Obsahovú náplň blokov počas tábora tvorili témy z chémie, fyziky, biológie, geografie, geológie, ekológie, matematiky, informatiky a techniky.
Autor TASR
Banská Bystrica 26. júla (TASR) – Zážitkové učenie v prírodovedných predmetoch bolo hlavným cieľom denného letného tábora Mladý prírodovedec. Uskutočnil sa už jeho 5. ročník a pre žiakov základných škôl ho zorganizovala Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela (UMB) v Banskej Bystrici v spolupráci s OZ Príroda v dňoch 11. až 15. júla. TASR o tom dnes informovala Zuzana Ševčíková, referentka marketingovej komunikácie UMB.
Obsahovú náplň blokov počas tábora tvorili témy z chémie, fyziky, biológie, geografie, geológie, ekológie, matematiky, informatiky a techniky.
"Bloky zabezpečujú vysokoškolskí pedagógovia Fakulty prírodných vied UMB, zapojené sú všetky jej katedry. V rámci jednotlivých predmetov deti pracujú prevažne experimentálne, skúmajú a objavujú. Pedagógovia volia aktivity a zaujímavé hry, prostredníctvom ktorých sa snažia deti vtiahnuť do hľadania rôznych pokladov, dokazovania chemických látok, objasňovania fyzikálnych javov, spoznávania fauny a flóry, odhaľovania tajných kódov a matematických princípov, fungovania technických zariadení a robotov či možností recyklácie materiálov," priblížila Ševčíková.
Deti okrem priamej činnosti v laboratóriách majú možnosť pracovať s rôznymi prístrojmi, vidieť rôzne vzorkovnice, preparáty či zbierky vzácnych minerálov.
Ako Ševčíková dodala, účastníci tábora mali možnosť za svoju aktívnu činnosť získať farebný náramok. Tie deti, ktoré ich získali najviac, boli v rámci skupín odmenené zvláštnou cenou, ako napríklad finančnou poukážkou do kníhkupectva. Asi polovica detí, 24 z celkového počtu, sa už na tomto letnom tábore zúčastnila i predtým.
Obsahovú náplň blokov počas tábora tvorili témy z chémie, fyziky, biológie, geografie, geológie, ekológie, matematiky, informatiky a techniky.
"Bloky zabezpečujú vysokoškolskí pedagógovia Fakulty prírodných vied UMB, zapojené sú všetky jej katedry. V rámci jednotlivých predmetov deti pracujú prevažne experimentálne, skúmajú a objavujú. Pedagógovia volia aktivity a zaujímavé hry, prostredníctvom ktorých sa snažia deti vtiahnuť do hľadania rôznych pokladov, dokazovania chemických látok, objasňovania fyzikálnych javov, spoznávania fauny a flóry, odhaľovania tajných kódov a matematických princípov, fungovania technických zariadení a robotov či možností recyklácie materiálov," priblížila Ševčíková.
Deti okrem priamej činnosti v laboratóriách majú možnosť pracovať s rôznymi prístrojmi, vidieť rôzne vzorkovnice, preparáty či zbierky vzácnych minerálov.
Ako Ševčíková dodala, účastníci tábora mali možnosť za svoju aktívnu činnosť získať farebný náramok. Tie deti, ktoré ich získali najviac, boli v rámci skupín odmenené zvláštnou cenou, ako napríklad finančnou poukážkou do kníhkupectva. Asi polovica detí, 24 z celkového počtu, sa už na tomto letnom tábore zúčastnila i predtým.