Štúdia realizovateľnosti poukázala na to, že je potrebné prepojenie severu a juhu a ako dodal Stromček, je to jednou z priorít ministerstva dopravy.
Autor TASR
Banská Bystrica 12. októbra (TASR) – Štúdiu realizovateľnosti napojenia rýchlostnej cesty R1 na severnú diaľnicu D1 dnes v Banskej Bystrici prerokovali za účasti štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka banskobystrický primátor Ján Nosko spolu so starostami obcí dotknutého regiónu.
Ako dnes na podvečernom brífingu uviedol primátor Nosko, tému prepojiť Banskú Bystricu s Ružomberkom vníma ako "strategický projekt, ktorý dokáže zásadným spôsobom pomôcť regiónu, čo sa týka príchodu investorov a rozvoja cestovného ruchu".
"Dohodli sme sa na postupe krokov, ktoré súvisia s prepojením Ružomberka a Banskej Bystrice. To znamená, že naše najbližšie kroky a tie, kde sa budeme snažiť zintenzívniť prípravu, je potiahnutie R1 po Slovenskú Ľupču. Zároveň spolupracujeme aj s mestom Ružomberok na obchvate mesta, kde už máme dokončené trasovanie. Veríme, že sme o krok bližšie, aby sme prepojili mestá Banská Bystrica s Ružomberkom," uviedol Stromček.
Štúdia realizovateľnosti poukázala na to, že je potrebné prepojenie severu a juhu a ako dodal Stromček, je to jednou z priorít ministerstva dopravy.
"Výstavba diaľnice nie je výstavba rodinného domu, stanovili sme si kroky, obdobie prípravy si vyžiada dlhší čas," dodal Stromček. Ako tiež upozornil, v prípade Donovál by sa musel robiť takmer osemkilometrový tunel, a teda išlo by o náročné technické úseky, čo si vyžiada aj nemalé financie.
"Dokončila sa momentálne štúdia a potrebujeme čas na to, aby sme urobili dokumentáciu pre územné rozhodnutie, ktorá slúži ako podklad pre orientačné určenie ceny," dodal v súvislosti s nákladmi Stromček.
Ako dnes na podvečernom brífingu uviedol primátor Nosko, tému prepojiť Banskú Bystricu s Ružomberkom vníma ako "strategický projekt, ktorý dokáže zásadným spôsobom pomôcť regiónu, čo sa týka príchodu investorov a rozvoja cestovného ruchu".
"Dohodli sme sa na postupe krokov, ktoré súvisia s prepojením Ružomberka a Banskej Bystrice. To znamená, že naše najbližšie kroky a tie, kde sa budeme snažiť zintenzívniť prípravu, je potiahnutie R1 po Slovenskú Ľupču. Zároveň spolupracujeme aj s mestom Ružomberok na obchvate mesta, kde už máme dokončené trasovanie. Veríme, že sme o krok bližšie, aby sme prepojili mestá Banská Bystrica s Ružomberkom," uviedol Stromček.
Štúdia realizovateľnosti poukázala na to, že je potrebné prepojenie severu a juhu a ako dodal Stromček, je to jednou z priorít ministerstva dopravy.
"Výstavba diaľnice nie je výstavba rodinného domu, stanovili sme si kroky, obdobie prípravy si vyžiada dlhší čas," dodal Stromček. Ako tiež upozornil, v prípade Donovál by sa musel robiť takmer osemkilometrový tunel, a teda išlo by o náročné technické úseky, čo si vyžiada aj nemalé financie.
"Dokončila sa momentálne štúdia a potrebujeme čas na to, aby sme urobili dokumentáciu pre územné rozhodnutie, ktorá slúži ako podklad pre orientačné určenie ceny," dodal v súvislosti s nákladmi Stromček.