Na živú učebňu sa zmenil od nového školského roka dvor Základnej školy v Badíne v okrese Banská Bystrica.
Autor TASR
Badín 19. septembra (TASR) – Na živú učebňu sa zmenil od nového školského roka dvor Základnej školy v Badíne v okrese Banská Bystrica. V rámci projektu Záhrada, ktorá učí, sa v nej deti budú vzdelávať aj pomocou dažďovej záhrady, ovocnej steny či kamenného litofónu. Projekt koordinuje už tretí rok organizácia Živica.
Vegetačná stena, vytvorená z ovocných stromov, bude slúžiť nielen na učebné účely, ale aj poskytovať tieň a chutné ovocie. Je to jeden z prvkov Záhrady, ktorá učí, poskytujúcej priestor na vyučovanie aj relax.
"Je až neuveriteľné, ako efektívne funguje naša nová dažďová záhrada," hovorí učiteľka školy Miriam Hudobová. V spolupráci so záhradnou architektkou ju vytvorili, aby využili dažďovú vodu zachytávanú zo strechy školy a oživili tmavý a vlhký kút pred hlavným vstupom do školy. Dnes je dažďová záhrada napriek dlhotrvajúcemu suchu pekne rozkvitnutá. Má nielen praktické a estetické využitie, ale učiteľom pomáha aj pri výučbe výtvarnej výchovy, geografie a biológie.
Uprostred záhrady sa vyníma hlinený domček s vegetačnou strechou, ktorý slúži na rôzne výstavy žiackych prác. Vnútri má vybudovaný podzemný telefón, ktorý ústi na druhom konci záhrady. Obľúbeným vyučovacím prvkom je aj pocitový chodník, na ktorom si deti môžu vyskúšať zapojenie zmyslov pri chôdzi po rôznych prírodných materiáloch (kameň, drevo, piesok). Učitelia ho využívajú napríklad pri výučbe estetiky alebo biológie človeka. V rohu záhrady je divoký kút označený "ceduľkou" a ohradený vŕbovým plôtikom. Toto miesto sa nekosí a pri vyučovaní poskytuje priestor na pozorovanie hmyzu a rastlín v prostredí bez zásahu človeka.
Vegetačná stena, vytvorená z ovocných stromov, bude slúžiť nielen na učebné účely, ale aj poskytovať tieň a chutné ovocie. Je to jeden z prvkov Záhrady, ktorá učí, poskytujúcej priestor na vyučovanie aj relax.
"Je až neuveriteľné, ako efektívne funguje naša nová dažďová záhrada," hovorí učiteľka školy Miriam Hudobová. V spolupráci so záhradnou architektkou ju vytvorili, aby využili dažďovú vodu zachytávanú zo strechy školy a oživili tmavý a vlhký kút pred hlavným vstupom do školy. Dnes je dažďová záhrada napriek dlhotrvajúcemu suchu pekne rozkvitnutá. Má nielen praktické a estetické využitie, ale učiteľom pomáha aj pri výučbe výtvarnej výchovy, geografie a biológie.
Uprostred záhrady sa vyníma hlinený domček s vegetačnou strechou, ktorý slúži na rôzne výstavy žiackych prác. Vnútri má vybudovaný podzemný telefón, ktorý ústi na druhom konci záhrady. Obľúbeným vyučovacím prvkom je aj pocitový chodník, na ktorom si deti môžu vyskúšať zapojenie zmyslov pri chôdzi po rôznych prírodných materiáloch (kameň, drevo, piesok). Učitelia ho využívajú napríklad pri výučbe estetiky alebo biológie človeka. V rohu záhrady je divoký kút označený "ceduľkou" a ohradený vŕbovým plôtikom. Toto miesto sa nekosí a pri vyučovaní poskytuje priestor na pozorovanie hmyzu a rastlín v prostredí bez zásahu človeka.