Podľa hovorcu Banskobystrického samosprávneho kraja Miroslava Beličku v súčasnosti počet liniek na trase z Novej Bane do koncovej zastávky na Kostivrchu kraj nebude zvyšovať.
Autor TASR
Horné Hámre 2. októbra (TASR) - Ani nie tak počet autobusových spojení do najvzdialenejších osád, ale otázka ich zachovania do budúcnosti najviac trápi samosprávu v obci Horné Hámre v okrese Žarnovica. Osady Kostivrch, Horný Pajer a Majer, kde trvale žije približne 40 obyvateľov, sú od centra obce vzdialené približne sedem kilometrov a od centra Novej Bane približne 10 kilometrov.
"Denne z Novej Bane do koncovej zastávky na Kostivrchu ide sedem spojov, z Kostivrchu do Novej Bane šesť spojov," skonštatoval starosta Horných Hámrov Milan Mokrý s tým, že cez víkendy do tejto koncovej zastávky nepremáva ani jeden autobus a ľudia sú odkázaní na vlastné dopravné prostriedky.
Podľa hovorcu Banskobystrického samosprávneho kraja Miroslava Beličku v súčasnosti počet liniek na tejto trase kraj nebude zvyšovať. "Počet spojov na uvedenej linke je možné zvýšiť v prípade začatia spolupráce zo strany SAD Zvolen, a. s., a ich informovania o vyťaženosti jednotlivých spojov," uviedol v tejto súvislosti.
Podľa starostu však nie je tak problém ani súčasný počet spojov do osád a ich načasovanie, ale otázka, či budú v takomto množstve zachované aj do budúcnosti. Spoje sú totiž dofinancovávané zo strany mesta Nová Baňa a kľúčovou podmienkou pre ich zachovanie v budúcnosti bude práve stav miestnej komunikácie. Tá však v súčasnosti podľa Mokrého nie je v dobrom stave a na jej opravu obec finančné prostriedky nemá. "Kvalita tejto komunikácie je základným predpokladom, aby sme zachovali tú autobusovú linku," dodal starosta.
V roku 2010 sa určité časti komunikácií v obci opravovali z európskych prostriedkov, tento úsek sa však do projektu v tom čase nedostal. "Vždy pred a po zimnej prevádzke sa snažíme vyspraviť komunikáciu na naše náklady aspoň do stavu schopnosti a zjazdnosti podľa požiadaviek Slovenskej autobusovej dopravy," zhodnotil starosta.
Práve SAD sa podľa jeho slov stále sťažuje na zlý stav vozovky a zväčšovanie výtlkov, ktoré sú spôsobované najmä ťažbou v tejto lokalite. "Dokonca nie je zriedkavosťou, že počas ťažby je guľatina ťahaná po samotnom telese cesty. Cesta však nie je a nikdy nebola vybudovaná na takú záťaž, a preto povrch cesty nie je v takom stave, aby znášal takéto zaťaženie," dodal starosta. Riešenie vidí vo využití nových výziev na čerpanie eurofondov, z ktorých by bola možná oprava komunikácie.
"Denne z Novej Bane do koncovej zastávky na Kostivrchu ide sedem spojov, z Kostivrchu do Novej Bane šesť spojov," skonštatoval starosta Horných Hámrov Milan Mokrý s tým, že cez víkendy do tejto koncovej zastávky nepremáva ani jeden autobus a ľudia sú odkázaní na vlastné dopravné prostriedky.
Podľa hovorcu Banskobystrického samosprávneho kraja Miroslava Beličku v súčasnosti počet liniek na tejto trase kraj nebude zvyšovať. "Počet spojov na uvedenej linke je možné zvýšiť v prípade začatia spolupráce zo strany SAD Zvolen, a. s., a ich informovania o vyťaženosti jednotlivých spojov," uviedol v tejto súvislosti.
Podľa starostu však nie je tak problém ani súčasný počet spojov do osád a ich načasovanie, ale otázka, či budú v takomto množstve zachované aj do budúcnosti. Spoje sú totiž dofinancovávané zo strany mesta Nová Baňa a kľúčovou podmienkou pre ich zachovanie v budúcnosti bude práve stav miestnej komunikácie. Tá však v súčasnosti podľa Mokrého nie je v dobrom stave a na jej opravu obec finančné prostriedky nemá. "Kvalita tejto komunikácie je základným predpokladom, aby sme zachovali tú autobusovú linku," dodal starosta.
V roku 2010 sa určité časti komunikácií v obci opravovali z európskych prostriedkov, tento úsek sa však do projektu v tom čase nedostal. "Vždy pred a po zimnej prevádzke sa snažíme vyspraviť komunikáciu na naše náklady aspoň do stavu schopnosti a zjazdnosti podľa požiadaviek Slovenskej autobusovej dopravy," zhodnotil starosta.
Práve SAD sa podľa jeho slov stále sťažuje na zlý stav vozovky a zväčšovanie výtlkov, ktoré sú spôsobované najmä ťažbou v tejto lokalite. "Dokonca nie je zriedkavosťou, že počas ťažby je guľatina ťahaná po samotnom telese cesty. Cesta však nie je a nikdy nebola vybudovaná na takú záťaž, a preto povrch cesty nie je v takom stave, aby znášal takéto zaťaženie," dodal starosta. Riešenie vidí vo využití nových výziev na čerpanie eurofondov, z ktorých by bola možná oprava komunikácie.