troch týždňov. Tretím je úhrada vyšetrenia CRP v ambulanciách praktických lekárov," priblížil generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.
Zdravotná poisťovňa sa tiež s asi 3500 ambulanciami reprezentovanými Zdravitou dohodla na úhrade vyšetrenia alebo kontroly chronického pacienta u všeobecného lekára v prípade, že nevyžaduje špeciálnu starostlivosť. Poslednou časťou projektu, na ktorom spolupracuje aj Asociácia na ochranu práv pacientov SR, je aj dohoda na znížení tzv. ambulantne senzitívnych ochorení v nemocniciach. Ako vysvetlil Kultan, asi šesť percent hospitalizácií pacientov by sa mohlo vyriešiť ambulantne.
Dôvera bude v stredu (9.8.) rokovať o platbách a projekte aj s ambulanciami, ktoré reprezentuje Zväz ambulantných poskytovateľov združujúci približne 2000 ambulancií. Rovnako šéf ASL a Zdravity Marián Šóth nevylúčil, že by mohol byť inšpiráciou aj pre ostatné zdravotné poisťovne.
Union zdravotná poisťovňa lekárom CRP vyšetrenie prepláca tiež. "Okrem toho preplácame aj EKG vyšetrenie priamo v ambulancii, takže pacient nemusí navštíviť ešte aj lekára - špecialistu. Rovnako, už desať rokov, naše zmluvné podmienky umožňujú lekárom, aby mali v starostlivosti aj chronických pacientov," povedala jej hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Priblížila, že Union ZP tiež v tomto roku prišla s programom manažmentu poistencov. "Napríklad, ak nemôže nájsť lekára špecialistu alebo má problém s dlhšou čakacou dobou, cez call centrum mu pomôžeme nájsť iného zmluvného lekára alebo skorší termín," ozrejmila.