Na 8. decembra je zvolané mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva, kde poslanci rozhodnú, či návrh podporia, alebo nie.
Autor TASR
Banská Bystrica 28. novembra (TASR) – Mesto Banská Bystrica má po 30 rokoch šancu získať kontrolu nad strategickým miestom, akým je autobusová stanica, a tým pádom určovať aj pravidlá. Jeho zámerom je po vybudovaní stavby, s ktorým sa počíta na jar 2017, dostať do svojho majetku dopravnú časť stanice. Tá je v súčasnosti predmetom nájomných vzťahov medzi investorom a dopravcami. Informoval o tom na tlačovej besede banskobystrický primátor Ján Nosko.
Na 8. decembra preto zvolal mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva, kde poslanci rozhodnú, či návrh podporia, alebo nie. Autobusová stanica, kde sa už v uplynulých dňoch začalo s búraním starých priestorov, je v meste pod Urpínom horúcou témou. Vedenie magistrátu o nej v súčasnosti intenzívne rokuje s poslaneckými klubmi.
"Po mnohých rokovaniach sme investorovi deklarovali, že mesto má záujem vstúpiť do projektu autobusovej stanice. Myslím si, že taký strategický bod skutočne patrí pod kontrolu samosprávy. Investor prejavil ochotu ísť do takého modelu spolupráce. Po vykalkulovaní ekonomiky dopravnej časti chceme v roku 2017, po vybudovaní stanice, odkúpiť tú časť, ktorá denne obslúži stovky cestujúcich," konštatoval primátor. Verí, že návrh nájde podporu u poslancov a zvíťazí pragmatizmus a zdravý rozum.
Ako dodal, celý projekt má svoju ekonomiku. Odkúpenie dopravnej časti, ktorá bude tvoriť 40 percent autobusovej stanice, by v číslach znamenalo potrebu čerpať úver vo výške 3,2 milióna eur bez DPH. Ak by dopravnú časť vlastnilo mesto, ceny vstupov dopravných spoločností na stanicu by predstavovali príjmy na úrovni takmer 200.000 eur. Ročná splátka úveru by znamenala 150.000 eur, takže podľa viceprimátora Jakuba Gajdošíka "úver by sa v podstate splácal sám".
"Naším cieľom je, okrem iného, zatraktívniť verejnú hromadnú dopravu a dostať linky MHD na autobusovú stanicu. V prípade, že získame dopravnú časť stanice do vlastníctva mesta, na rozdiel od súčasného stavu nám v tom už nič nebude brániť," doplnil Gajdošík s tým, že o odkúpenie dopravnej časti stanice prejavili záujem i niektoré dopravné spoločnosti.
Na 8. decembra preto zvolal mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva, kde poslanci rozhodnú, či návrh podporia, alebo nie. Autobusová stanica, kde sa už v uplynulých dňoch začalo s búraním starých priestorov, je v meste pod Urpínom horúcou témou. Vedenie magistrátu o nej v súčasnosti intenzívne rokuje s poslaneckými klubmi.
"Po mnohých rokovaniach sme investorovi deklarovali, že mesto má záujem vstúpiť do projektu autobusovej stanice. Myslím si, že taký strategický bod skutočne patrí pod kontrolu samosprávy. Investor prejavil ochotu ísť do takého modelu spolupráce. Po vykalkulovaní ekonomiky dopravnej časti chceme v roku 2017, po vybudovaní stanice, odkúpiť tú časť, ktorá denne obslúži stovky cestujúcich," konštatoval primátor. Verí, že návrh nájde podporu u poslancov a zvíťazí pragmatizmus a zdravý rozum.
Ako dodal, celý projekt má svoju ekonomiku. Odkúpenie dopravnej časti, ktorá bude tvoriť 40 percent autobusovej stanice, by v číslach znamenalo potrebu čerpať úver vo výške 3,2 milióna eur bez DPH. Ak by dopravnú časť vlastnilo mesto, ceny vstupov dopravných spoločností na stanicu by predstavovali príjmy na úrovni takmer 200.000 eur. Ročná splátka úveru by znamenala 150.000 eur, takže podľa viceprimátora Jakuba Gajdošíka "úver by sa v podstate splácal sám".
"Naším cieľom je, okrem iného, zatraktívniť verejnú hromadnú dopravu a dostať linky MHD na autobusovú stanicu. V prípade, že získame dopravnú časť stanice do vlastníctva mesta, na rozdiel od súčasného stavu nám v tom už nič nebude brániť," doplnil Gajdošík s tým, že o odkúpenie dopravnej časti stanice prejavili záujem i niektoré dopravné spoločnosti.