Cieľom agentúry je tiež podpora obcí v čerpaní eurofondov, chce pomôcť predovšetkým starostom malých obcí s prípravou projektov a zlepšiť ich schopnosti čerpať európske zdroje.
Autor TASR
Banská Bystrica 25. novembra (TASR) – Od budúceho roka by sa v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK), na miestach, ktoré sú hojne navštevované turistami, mali objaviť prvé regionálne pulty s lokálnymi výrobkami miestnych producentov. Vedenie Úradu BBSK v tom vidí aj podporu rozvoja cestovného ruchu v kraji. Jeho plánom je pritiahnuť viac turistov do regiónu.
"Cieľom Rozvojovej agentúry BBSK, zriadenej v tomto roku, je zvýšiť počet ubytovaných návštevníkov v kraji. Chceme, aby počet prenocovaných turistov zo súčasných menej ako 1,7 milióna prenocovaní ročne rástol medziročne o 10 percent a v roku 2022 dosiahol úroveň 2,5 milióna. Agentúra začala úzku spoluprácu s oblastnými organizáciami cestovného ruchu (OOCR) a rozbieha množstvo projektov, ktoré by do BBSK mali prilákať viac turistov," konštatovala riaditeľka Rozvojovej agentúry BBSK Gabriela Stopková. Jednou z priorít agentúry je rozvoj cestovného ruchu a podpora OOCR takpovediac od Banskej Štiavnice až po Revúcu.
Cieľom agentúry je tiež podpora obcí v čerpaní eurofondov, chce pomôcť predovšetkým starostom malých obcí s prípravou projektov a zlepšiť ich schopnosti čerpať európske zdroje.
"Už teraz môžu obce žiadať o eurofondy, za ktoré je možné zamestnať ľudí napríklad v projekte miestnych občianskych hliadok. S ponukou pomoci pri podávaní žiadostí sme oslovili desiatky obcí v BBSK a spolupráca s prvými starostami, ktorí prejavili záujem, už v súčasnosti prebieha," dodala Stopková.
"Cieľom Rozvojovej agentúry BBSK, zriadenej v tomto roku, je zvýšiť počet ubytovaných návštevníkov v kraji. Chceme, aby počet prenocovaných turistov zo súčasných menej ako 1,7 milióna prenocovaní ročne rástol medziročne o 10 percent a v roku 2022 dosiahol úroveň 2,5 milióna. Agentúra začala úzku spoluprácu s oblastnými organizáciami cestovného ruchu (OOCR) a rozbieha množstvo projektov, ktoré by do BBSK mali prilákať viac turistov," konštatovala riaditeľka Rozvojovej agentúry BBSK Gabriela Stopková. Jednou z priorít agentúry je rozvoj cestovného ruchu a podpora OOCR takpovediac od Banskej Štiavnice až po Revúcu.
Cieľom agentúry je tiež podpora obcí v čerpaní eurofondov, chce pomôcť predovšetkým starostom malých obcí s prípravou projektov a zlepšiť ich schopnosti čerpať európske zdroje.
"Už teraz môžu obce žiadať o eurofondy, za ktoré je možné zamestnať ľudí napríklad v projekte miestnych občianskych hliadok. S ponukou pomoci pri podávaní žiadostí sme oslovili desiatky obcí v BBSK a spolupráca s prvými starostami, ktorí prejavili záujem, už v súčasnosti prebieha," dodala Stopková.