Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Banskobystrický kraj

Trestné oznámenie na majiteľa RegioJetu možno podá aj NSK

Linkový autobus spoločnosti RegioJet Foto: TASR/Štefan Puškáš

RegioJet rozbehla kampaň po tom, ako jej BSK neudelil licenciu na prevádzkovanie linky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Dôvodom malo byť nesúhlasné stanovisko mesta Nitra.

Nitra 5. januára (TASR) – Po nitrianskom primátorovi Jozefovi Dvončovi chce aj Nitriansky samosprávny kraj (NSK) súdnou cestou chrániť svoje dobré meno. Predseda NSK Milan Belica dnes potvrdil, že je pripravený podať trestné oznámenie v súvislosti s bilbordovou kampaňou spoločnosti RegioJet. Tá stojí za kampaňou, v rámci ktorej je mesto Nitra a Nitriansky kraj označený ako región korupcie a klientelizmu. Na bilbordoch je spomenuté aj meno Dvonča a Belicu.

Primátor Nitry podá pre kampaň RegioJetu trestné oznámenie a žalobu.

Spoločnosť RegioJet rozbehla kampaň po tom, ako jej Bratislavský samosprávny kraj (BSK) neudelil licenciu na prevádzkovanie linky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Dôvodom malo byť nesúhlasné stanovisko mesta Nitra. Podľa majiteľa firmy Regiojet Radima Jančuru je rozhodnutie samospráv nezákonné a licencia na prevádzkovanie linky mala byť jeho spoločnosti udelená. Kampaňou chce Bratislavský i Nitriansky kraj presvedčiť, aby svoje stanovisko zmenili. Belica dnes zdôraznil, že NSK licenciu v tomto prípade nemôže vydať. "Oprávneným správnym orgánom na rozhodnutie o vydaní licencie je v tejto veci BSK. Za NSK sa k celej veci štandardne vyjadroval iba odbor dopravy Úradu NSK a ten poskytol BSK nesúhlasné stanovisko mesta Nitra. Predseda NSK teda žiadne rozhodnutie o udelení licencie nepodpisoval, pretože ani nebolo čo podpisovať," doplnila hovorkyňa NSK Oľga Prekopová. Zároveň dodala, že vzhľadom na arogantný postup, ktorý zvolil pri presadzovaní svojich požiadaviek predstaviteľ spoločnosti RegioJet, kraj zhromažďuje medializované informácie a je pripravený zákonne chrániť svoje dobré meno.

Na snímke bilbord súkromnej prepravnej spoločnosti RegioJet v rámci jej kampane v Nitrianskom samosprávnom kraji v pondelok 5. januára 2015.
Foto: TASR - Henrich Mišovič


Prípadné podanie trestného oznámenia pripustil aj Belica, podľa ktorého je bilbordová kampaň RegioJetu bezprecedentná. "Neviem sa s tým stotožniť a neviem, kde slovenská spoločnosť smeruje, keď to bude takto pokračovať. My sme postupovali absolútne v zmysle príslušného zákona. Ak niekto chce, aby sme ho porušili, no tak to nebudeme my," zdôraznil Belica. Podľa jeho slov NSK v tejto kauze nikdy nemôže rozhodovať o udelení licencie, pretože je v súvislosti s linkou Bratislava - Banská Bystrica iba tranzitným krajom. "My sme dostali nesúhlasné stanovisko mesta Nitra a to sme poslali BSK, ktorý o udelení licencie rozhoduje. My sme povinní prihliadať na požiadavky obcí a miest a nie ich prehodnocovať. A BSK ako príslušný správny orgán môže licenciu vydať iba vtedy, ak sú stanoviská všetkých dotknutých súhlasné. To sa v tomto prípade nestalo," vysvetlil Belica.

Nitriansky primátor uviedol, že mesto vydalo stanovisko, ktoré nemalo podporný charakter v prospech RegioJetu preto, že v súčasnosti je už vydané stavebné povolenie na rekonštrukciu autobusovej stanice v Nitre, čo podľa neho neumožňuje v nasledujúcich dvoch rokoch vybaviť na nástupištiach ďalšie spoje. Okrem toho by podľa Dvonča linka spôsobila ďalšie zahustenie hlavných ťahov v meste, najmä Štúrovej a Cintorínskej ulice. Upozornil tiež na fakt, že RegioJet chce nastúpiť na linku v prepravných časoch, v ktorých už zabezpečuje dlhodobo prepravu dotovaný a súkromný prepravca v dostatočnej kapacite.



Majiteľ RegioJetu Radim Jančura dnes vydal stanovisko, v ktorom vyhlásil, že víta rozhodnutie nitrianskeho primátora podať trestné oznámenie na jeho osobu. Naznačil tiež, že za nesúhlasným stanoviskom mesta Nitra by mohli byť tlaky dopravných firiem Arriva Nitra a Turancar, ktoré majú strach z konkurencie. Podľa jeho slov však o existencii nedotovaných spojov v súčasnosti rozhodujú len spotrebitelia a cestujúci.