Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Banskobystrický kraj

Regionálnu značku Gemer-Malohont získali ďalší šiesti výrobcovia

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Regionálne značenie pre tradičné výrobky a služby má pomôcť propagovať výrobky miestnych živnostníkov, remeselníkov a malých firiem, a podporiť rozvoj regiónu.

Hrachovo 17. januára (TASR) – Značku Regionálny produkt Gemer-Malohont (RPGM), ktorá je určená pre tradičné výrobky a služby z rovnomenného regiónu na území okresov Rimavská Sobota, Revúca a Poltár, získali pre svoje produkty ďalší šiesti výrobcovia. TASR o tom informovala Miroslava Vargová, manažérka Miestnej akčnej skupiny (MAS) Malohont, ktorá je koordinátorom tohto regionálneho značenia.

Všetky žiadosti o udelenie značky boli na základe popisu produktov, podporných dokumentov a vzoriek posúdené certifikačnou komisiou. Tá rozhodla o pridelení značky všetkým šiestim žiadateľom,“ priblížila manažérka MAS.

Označenie RPGM tak po novom budú môcť používať Jaroslav Kyzek z Hrnčiarskej Vsi pre svoj med a propolis, Štefan Tankó z Nižnej Pokoradze pre mäso a mäsové výrobky a Tatiana Longauerová z Rimavskej Soboty pre domáci oškvarkový a syrový pagáč.

V prípade ďalších troch produktov ide o nepotravinové výrobky. Značka bola pridelená Rudolfovi Kamenskému z Hrachova na jeho ručne vyšívané obrazy, Kataríne Slaninovej z Hrnčiarskych Zalužian na jej prírodné šampóny, mydlá s kozím mliekom a šľahaný telový krém, ako aj Júliusovi Bútorovi, ktorý vyrába drôtom opletanú keramiku a rezbárske diela.

Súbežne s vyhodnotením nových žiadostí prebiehala podľa Vargovej aj obnova certifikátov pre tých výrobcov, ktorí ako prví v roku 2015 regionálnu značku získali. „Najlepšou spätnou väzbou a dôkazom toho, že regionálne značenie produktov má význam, je fakt, že z pôvodných dvanástich výrobcov sa o značku opätovne uchádzalo desať,“ doplnila.

Hlavným cieľom tohto regionálneho značenia je pomôcť miestnym živnostníkom, remeselníkom a malým firmám s propagáciou ich výrobkov, a tým podporiť rozvoj regiónu a prispieť k jeho propagácii ako celku. Ochranná známka, ktorou sú tieto produkty označované, je podľa manažérky MAS zárukou toho, že sú vyrobené v regióne Gemer-Malohont a okrem toho spĺňajú aj ďalšie kritériá, napríklad určitý podiel ručnej práci či využívanie tradičných postupov a miestnych zdrojov.