Rekord drží Košický kraj, v ktorom volalo vyše 222-tisíc ľudí, nasleduje Prešovský kraj s viac ako 211-tisíc volaniami. Najmenej hovorov - 119-tisíc bolo v Trenčianskom kraji.
Autor TASR
Bratislava 25. marca (TASR) - Operátori záchrannej zdravotnej služby (ZZS) prijali v minulom roku na tiesňovej linke 155 vyše 1,3 milióna hovorov. Najviac telefonátov bolo na východnom Slovensku. Rekord drží Košický kraj, v ktorom volalo vyše 222.000 ľudí, nasleduje Prešovský kraj s viac ako 211.000 volaniami. Najmenej hovorov - 119.000 bolo v Trenčianskom kraji.
"Na našom území máme nepretržite v pohotovosti 273 pozemných a sedem vrtuľníkových ambulancií záchrannej zdravotnej služby. Pozemné ambulancie ZZS zasahovali vlani vyše 503.000-krát, čo je o viac 3000 prípadov viac ako v roku 2012. Je to približne 1380 zásahov denne. Priemerný celoslovenský dojazdový čas posádok ZZS na miesto udalosti bol 11 minút a 30 sekúnd," uviedol Boris Chmel zo ZZS.
Dodal, že nie všetky stavy si vyžadujú zásah záchranky, z 1,3 milióna volaní mala ZZS 503.000 výjazdov k pacientom, a tak 800.000 hovorov bolo riešených inak. Stáva sa, žiaľ, že sa nájdu ľudia, ktorí využívajú sanitky ako taxíky, keď sa napríklad potrebujú dostať do nemocnice. Zavolajú na 155 a vedia, čo majú opísať operátorovi. Vyslaná ambulancia potom na mieste zistí, že stav pacienta sa nezhoduje s nahlásenou informáciou.
"Čo sa týka zneužitia linky v tom zmysle, že na mieste nahlásenej udalosti nikto nebol, takýchto prípadov sme mali vlani takmer 6000. Za zneužitie tiesňovej linky 155 však nie je žiadna pokuta. Boli aj prípady, keď jeden človek zavolal vyše 100-krát za deň," uzavrel Chmel.
"Na našom území máme nepretržite v pohotovosti 273 pozemných a sedem vrtuľníkových ambulancií záchrannej zdravotnej služby. Pozemné ambulancie ZZS zasahovali vlani vyše 503.000-krát, čo je o viac 3000 prípadov viac ako v roku 2012. Je to približne 1380 zásahov denne. Priemerný celoslovenský dojazdový čas posádok ZZS na miesto udalosti bol 11 minút a 30 sekúnd," uviedol Boris Chmel zo ZZS.
Dodal, že nie všetky stavy si vyžadujú zásah záchranky, z 1,3 milióna volaní mala ZZS 503.000 výjazdov k pacientom, a tak 800.000 hovorov bolo riešených inak. Stáva sa, žiaľ, že sa nájdu ľudia, ktorí využívajú sanitky ako taxíky, keď sa napríklad potrebujú dostať do nemocnice. Zavolajú na 155 a vedia, čo majú opísať operátorovi. Vyslaná ambulancia potom na mieste zistí, že stav pacienta sa nezhoduje s nahlásenou informáciou.
"Čo sa týka zneužitia linky v tom zmysle, že na mieste nahlásenej udalosti nikto nebol, takýchto prípadov sme mali vlani takmer 6000. Za zneužitie tiesňovej linky 155 však nie je žiadna pokuta. Boli aj prípady, keď jeden človek zavolal vyše 100-krát za deň," uzavrel Chmel.