Petičný výbor dostal zamietavú odpoveď s odôvodnením, že železničná osobná doprava sa sústreďuje na obsluhu hromadných prepravných prúdov, ktoré sú schopné ju využiť s dostatočnou mierou efektívnosti.
Autor TASR
Cinobaňa 24. októbra (TASR) - Vlakové spojenie medzi obcami Breznička a Cinobaňa, ktoré by pomohlo dostupnosti obyvateľov Hornohradu do okresného Poltára, v dohľadnom čase neobnovia. Ministerstvo dopravy odmietlo v uplynulých dňoch petíciu občanov dotknutých dedín, pod ktorú nazbierali 862 podpisov.
„Petičný výbor dostal zamietavú odpoveď s odôvodnením, že železničná osobná doprava sa sústreďuje na obsluhu hromadných prepravných prúdov, ktoré sú schopné ju využiť s dostatočnou mierou efektívnosti. Preto sa rozloženie dopravy sústreďuje na také regióny a oblasti, kde je potenciál z hľadiska demografie, rozloženia zamestnávateľských subjektov a škôl a z toho vyplývajúci stupeň mobility obyvateľstva," citoval pre TASR odpoveď ministerstva starosta Cinobane Jozef Melicher.
Podľa ministerských úradníkov je kontraproduktívne zavádzať vlaky tam, kde je vyšší podiel efektívnosti autobusovej dopravy vrátane jej rozsahu a ponuky. "Navyše treba uviesť, že obnovenie dopravy na danej trati v pôvodnom systéme by bolo investične nákladné a značne stratové," píše sa v odpovedi.
Iniciátori petície však tvrdia, že ľudia z obcí Hornohradu majú stále menšiu šancu dostať sa na úrady či k lekárovi do okresného mesta. "Vznikol totiž plnohodnotný okres, do ktorého centra sa nemôžu dostať obyvatelia viacerých obcí. Autobusových spojov nie je viac, ale z roka na rok menej," pripomenul Melicher.
Ľudia tam žijúci sú naopak presvedčení o vyťaženosti vlakov najmä po tom, ako vláda schválila dopravu po železnici zdarma pre študentov, žiakov a dôchodcov. Práve tieto skupiny tvoria veľkú časť tamojšieho obyvateľstva.
Vedenia regionálnych samospráv chcú vyčkať, ako sa osvedčí cestovanie zdarma a o svoje právo chcú opäť po čase zabojovať novou petíciou. "Možno ju rozbehneme už na jar budúceho roku," podotkol starosta.
Vlakové spojenie z Brezničky do Cinobane - Katarínskej Huty zrušili v roku 2003. Trať pritom fungovala nepretržite od roku 1901. Slúžila vtedy najmä na prepravu ľudí do zlievarne v Maši a sklární v K. Hute.
„Petičný výbor dostal zamietavú odpoveď s odôvodnením, že železničná osobná doprava sa sústreďuje na obsluhu hromadných prepravných prúdov, ktoré sú schopné ju využiť s dostatočnou mierou efektívnosti. Preto sa rozloženie dopravy sústreďuje na také regióny a oblasti, kde je potenciál z hľadiska demografie, rozloženia zamestnávateľských subjektov a škôl a z toho vyplývajúci stupeň mobility obyvateľstva," citoval pre TASR odpoveď ministerstva starosta Cinobane Jozef Melicher.
Podľa ministerských úradníkov je kontraproduktívne zavádzať vlaky tam, kde je vyšší podiel efektívnosti autobusovej dopravy vrátane jej rozsahu a ponuky. "Navyše treba uviesť, že obnovenie dopravy na danej trati v pôvodnom systéme by bolo investične nákladné a značne stratové," píše sa v odpovedi.
Iniciátori petície však tvrdia, že ľudia z obcí Hornohradu majú stále menšiu šancu dostať sa na úrady či k lekárovi do okresného mesta. "Vznikol totiž plnohodnotný okres, do ktorého centra sa nemôžu dostať obyvatelia viacerých obcí. Autobusových spojov nie je viac, ale z roka na rok menej," pripomenul Melicher.
Ľudia tam žijúci sú naopak presvedčení o vyťaženosti vlakov najmä po tom, ako vláda schválila dopravu po železnici zdarma pre študentov, žiakov a dôchodcov. Práve tieto skupiny tvoria veľkú časť tamojšieho obyvateľstva.
Vedenia regionálnych samospráv chcú vyčkať, ako sa osvedčí cestovanie zdarma a o svoje právo chcú opäť po čase zabojovať novou petíciou. "Možno ju rozbehneme už na jar budúceho roku," podotkol starosta.
Vlakové spojenie z Brezničky do Cinobane - Katarínskej Huty zrušili v roku 2003. Trať pritom fungovala nepretržite od roku 1901. Slúžila vtedy najmä na prepravu ľudí do zlievarne v Maši a sklární v K. Hute.