Vedenie mesta pristúpilo k elektronickému dochádzkovému systému v snahe odbúrať aspoň časť povinných administratívnych úkonov zamestnancov a zjednodušiť proces tvorby miezd.
Autor TASR
Zvolen 17. augusta (TASR) - Zamestnanci Mestského úradu (MsÚ) vo Zvolene zaznamenávajú od 1. augusta svoj príchod a odchod z práce prostredníctvom čipových kariet. Vedenie mesta pristúpilo podľa hovorcu mesta Martina Svatušku k elektronickému dochádzkovému systému v snahe odbúrať aspoň časť povinných administratívnych úkonov zamestnancov a zjednodušiť proces tvorby miezd.
"Doteraz si totiž zamestnanec evidoval dochádzku sám, kontrola bola zabezpečená cez jednotlivých vedúcich odborných útvarov. Zamestnanci vyplnili dochádzkové hárky za jednotlivé odpracované dni, vedúci ich následne skontrolovali a postúpili na kontrolu prednostovi mestského úradu a primátorke," priblížil TASR doterajší proces Svatuška. "Išlo teda o pomerne zdĺhavý administratívny proces," dodal.
Od 1. augusta sa každý zamestnanec eviduje prostredníctvom vlastnej čipovej karty, ktorú prikladá k snímačom umiestneným pri oboch vchodoch budovy mestského úradu pri príchode do práce a pri opustení pracoviska. "Elektronický systém je napojený priamo na mzdovú učtáreň a proces tvorby miezd by sa tak mal značne zjednodušiť," uviedol hovorca. Systém zatiaľ funguje v skúšobnej prevádzke.
Podobná evidencia dochádzky funguje od roku 2008 aj na Mestskom úrade v B. Bystrici. "Dochádzkový systém slúži na zjednodušenie, zefektívnenie a sprehľadnenie evidencie dochádzky a ostatných činností súvisiacich so sledovaním a vykazovaním odpracovanej doby zamestnancov. Zároveň slúži na riadenie pohybu osôb v objekte mestského úradu tým, že umožňuje otváranie vstupných dverí po zosnímaní identifikačnej čipovej karty," uviedla k systému čipových kariet banskobystrická hovorkyňa Zdenka Sekerešová.
Tzv. biometrické meranie dochádzky zamestnancov funguje už niekoľko rokov aj na Mestskom úrade v Detve. Ako TASR povedala hovorkyňa úradu Zuzana Juhaniaková, stroj sníma čiary celej dlane a prstov na pravej ruke zamestnanca. "Takto sa "kóduje" aj odchod na obednú prestávku či služobný odchod mimo budovu mestského úradu."
"Doteraz si totiž zamestnanec evidoval dochádzku sám, kontrola bola zabezpečená cez jednotlivých vedúcich odborných útvarov. Zamestnanci vyplnili dochádzkové hárky za jednotlivé odpracované dni, vedúci ich následne skontrolovali a postúpili na kontrolu prednostovi mestského úradu a primátorke," priblížil TASR doterajší proces Svatuška. "Išlo teda o pomerne zdĺhavý administratívny proces," dodal.
Od 1. augusta sa každý zamestnanec eviduje prostredníctvom vlastnej čipovej karty, ktorú prikladá k snímačom umiestneným pri oboch vchodoch budovy mestského úradu pri príchode do práce a pri opustení pracoviska. "Elektronický systém je napojený priamo na mzdovú učtáreň a proces tvorby miezd by sa tak mal značne zjednodušiť," uviedol hovorca. Systém zatiaľ funguje v skúšobnej prevádzke.
Podobná evidencia dochádzky funguje od roku 2008 aj na Mestskom úrade v B. Bystrici. "Dochádzkový systém slúži na zjednodušenie, zefektívnenie a sprehľadnenie evidencie dochádzky a ostatných činností súvisiacich so sledovaním a vykazovaním odpracovanej doby zamestnancov. Zároveň slúži na riadenie pohybu osôb v objekte mestského úradu tým, že umožňuje otváranie vstupných dverí po zosnímaní identifikačnej čipovej karty," uviedla k systému čipových kariet banskobystrická hovorkyňa Zdenka Sekerešová.
Tzv. biometrické meranie dochádzky zamestnancov funguje už niekoľko rokov aj na Mestskom úrade v Detve. Ako TASR povedala hovorkyňa úradu Zuzana Juhaniaková, stroj sníma čiary celej dlane a prstov na pravej ruke zamestnanca. "Takto sa "kóduje" aj odchod na obednú prestávku či služobný odchod mimo budovu mestského úradu."