Výrobca ŽOS Vrútky dodá podľa ZSSK spolu 21 kusov takýchto jednotiek, od mája 2019 do decembra 2020 každý mesiac jednu.
Autor TASR
Lučenec/Fiľakovo 10. decembra (TASR) – Dve nové dieselmotorové jednotky DMJ 861 zaradí v polovici roka 2019 Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) do prevádzky na trati Zvolen – Lučenec – Fiľakovo. Národný dopravca o tom informuje na svojej internetovej stránke s tým, že postupne sa takéto vlaky dostanú na väčšinu tratí v regióne.
„Súpravy budú vybavené wi-fi, kamerovým systémom, elektrickými zásuvkami, bezbariérovým priestranným WC, ale aj systémom automatického počítania cestujúcich. Veľkým pozitívom je aj ich ekologickosť, pretože okrem nafty sa do týchto vozidiel pridáva aditívum AdBlue, ktoré pomáha rozložiť pri spaľovaní väčšinu škodlivých látok technológiou dodatočného spracovania výfukových plynov,“ uvádza ZSSK na margo nových vlakov.
Výrobca ŽOS Vrútky dodá podľa ZSSK spolu 21 kusov takýchto jednotiek, od mája 2019 do decembra 2020 každý mesiac jednu. „Súčasťou zmluvy sú sprísnené podmienky pre záručné a pozáručné opravy a hrozba vážnych sankcií za nekvalitnú dodávku,“ doplňuje dopravca.
Samosprávy miest v regióne Novohrad zaradenie nových vlakov podľa vlastných vyjadrení vítajú. „Je to pre nás potešujúca správa. Sme veľmi radi, že okrem nových priestorov našej železničnej stanice, ktorá prešla rozsiahlou rekonštrukciou, budú môcť občania využívať na svoju prepravu aj kvalitnejšie a komfortnejšie vlaky. Veríme, že to pre nich bude motiváciou, aby železničnú dopravu, ktorá je bezpečnejšia a ekologickejšia, využívali vo väčšej miere,“ povedala TASR vedúca kancelárie primátorky Lučenca Mária Bérešová.
Ako pokračovala hovorkyňa Fiľakova Klaudia Kovácsová, vlakovú dopravu v smere do Zvolena využívajú denne desiatky študentov i pracujúcich z mesta i okolia. „Zaslúžia si rovnaký štandard ako obyvatelia vyspelejších regiónov. Po rokoch sa aj vďaka tomuto rozhodnutiu úroveň železničnej dopravy na juhu Slovenska o malý krok priblíži ku kvalite na severe republiky,“ tlmočila stanovisko samosprávy Kovácsová.
„Súpravy budú vybavené wi-fi, kamerovým systémom, elektrickými zásuvkami, bezbariérovým priestranným WC, ale aj systémom automatického počítania cestujúcich. Veľkým pozitívom je aj ich ekologickosť, pretože okrem nafty sa do týchto vozidiel pridáva aditívum AdBlue, ktoré pomáha rozložiť pri spaľovaní väčšinu škodlivých látok technológiou dodatočného spracovania výfukových plynov,“ uvádza ZSSK na margo nových vlakov.
Výrobca ŽOS Vrútky dodá podľa ZSSK spolu 21 kusov takýchto jednotiek, od mája 2019 do decembra 2020 každý mesiac jednu. „Súčasťou zmluvy sú sprísnené podmienky pre záručné a pozáručné opravy a hrozba vážnych sankcií za nekvalitnú dodávku,“ doplňuje dopravca.
Samosprávy miest v regióne Novohrad zaradenie nových vlakov podľa vlastných vyjadrení vítajú. „Je to pre nás potešujúca správa. Sme veľmi radi, že okrem nových priestorov našej železničnej stanice, ktorá prešla rozsiahlou rekonštrukciou, budú môcť občania využívať na svoju prepravu aj kvalitnejšie a komfortnejšie vlaky. Veríme, že to pre nich bude motiváciou, aby železničnú dopravu, ktorá je bezpečnejšia a ekologickejšia, využívali vo väčšej miere,“ povedala TASR vedúca kancelárie primátorky Lučenca Mária Bérešová.
Ako pokračovala hovorkyňa Fiľakova Klaudia Kovácsová, vlakovú dopravu v smere do Zvolena využívajú denne desiatky študentov i pracujúcich z mesta i okolia. „Zaslúžia si rovnaký štandard ako obyvatelia vyspelejších regiónov. Po rokoch sa aj vďaka tomuto rozhodnutiu úroveň železničnej dopravy na juhu Slovenska o malý krok priblíži ku kvalite na severe republiky,“ tlmočila stanovisko samosprávy Kovácsová.