Jedným z projektov je vybudovanie Ekocentra v areáli záhrady v miestnej časti Karlova Ves v Bratislave.
Autor TASR
Banská Bystrica 16. apríla (TASR) – V 10. ročníku grantového programu Zelené oázy, ktorý vyhlásila Nadácia Ekopolis a spoločnosť Slovnaft, získalo 21 projektov podporu v celkovej sume 56.000 eur. Grantový program podporuje vytváranie, obnovu alebo oživenie ekologicky hodnotných lokalít a trás. Podporené projekty sa úspešní žiadatelia chystajú zrealizovať od apríla do septembra tohto roka.
V aktuálnom ročníku sa uchádzalo o finančnú podporu 271 žiadateľov. "Novinkou je osobitná podpora projektov zameraných na zakladanie a prevádzkovanie malých komunitných projektov s alternatívnym farmárskym zameraním. Projekty sú prispôsobené miestnym podmienkam a kombinujú okrasné, ovocné a zeleninové záhrady s prvkami drobnochovu malých hospodárskych zvierat," priblížil Milan Hronec, programový manažér z banskobystrickej Nadácie Ekopolis.
Podľa neho medzi zámery, ktoré zaujali, patrí projekt Na túru za prameňmi Vihorlatu. Občianske združenie Telekia vybuduje infraštruktúru pre cyklistov a turistov smerujúcich na územie Vihorlatu. Ide v ňom o zastrešenie prameňov pitnej vody a výstavbu oddychových miest na troch lokalitách najnavštevovanejších turistických chodníkov.
Ďalším z projektov je vybudovanie Ekocentra v areáli záhrady v miestnej časti Karlova Ves v Bratislave. Organizácia Envirosvet zriadi outdoorovú klubovňu, založí zeleninové a bylinkové záhony, kompostoviská a chovné objekty pre malé hospodárske zvieratá.
K úspešným patrí tiež projekt Včelárska minifarma v Liptovskom Mikuláši. Jeho zámerom je zriadenie včelnice v areáli Strednej odbornej školy polytechnickej s dlhodobým cieľom zaradiť doplnkový predmet včelárstvo do učebných osnov.
"Grantový program Zelené oázy má za sebou jubilejných desať rokov. Za toto obdobie sme podporili 225 projektov sumou viac ako 566.000 eur. Do aktivít sa zapojili tisíce dobrovoľníkov, ktorí drevinami vysadili, zveľadili a upravili plochu s rozlohou asi 120 futbalových ihrísk," dodal Anton Molnár, riaditeľ podnikovej a marketingovej komunikácie spoločnosti Slovnaft.