Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Banskobystrický kraj

V Žarnovici oficiálne otvorili klientske centrum okresného úradu

Predseda vlády SR Robert Fico (uprostred) spolu s podpredsedom vlády a ministrom vnútra Robertom Kaliňákom (vľavo) otvorili 10. apríla 2015 v rámci reformy ESO v poradí 26. klientske centrum pri Okresnom úrade v Žarnovici. Foto: TASR/FOTO TASR - Vladimír Benko/MV SR

Šéf rezortu vnútra pri tejto príležitosti ocenil najmä to, že sa otvárajú klientske centrá aj v malých okresoch, ako je Žarnovica, ktoré boli často zaznávané.

Žarnovica 10. apríla (TASR) - Obyvatelia Žarnovického okresu si už môžu vybaviť agendu štátnej správy kompletne pod jednou strechou. Žarnovické klientske centrum, ktoré vzniklo v rámci reformy štátnej správy ESO, dnes oficiálne otvorili za účasti premiéra SR Roberta Fica a ministra vnútra Roberta Kaliňáka.

Šéf rezortu vnútra pri tejto príležitosti ocenil najmä to, že sa otvárajú klientske centrá aj v malých okresoch, ako je Žarnovica, ktoré boli často zaznávané. "Žarnovica má to šťatie, že sa nám podarilo skĺbiť ešte aj veci súvisiace s úradom práce, sociálnou poisťovňou a zdravotnou poisťovňou a ešte chceme aj ďalšie služby rozvíjať, takže je to aj takým dobrým vzorovým priestorom pre ostatné stredné mestá Slovenskej republiky," podotkol Kaliňák.

Kým v minulosti v meste fungovali len detašované pracoviská jednotlivých odborov a kvôli niektorým agendám museli obyvatelia cestovať do Žiaru nad Hronom, po novom vybavia všetko v klientskom centre, ktoré sa nachádza v priestoroch Okresného úradu (OÚ) Žarnovica. Do klientskeho centra sa začlenili agendy integrovanej štátnej správy: odbor živnostenského podnikania, odbor starostlivosti o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor, katastrálny odbor, dopravný inšpektorát a oddelenie dokladov. Zároveň sú pre občanov dostupné aj nové služby ako napríklad elektronický platobný systém (eKolok), podpora podnikateľov ohľadne EKS (elektronický kontraktačný systém) či vydávanie výpisov z obchodného registra.

Spokojnosť s novým klientskym centrom netajil ani prednosta OÚ Štefan Balko. "Budeme patriť medzi tie okresné úrady, kde sa zjednotili úradné hodiny," uviedol s tým, že na úradníkov sa môžu občania obrátiť počas celého týždňa. "Vrátane policajtov úradujeme od pondelka až do piatka. Máme aj predĺžené stredy, takže myslím, že ten priestor na vybavenie je občanovi prispôsobený," dodal.

Reforma ESO je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Jej ambíciou je zefektívniť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. "Celkovo sa v rámci reformy ESO ráta s tým, že bude vybudovaných okolo 70 klientskych centier. Ide o pracoviská, ktoré sú oddelené od samotného okresného úradu, ale na druhej strane poskytujú kompletný servis občanovi," poznamenal premiér s tým, že tak pôjde o modernú, výkonnú a efektívnu štátnu správu. Reforma ESO má tiež priniesť zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy. "Celkovo už sa ušetrilo, tým, že sa opätovne spájajú špecializované úrady miestnej štátnej správy, 350 miliónov eur a celkový plán je 700 miliónov eur," dodal Fico.