Približne 50 ľudí, ktorí majú už dosť hučiacich kamiónov pod oknami, vstúpilo na priechod pre chodcov a polhodinu chodilo z jednej strany na druhú.
Autor TASR
Banská Bystrica 29. novembra (TASR) - Banskobystrická mestská časť Jakub a Uľanka, kde je hlavný frekventovaný cestný ťah na horské priechody Donovaly a Šturec, musel v stredu odolávať blokáde. Približne 50 ľudí z tejto časti, ktorí majú už dosť hučiacich kamiónov pod oknami, vstúpilo na priechod pre chodcov a polhodinu chodilo z jednej strany na druhú. Podporiť ich prišla hlava mesta pod Urpínom Ján Nosko. Blokáda, ktorá mala upozorniť kompetentných, že jediným riešením kritickej dopravnej situácie v tejto lokalite je dobudovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, spôsobila v oboch smeroch niekoľkokilometrové kolóny.
Podľa Noska akcia bola koordinovaná aj s inými mestami, ktoré takisto trápi kolabujúca doprava, zhusťujúca premávka, upchaté cesty, narastajúca nervozita obyvateľov a ich znižujúca sa kvalita života. Chýbajúca moderná dopravná infraštruktúra spojila primátorov a starostov stredoslovenského regiónu, ktorí sa ešte v stredu ráno stretli v Banskej Bystrici na programovej konferencii Iniciatívy stredné Slovensko (ISS). Na podporu modernej cestnej siete sa rovnaké prejavy občianskej nespokojnosti konali aj v iných mestách. Nasledovať má rozsiahla petičná akcia.
"Spoločne žijeme v jednom regióne, ktorý je z hľadiska investovania do modernej dopravnej infraštruktúry dlhodobo zanedbávaný. Narastajú regionálne rozdiely, tranzitná doprava sa zvyšuje, bezpečnosť na cestách sa, naopak, znižuje. Žiaľ, budovanie jednotlivých úsekov, ktoré by mali tvoriť celú trasu severojužného prepojenia Slovenska, zaostáva v príprave projektovej dokumentácie, územných rozhodnutí, posudzovania vplyvov na životné prostredie. Projekty stoja a nič sa v tejto oblasti nedeje," zdôraznil Nosko, ktorý je aj predsedom ISS.
"Všetci zdieľame názor, že v jednote je sila a iba spolu môžeme tieto veci pohnúť dopredu. Každý máme svoju skúsenosť, ku ktorej sa už nebudeme vracať. Keďže ide o obrovský balík dlhodobo neriešených problémov, sformulovali sme si ciele, ktoré chceme v ďalšom období dosiahnuť," dodal Nosko.
Primátori a starostovia stredoslovenského regiónu chcú presadiť dobudovanie úsekov R3 Orava, D1/R1 Liptov, R1 a I/66, R2 a I/71, R3 – Zvolen-Šahy. Výstupom konferencie bolo naformulovanie týchto priorít v dokumente, ktorý chcú zástupcovia ISS odkomunikovať s rezortom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou, Slovenskou správou ciest, ako aj na úrovni vlády SR.
Podľa Noska akcia bola koordinovaná aj s inými mestami, ktoré takisto trápi kolabujúca doprava, zhusťujúca premávka, upchaté cesty, narastajúca nervozita obyvateľov a ich znižujúca sa kvalita života. Chýbajúca moderná dopravná infraštruktúra spojila primátorov a starostov stredoslovenského regiónu, ktorí sa ešte v stredu ráno stretli v Banskej Bystrici na programovej konferencii Iniciatívy stredné Slovensko (ISS). Na podporu modernej cestnej siete sa rovnaké prejavy občianskej nespokojnosti konali aj v iných mestách. Nasledovať má rozsiahla petičná akcia.
"Spoločne žijeme v jednom regióne, ktorý je z hľadiska investovania do modernej dopravnej infraštruktúry dlhodobo zanedbávaný. Narastajú regionálne rozdiely, tranzitná doprava sa zvyšuje, bezpečnosť na cestách sa, naopak, znižuje. Žiaľ, budovanie jednotlivých úsekov, ktoré by mali tvoriť celú trasu severojužného prepojenia Slovenska, zaostáva v príprave projektovej dokumentácie, územných rozhodnutí, posudzovania vplyvov na životné prostredie. Projekty stoja a nič sa v tejto oblasti nedeje," zdôraznil Nosko, ktorý je aj predsedom ISS.
"Všetci zdieľame názor, že v jednote je sila a iba spolu môžeme tieto veci pohnúť dopredu. Každý máme svoju skúsenosť, ku ktorej sa už nebudeme vracať. Keďže ide o obrovský balík dlhodobo neriešených problémov, sformulovali sme si ciele, ktoré chceme v ďalšom období dosiahnuť," dodal Nosko.
Primátori a starostovia stredoslovenského regiónu chcú presadiť dobudovanie úsekov R3 Orava, D1/R1 Liptov, R1 a I/66, R2 a I/71, R3 – Zvolen-Šahy. Výstupom konferencie bolo naformulovanie týchto priorít v dokumente, ktorý chcú zástupcovia ISS odkomunikovať s rezortom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou, Slovenskou správou ciest, ako aj na úrovni vlády SR.