Šírka rizikového územia má okolo 400 metrov.
Autor TASR
Zvolen 3. júla (TASR) – Hoci Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vykonala na svahu nad rýchlostnou cestou R2 pri Zvolene, kde v polovici minulého týždňa došlo k zosuvu skál na vozovku, nevyhnutné opatrenia na ich zamedzenie, jeden jazdný pruh komunikácie z dôvodu bezpečnosti motoristov zostáva stále uzavretý. TASR o tom dnes informovala Michaela Michalová, hovorkyňa NDS.
K zosuvu kameňov nad R2 došlo v úseku od Zvolena po Budču v smere na Bratislavu. Situácia je riziková a pravdepodobnosť ohrozenia životov motoristov, dopravy či inej škody vysoká.
"Väčšie úlomky, ktoré sú momentálne voľne ležiace na povrchu terénu nad komunikáciou R2 zabezpečíme prikotvením. Navýšili sme existujúci systém o nové záchytné siete v mieste dopadu. Taktiež sme v strednom deliacom páse umiestnili betónové zvodidlá a nadstavili ich oceľovými tyčami a záchytnými sieťami. Celková výška tejto dočasnej bariéry je štyri metre," uviedla Michalová.
Podľa nej je nevyhnutné vykonať inžiniersko-geologický prieskum na celom území nad cestou R2 a identifikovať labilné a nestabilné bloky, aby nebola ohrozená bezpečnosť vodičov prechádzajúcich daným úsekom. Následne sa vypracuje projekt sanácie územia a odštartuje realizácia sanačných prác. Šírka rizikového územia má okolo 400 metrov.
Úsek je v súčasnosti prejazdný iba v jednom jazdnom pruhu, kde je premávka vedená obojsmerne. NDS predpokladá, že cesta R2 bude v danom úseku čiastočne uzavretá niekoľko týždňov.
K zosuvu kameňov nad R2 došlo v úseku od Zvolena po Budču v smere na Bratislavu. Situácia je riziková a pravdepodobnosť ohrozenia životov motoristov, dopravy či inej škody vysoká.
"Väčšie úlomky, ktoré sú momentálne voľne ležiace na povrchu terénu nad komunikáciou R2 zabezpečíme prikotvením. Navýšili sme existujúci systém o nové záchytné siete v mieste dopadu. Taktiež sme v strednom deliacom páse umiestnili betónové zvodidlá a nadstavili ich oceľovými tyčami a záchytnými sieťami. Celková výška tejto dočasnej bariéry je štyri metre," uviedla Michalová.
Podľa nej je nevyhnutné vykonať inžiniersko-geologický prieskum na celom území nad cestou R2 a identifikovať labilné a nestabilné bloky, aby nebola ohrozená bezpečnosť vodičov prechádzajúcich daným úsekom. Následne sa vypracuje projekt sanácie územia a odštartuje realizácia sanačných prác. Šírka rizikového územia má okolo 400 metrov.
Úsek je v súčasnosti prejazdný iba v jednom jazdnom pruhu, kde je premávka vedená obojsmerne. NDS predpokladá, že cesta R2 bude v danom úseku čiastočne uzavretá niekoľko týždňov.