Jednou z ciest, ako zviditeľniť produkty miestnych výrobcov pre návštevníkov i jeho obyvateľov, je zavádzanie regionálneho značenia.
Autor TASR
Hrachovo 19. októbra (TASR) - O udelenie značky regionálny produkt Gemer-Malohont sa výrobcovia a podnikatelia z regiónu môžu uchádzať do 1. decembra. Ako TASR informovala manažérka Miestnej akčnej skupiny (MAS) Malohont Miroslava Vargová, regionálne označovanie miestnych produktov pomôže odlíšiť, zviditeľniť a podporiť miestnych producentov, ktorí sa podieľajú aj na tvorbe pracovných príležitostí, na budovaní dobrého mena regiónu a zachovávaní jeho tradícií, hodnôt a jedinečnosti.
Región Gemera a Malohontu má svoj vlastný neopakovateľný charakter daný prírodným bohatstvom, kultúrou a tradíciami. Časť tohto charakteru majú v sebe aj výrobky a produkty.
Jednou z ciest, ako zviditeľniť produkty miestnych výrobcov pre návštevníkov i jeho obyvateľov, je zavádzanie regionálneho značenia. Zavedenie systému regionálneho značenia miestnych produktov spustili v rámci spolupráce s Partnerstvom Krtíšskeho Poiplia, ktoré má skúsenosti so zavedením a fungovaním značky regionálny produkt HONT. "MAS Malohont vyhlásila prvú výzvu na predkladanie žiadostí o udelenie značky regionálny produkt Gemer-Malohont. Žiadosti posúdi 9. decembra certifikačná komisia, ktorá bude rozhodovať o pridelení prvých certifikátov," povedala Vargová.
O udelenie značky sa môžu uchádzať najmä remeselníci, súkromne hospodáriaci roľníci, živnostníci a firmy so sídlom alebo prevádzkou v regióne, pričom značka je určená predovšetkým pre prírodné a poľnohospodárske produkty, potraviny a remeselné výrobky, ktoré splnia vopred stanovené kritériá.
Regionálna značka, ktorou budú označené miestne produkty, bude spotrebiteľom zaručovať pôvod výrobku v regióne, ako aj využívanie tradičných postupov alebo miestnych, prípadne regionálnych zdrojov.
Výrobcom pomôže značka pri propagácii produktov doma i v zahraničí. Zároveň sa jej držiteľom otvára priestor pre vzájomnú spoluprácu a účasť na rôznych podujatiach zameraných na podporu predaja miestnych produktov. "Po udelení značky budú výrobcovia povinní označiť svoje produkty začlenením loga do etikety alebo samolepkou s logom značky alebo označením predajného pultu či regálu a podobne. MAS Malohont ako koordinátor regionálneho značenia zabezpečí pre certifikovaných výrobcov v rámci prvej výzvy spracovanie jednotnej marketingovej stratégie, katalóg výrobkov v tlačenej a v elektronickej podobe, samolepky a visačky na označenie certifikovaných výrobkov, označenie prevádzky výrobcu či predajného miesta výrobkov," dodala manažérka MAS Malohont.
Región Gemera a Malohontu má svoj vlastný neopakovateľný charakter daný prírodným bohatstvom, kultúrou a tradíciami. Časť tohto charakteru majú v sebe aj výrobky a produkty.
Jednou z ciest, ako zviditeľniť produkty miestnych výrobcov pre návštevníkov i jeho obyvateľov, je zavádzanie regionálneho značenia. Zavedenie systému regionálneho značenia miestnych produktov spustili v rámci spolupráce s Partnerstvom Krtíšskeho Poiplia, ktoré má skúsenosti so zavedením a fungovaním značky regionálny produkt HONT. "MAS Malohont vyhlásila prvú výzvu na predkladanie žiadostí o udelenie značky regionálny produkt Gemer-Malohont. Žiadosti posúdi 9. decembra certifikačná komisia, ktorá bude rozhodovať o pridelení prvých certifikátov," povedala Vargová.
O udelenie značky sa môžu uchádzať najmä remeselníci, súkromne hospodáriaci roľníci, živnostníci a firmy so sídlom alebo prevádzkou v regióne, pričom značka je určená predovšetkým pre prírodné a poľnohospodárske produkty, potraviny a remeselné výrobky, ktoré splnia vopred stanovené kritériá.
Regionálna značka, ktorou budú označené miestne produkty, bude spotrebiteľom zaručovať pôvod výrobku v regióne, ako aj využívanie tradičných postupov alebo miestnych, prípadne regionálnych zdrojov.
Výrobcom pomôže značka pri propagácii produktov doma i v zahraničí. Zároveň sa jej držiteľom otvára priestor pre vzájomnú spoluprácu a účasť na rôznych podujatiach zameraných na podporu predaja miestnych produktov. "Po udelení značky budú výrobcovia povinní označiť svoje produkty začlenením loga do etikety alebo samolepkou s logom značky alebo označením predajného pultu či regálu a podobne. MAS Malohont ako koordinátor regionálneho značenia zabezpečí pre certifikovaných výrobcov v rámci prvej výzvy spracovanie jednotnej marketingovej stratégie, katalóg výrobkov v tlačenej a v elektronickej podobe, samolepky a visačky na označenie certifikovaných výrobkov, označenie prevádzky výrobcu či predajného miesta výrobkov," dodala manažérka MAS Malohont.