Výhodou MHD vo Zvolene je, že každý autobus dnes musí plniť charakter "eko" a jazdiť na zemný plyn, čo dokáže samospráve ušetriť nemalé prostriedky.
Autor TASR
Zvolen 25. júna (TASR) - Zvolenčania by sa mali od 1. júla pripraviť na zmenu cestovného poriadku v MHD. Na zmeny mali vplyv aj občania, ktorí zaslali svoje pripomienky a požiadavky na mestský úrad.
„Väčšinou ide o opakujúce sa podnety, ktoré berieme na vedomie,“ uviedol Dušan Gdovin z odboru životného prostredia a dopravy Mestského úradu vo Zvolene. Podnety sa väčšinou týkajú zmeny času alebo nadväznosti na iné spoje. „Mestu prišli požiadavky na zladenie odchodov a príchodov MHD s príchodmi a odchodmi rýchlikov. Ide však o zmeny v rozpätí približne desať minút, takže by nemali nikomu skomplikovať príchod do práce,“ vysvetlil Gdovin.
Ročne MHD najazdí vo Zvolene viac ako jeden milión kilometrov. Doplatok mesta za prevádzku MHD je jednou z najväčších položiek v mestskom rozpočte. Mesačne ide na tieto platby približne 80.000 eur.
Doprava vo Zvolene je špecifická tým, že nie je centralizovaná a integrovaná ako v niektorých väčších mestách, ale funguje na princípe spájania sídlisk. Práve preto niektoré časy môžu pôsobiť prehustene – autobusy naraz vyrážajú z jedného miesta do viacerých cieľových zastávok. Naopak, okrajové časti, ako napríklad Kráľová, zase nikdy nedokážu zabezpečiť desať spojov denne. “Mesto má pomerne dobré štatistiky, koľko ľudí ktorými spojmi chodí,“ hovorí ďalej Gdovin.
Výhodou MHD vo Zvolene je, že každý autobus dnes musí plniť charakter "EKO" a jazdiť na zemný plyn, čo dokáže samospráve ušetriť nemalé prostriedky.
Množstvo Zvolenčanov pritom stále radšej využíva individuálnu dopravu. Zvolen je však svojou veľkosťou ideálny pre prepravovanie sa peši alebo na bicykli. Práve v cyklodoprave vidí vedenie mesta budúcnosť dopravy a aktuálne pracuje na tom, aby sa mestská cyklosieť významne rozšírila.
„Väčšinou ide o opakujúce sa podnety, ktoré berieme na vedomie,“ uviedol Dušan Gdovin z odboru životného prostredia a dopravy Mestského úradu vo Zvolene. Podnety sa väčšinou týkajú zmeny času alebo nadväznosti na iné spoje. „Mestu prišli požiadavky na zladenie odchodov a príchodov MHD s príchodmi a odchodmi rýchlikov. Ide však o zmeny v rozpätí približne desať minút, takže by nemali nikomu skomplikovať príchod do práce,“ vysvetlil Gdovin.
Ročne MHD najazdí vo Zvolene viac ako jeden milión kilometrov. Doplatok mesta za prevádzku MHD je jednou z najväčších položiek v mestskom rozpočte. Mesačne ide na tieto platby približne 80.000 eur.
Doprava vo Zvolene je špecifická tým, že nie je centralizovaná a integrovaná ako v niektorých väčších mestách, ale funguje na princípe spájania sídlisk. Práve preto niektoré časy môžu pôsobiť prehustene – autobusy naraz vyrážajú z jedného miesta do viacerých cieľových zastávok. Naopak, okrajové časti, ako napríklad Kráľová, zase nikdy nedokážu zabezpečiť desať spojov denne. “Mesto má pomerne dobré štatistiky, koľko ľudí ktorými spojmi chodí,“ hovorí ďalej Gdovin.
Výhodou MHD vo Zvolene je, že každý autobus dnes musí plniť charakter "EKO" a jazdiť na zemný plyn, čo dokáže samospráve ušetriť nemalé prostriedky.
Množstvo Zvolenčanov pritom stále radšej využíva individuálnu dopravu. Zvolen je však svojou veľkosťou ideálny pre prepravovanie sa peši alebo na bicykli. Práve v cyklodoprave vidí vedenie mesta budúcnosť dopravy a aktuálne pracuje na tom, aby sa mestská cyklosieť významne rozšírila.