Inšpektorát kúpeľov a žriediel na základe argumentácie NDS prehodnotil stanovisko v otázke možného znečistenia spodných vôd pri severnom trasovaní a zmenil ho na podmienečné v prospech výstavby.
Autor TASR
Zvolen 14. novembra (TASR) – Trasovanie cestného obchvatu Zvolena severne od mesta nabralo v týchto dňoch opäť reálne kontúry. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraj Valent totiž predstúpil pred vedenie mesta a poslancov s tým, že Inšpektorát kúpeľov a žriediel na základe argumentácie NDS prehodnotil svoje stanovisko v otázke možného znečistenia spodných vôd pri severnom trasovaní a zmenil ho na podmienečné v prospech výstavby obchvatu.
"Uvedomujeme si nepriaznivý stav pre mesto, a tiež zložitosť situácie pre samotných vodičov a cestujúcich. Obchvat mesta Zvolen považujeme za rozhodujúci úsek, pre mesto je prioritou jeho rozvoja. Zdá sa, že sa našlo riešenie v podobe návratu k severnému variantu," uviedol na stretnutí s predstaviteľmi mesta splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty Igor Janckulík.
Pred niekoľkými mesiacmi NDS poverila projektantskú spoločnosť, aby vypracovala možnosti obchvatu mesta Zvolen. Tá priniesla tri verzie – prieťah mestom popod Lučeneckú cestu a dva ďalšie tunelové varianty vedúce južnejšími trasami. "Priznávam, že vtedy som bola veľmi sklamaná, riešenie totiž neobsahovalo severný variant, ktorý z pohľadu mesta vnímam ako najvýhodnejší. Ihneď som preto iniciovala stretnutie s projektantskou firmou, hovorila som so zástupcami NDS aj Inšpektorátu kúpeľov a žriediel. Cieľ bol jasný - vrátiť do hry severný variant. Dnes sa veľmi teším, že sa nám to spoločne podarilo," uviedla na stretnutí primátorka Zvolena Lenka Balkovičová.
"Súbežne s predstavením nových variantov a s iniciatívou pani primátorky sme začali rokovania medzi NDS, mestom Zvolen a Ministerstvom zdravotníctva SR. Cieľom bolo opätovne prediskutovať výhrady Inšpektorátu kúpeľov a žriediel k pôvodnému variantu. Rokovania boli napokon úspešné," konštatoval Valent.
Proti severnému obchvatu bojovali pred rokom v Sliači petíciou. Podpísalo sa pod ňu 1700 občanov. V septembri začali s petíciou za severný obchvat vo Zvolene. Túto petíciu podpísalo viac ako 3000 obyvateľov.
Pri zamietavom stanovisku Inšpektorátu kúpeľov a žriediel bola vážnym sporným bodom navrhovaná hĺbka tunela. "Miesto tunela urobíme len plytký zárez. S použitím moderných technológií nie je problémom naplniť ani ďalšie podmienky inšpektorátu. Dnes tak nič nebráni tomu, aby sa začalo naplno pracovať na projektovej dokumentácii," doplnil generálny riaditeľ NDS.
Proces prípravy výstavby tak môže byť spustený v priebehu niekoľkých týždňov. Reálne by sa mohlo začať stavať v priebehu piatich rokov. Štrnásť kilometrov dlhá trasa by mala stáť podľa odhadov 200 miliónov eur.
"Uvedomujeme si nepriaznivý stav pre mesto, a tiež zložitosť situácie pre samotných vodičov a cestujúcich. Obchvat mesta Zvolen považujeme za rozhodujúci úsek, pre mesto je prioritou jeho rozvoja. Zdá sa, že sa našlo riešenie v podobe návratu k severnému variantu," uviedol na stretnutí s predstaviteľmi mesta splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty Igor Janckulík.
Pred niekoľkými mesiacmi NDS poverila projektantskú spoločnosť, aby vypracovala možnosti obchvatu mesta Zvolen. Tá priniesla tri verzie – prieťah mestom popod Lučeneckú cestu a dva ďalšie tunelové varianty vedúce južnejšími trasami. "Priznávam, že vtedy som bola veľmi sklamaná, riešenie totiž neobsahovalo severný variant, ktorý z pohľadu mesta vnímam ako najvýhodnejší. Ihneď som preto iniciovala stretnutie s projektantskou firmou, hovorila som so zástupcami NDS aj Inšpektorátu kúpeľov a žriediel. Cieľ bol jasný - vrátiť do hry severný variant. Dnes sa veľmi teším, že sa nám to spoločne podarilo," uviedla na stretnutí primátorka Zvolena Lenka Balkovičová.
"Súbežne s predstavením nových variantov a s iniciatívou pani primátorky sme začali rokovania medzi NDS, mestom Zvolen a Ministerstvom zdravotníctva SR. Cieľom bolo opätovne prediskutovať výhrady Inšpektorátu kúpeľov a žriediel k pôvodnému variantu. Rokovania boli napokon úspešné," konštatoval Valent.
Proti severnému obchvatu bojovali pred rokom v Sliači petíciou. Podpísalo sa pod ňu 1700 občanov. V septembri začali s petíciou za severný obchvat vo Zvolene. Túto petíciu podpísalo viac ako 3000 obyvateľov.
Pri zamietavom stanovisku Inšpektorátu kúpeľov a žriediel bola vážnym sporným bodom navrhovaná hĺbka tunela. "Miesto tunela urobíme len plytký zárez. S použitím moderných technológií nie je problémom naplniť ani ďalšie podmienky inšpektorátu. Dnes tak nič nebráni tomu, aby sa začalo naplno pracovať na projektovej dokumentácii," doplnil generálny riaditeľ NDS.
Proces prípravy výstavby tak môže byť spustený v priebehu niekoľkých týždňov. Reálne by sa mohlo začať stavať v priebehu piatich rokov. Štrnásť kilometrov dlhá trasa by mala stáť podľa odhadov 200 miliónov eur.