Svetový deň vody si pripomenuli žiaci Základnej školy (ZŠ) J. A. Komenského v Revúcej mnohými aktivitami, ktoré boli nejakým spôsobom spojené práve s touto nenahraditeľnou tekutinou.
Autor TASR
Revúca 23. marca (TASR) – Svetový deň vody si pripomenuli žiaci Základnej školy (ZŠ) J. A. Komenského v Revúcej mnohými aktivitami, ktoré boli nejakým spôsobom spojené práve s touto nenahraditeľnou tekutinou. Ako TASR informoval učiteľ a jeden z organizátorov Ivan Pipasík, oficiálnym dátumom Svetového dňa vody je 22. marec, ten však tohto roku pripadol na nedeľu, takže v ZŠ toto podujatie zorganizovali v predstihu už 19. marca.
"Tento projektový deň sme nazvali Modrým dňom, všetci sme teda prišli do školy v modrom, prípadne aspoň časť oblečenia sme mali modrej farby," uviedol Pipasík. Ako ďalej dodal, program tohto dňa sa u jednotlivých tried líšil. "Žiaci prvého stupňa pod vedením svojich triednych učiteľov počúvali piesne či rozprávky, v ktorých sa spomína voda a zhotovovali tiež plagáty a výkresy s vodnou tematikou," priblížil.
Žiaci druhého stupňa mali náročnejší program. "Šiesty ročník sa zúčastnil na exkurzii v čističke odpadových vôd, 8. A trieda pripravila tzv. vodný bar a ochutnávku minerálok pre celú školu, 8. B zase uskutočnila monitoring našich riek a vyčistila studničku neďaleko školy," vymenoval jednotlivé aktivity organizátor. Ako dodal, žiaci ďalších tried sa stretli s pracovníkom mestského úradu, ktorý má na starosti vodné hospodárstvo a so zamestnankyňou lesného závodu. Tá ich informovala o kolobehu vody v prírode, jej význame a možnostiach jej ochrany.
Súčasťou Modrého dňa v ZŠ boli aj rôzne súťaže. "Bolo to napríklad prenášanie vody na lyžičke, lovenie umelých rybiek alebo hasenie. V tomto prípade, samozrejme, išlo len o fikciu, v rámci ktorej si družstvá starších žiakov vyskúšali prácu s malým hasiacim prístrojom, ktorým museli trafiť cieľ," vysvetlil Pipasík.
"Tento projektový deň sme nazvali Modrým dňom, všetci sme teda prišli do školy v modrom, prípadne aspoň časť oblečenia sme mali modrej farby," uviedol Pipasík. Ako ďalej dodal, program tohto dňa sa u jednotlivých tried líšil. "Žiaci prvého stupňa pod vedením svojich triednych učiteľov počúvali piesne či rozprávky, v ktorých sa spomína voda a zhotovovali tiež plagáty a výkresy s vodnou tematikou," priblížil.
Žiaci druhého stupňa mali náročnejší program. "Šiesty ročník sa zúčastnil na exkurzii v čističke odpadových vôd, 8. A trieda pripravila tzv. vodný bar a ochutnávku minerálok pre celú školu, 8. B zase uskutočnila monitoring našich riek a vyčistila studničku neďaleko školy," vymenoval jednotlivé aktivity organizátor. Ako dodal, žiaci ďalších tried sa stretli s pracovníkom mestského úradu, ktorý má na starosti vodné hospodárstvo a so zamestnankyňou lesného závodu. Tá ich informovala o kolobehu vody v prírode, jej význame a možnostiach jej ochrany.
Súčasťou Modrého dňa v ZŠ boli aj rôzne súťaže. "Bolo to napríklad prenášanie vody na lyžičke, lovenie umelých rybiek alebo hasenie. V tomto prípade, samozrejme, išlo len o fikciu, v rámci ktorej si družstvá starších žiakov vyskúšali prácu s malým hasiacim prístrojom, ktorým museli trafiť cieľ," vysvetlil Pipasík.