Ako tiež dodal, hoci sa veľmi snažili, aby náhradným prijímateľom európskych zdrojov mohlo byť namiesto kraja mesto Banská Bystrica, nie je to možné.
Autor TASR
Banská Bystrica 21. februára (TASR) - Banskobystričania a Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) prišiel o viac ako 20 miliónov eur z eurofondov, ktoré mohol použiť na opravy ciest II. a III. triedy. Konštatoval to podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini s tým, že práve BBSK má jednu z najdlhších sietí týchto ciest.
"Bola vypísaná výzva na 144 miliónov eur pre sedem samosprávnych krajov, aby mohli opraviť cesty II. a III. triedy. BBSK mohol čerpať 20, možno 25 alebo 30 miliónov eur na opravy svojich ciest. Vzhľadom na identifikovanie čierneho zamestnávania a takého správania sa pána župana, EÚ rozhodla, že BBSK nemôže čerpať tieto prostriedky. To nie je rozhodnutie vlády, to je rozhodnutie EÚ, ktorá také usmernenia používa v rámci celej EÚ. Každý, kto zamestnáva načierno, nemôže najbližších niekoľko rokov prijímať tieto zdroje," vysvetlil Pellegrini.
"Ak si aj starostovia a starostky myslia, že všetko je fajn, lebo cesty sa na území kraja opravujú, je to na úkor rozpočtu samosprávneho kraja. Milióny eur, ktoré dnes idú na cesty z rozpočtu kraja, mohli ísť pre domovy sociálnych služieb, pre stredné školy napríklad na výmenu okien či zlepšenie ich technického vybavenia. Na cesty sa mali čerpať prostriedky z EÚ," zdôraznil podpredseda.
Ako tiež dodal, hoci sa veľmi snažili, aby náhradným prijímateľom európskych zdrojov mohlo byť namiesto kraja mesto Banská Bystrica, nie je to možné. Pokiaľ ide o rekonštrukciu ciest II. a III. triedy, mesto k nim nemá žiadny vlastnícky vzťah a investovať prostriedky do cudzej infraštruktúry nemôže.
"Bola vypísaná výzva na 144 miliónov eur pre sedem samosprávnych krajov, aby mohli opraviť cesty II. a III. triedy. BBSK mohol čerpať 20, možno 25 alebo 30 miliónov eur na opravy svojich ciest. Vzhľadom na identifikovanie čierneho zamestnávania a takého správania sa pána župana, EÚ rozhodla, že BBSK nemôže čerpať tieto prostriedky. To nie je rozhodnutie vlády, to je rozhodnutie EÚ, ktorá také usmernenia používa v rámci celej EÚ. Každý, kto zamestnáva načierno, nemôže najbližších niekoľko rokov prijímať tieto zdroje," vysvetlil Pellegrini.
"Ak si aj starostovia a starostky myslia, že všetko je fajn, lebo cesty sa na území kraja opravujú, je to na úkor rozpočtu samosprávneho kraja. Milióny eur, ktoré dnes idú na cesty z rozpočtu kraja, mohli ísť pre domovy sociálnych služieb, pre stredné školy napríklad na výmenu okien či zlepšenie ich technického vybavenia. Na cesty sa mali čerpať prostriedky z EÚ," zdôraznil podpredseda.
Ako tiež dodal, hoci sa veľmi snažili, aby náhradným prijímateľom európskych zdrojov mohlo byť namiesto kraja mesto Banská Bystrica, nie je to možné. Pokiaľ ide o rekonštrukciu ciest II. a III. triedy, mesto k nim nemá žiadny vlastnícky vzťah a investovať prostriedky do cudzej infraštruktúry nemôže.