Dôvodom je ohrozenie podzemných minerálnych vôd kúpeľov, ale aj znemožnenie ďalšieho rozvoja mesta južným smerom.
Autor TASR
Sliač/Zvolen 21. decembra (TASR) - Mesto Sliač spolu s občianskym združením Obyvatelia pre Sliač a obyvateľmi mesta, vyvinú všetky právne kroky na to, aby trasa obchvatu Zvolena neprechádzala jeho katastrálnymi územiami, a to nielen z dôvodu ohrozenia podzemných minerálnych vôd kúpeľov, ale aj z dôvodu znemožnenia ďalšieho rozvoja mesta južným smerom. Vyplýva to zo stanoviska, ktoré TASR zaslalo vedenie mesta v súvislosti medializovanými informáciami o tom, že trasa obchvatu Zvolena má predsa len viesť katastrom Sliača.
Mesto by podľa vedenia samosprávy bolo ohrozené navyše aj z hľadiska zvýšenej hlukovej hladiny (už teraz je zaťažené hlukom z leteckej dopravy, hlukom z R1 a železnice) i z hľadiska ochrany sliačskej doliny a ďalších negatívnych faktorov.
"Pokiaľ sa bezmyšlienkovite bude trvať na trase C3 a nebudú sa hľadať iné varianty, napríklad modifikovaná trasa prieťahom mesta Zvolen bez tunela tak, ako sa to zázračne podarilo pri C3, budú obyvatelia zvolenského sídliska Sekier, ako aj ostatní účastníci naďalej znášať čím ďalej tým väčšiu dopravnú záťaž. Toto by si mali predstavitelia mesta Zvolen uvedomiť, ako aj skutočnosť, že sa jedná o obchvat mesta Zvolen, nie obchvat mesta Sliač," píše sa v stanovisku.
Mesto Sliač považuje za predčasné zverejňovať "definitívne rozhodnutia o tom, že rýchlostná cesta pôjde severnou trasou C3", keďže stále nie je hotová štúdia realizovateľnosti, ktorá zhodnotí navrhnuté varianty po stránke technickej, ekonomickej, environmentálnej, spoločensky priechodnej atď.
"Z tohto posúdenia vyjde odporučený najvhodnejší variant, ktorý bude predstavený všetkým dotknutým samosprávam, verejnosti, bude posúdený z hľadiska EIA a iných kritérií," píše sa v závere stanoviska.
Primátorka mesta Zvolen Lenka Balkovičová si však napriek tomu myslí, že severný obchvat bude úspešný, a to po tom, ako sa splnia podmienky inšpektorátu minerálnych vôd a žriediel a teda stavba výrazne nenaruší nadložie, chrániace pramene minerálnych vôd. Ako sa vyjadrila pre TASR, sami Sliačania sa po rokovaní, ktoré sa uskutočnilo začiatkom decembra vyjadrili, že ak sa nenájdu pochybenia v procese posudzovania, budú záverečné stanovisko rešpektovať.
Mesto by podľa vedenia samosprávy bolo ohrozené navyše aj z hľadiska zvýšenej hlukovej hladiny (už teraz je zaťažené hlukom z leteckej dopravy, hlukom z R1 a železnice) i z hľadiska ochrany sliačskej doliny a ďalších negatívnych faktorov.
"Pokiaľ sa bezmyšlienkovite bude trvať na trase C3 a nebudú sa hľadať iné varianty, napríklad modifikovaná trasa prieťahom mesta Zvolen bez tunela tak, ako sa to zázračne podarilo pri C3, budú obyvatelia zvolenského sídliska Sekier, ako aj ostatní účastníci naďalej znášať čím ďalej tým väčšiu dopravnú záťaž. Toto by si mali predstavitelia mesta Zvolen uvedomiť, ako aj skutočnosť, že sa jedná o obchvat mesta Zvolen, nie obchvat mesta Sliač," píše sa v stanovisku.
Mesto Sliač považuje za predčasné zverejňovať "definitívne rozhodnutia o tom, že rýchlostná cesta pôjde severnou trasou C3", keďže stále nie je hotová štúdia realizovateľnosti, ktorá zhodnotí navrhnuté varianty po stránke technickej, ekonomickej, environmentálnej, spoločensky priechodnej atď.
"Z tohto posúdenia vyjde odporučený najvhodnejší variant, ktorý bude predstavený všetkým dotknutým samosprávam, verejnosti, bude posúdený z hľadiska EIA a iných kritérií," píše sa v závere stanoviska.
Primátorka mesta Zvolen Lenka Balkovičová si však napriek tomu myslí, že severný obchvat bude úspešný, a to po tom, ako sa splnia podmienky inšpektorátu minerálnych vôd a žriediel a teda stavba výrazne nenaruší nadložie, chrániace pramene minerálnych vôd. Ako sa vyjadrila pre TASR, sami Sliačania sa po rokovaní, ktoré sa uskutočnilo začiatkom decembra vyjadrili, že ak sa nenájdu pochybenia v procese posudzovania, budú záverečné stanovisko rešpektovať.