Predčasné užívanie električkovej dráhy je vydané do 31. júla 2024.
Autor TASR
Bratislava 22. decembra (TASR) - Žiadosť o trvalé užívanie zmodernizovanej Dúbravsko-karloveskej električkovej radiály v Bratislave plánuje hlavné mesto podať začiatkom roka 2024. Pre TASR to uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla. Predčasné užívanie električkovej dráhy je vydané do 31. júla 2024.
"Momentálne finalizujeme žiadosť, ktorá bude začiatkom roku 2024 podaná na Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad," skonštatoval Bubla. Pôvodne chcel bratislavský magistrát požiadať o trvalé užívanie trate do konca roka 2023.
Magistrát zároveň viackrát deklaroval, že s dodávateľom aktívne rieši reklamované nedostatky v záručnej dobe. Záručná doba na stavebné nedostatky je päť rokov, podľa hovorcu je to teda "neustále živý proces". "Na trati sa priebežne vyskytujú nedostatky, ktoré nahlasujeme a dodávateľ je povinný ich odstraňovať," poznamenal Bubla s tým, že záručná doba sa končí v októbri 2025.
Nepodanie žiadosti o trvalé užívanie potvrdil aj Bratislavský kraj. "BSK ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy k dnešnému dňu neeviduje žiadosť o kolaudáciu stavby," povedala pre TASR hovorkyňa BSK Lucia Forman.
S kolaudačným konaním môže začať kraj až na návrh stavebníka, teda hlavného mesta. Pri kolaudácii bude postupovať v súlade so stavebným zákonom, zákonom o správnom konaní či zákonom o dráhach. Po miestnom zisťovaní a doložení všetkých potrebných dokladov vydá následne užívacie povolenie na stavbu. Zverejnené bude 15 dní, bude sa možné voči nemu odvolať. Ak odvolanie v zákonnej lehote podané nebude, užívacie povolenie nadobudne právoplatnosť.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Dokončili ju v roku 2020, električky začali do Dúbravky opäť premávať 26. októbra 2020. Rozsiahlu modernizáciu realizovalo vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála. Pracovalo sa na tri etapy. Obnovu zaplatili najmä z európskych peňazí.
"Momentálne finalizujeme žiadosť, ktorá bude začiatkom roku 2024 podaná na Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad," skonštatoval Bubla. Pôvodne chcel bratislavský magistrát požiadať o trvalé užívanie trate do konca roka 2023.
Magistrát zároveň viackrát deklaroval, že s dodávateľom aktívne rieši reklamované nedostatky v záručnej dobe. Záručná doba na stavebné nedostatky je päť rokov, podľa hovorcu je to teda "neustále živý proces". "Na trati sa priebežne vyskytujú nedostatky, ktoré nahlasujeme a dodávateľ je povinný ich odstraňovať," poznamenal Bubla s tým, že záručná doba sa končí v októbri 2025.
Nepodanie žiadosti o trvalé užívanie potvrdil aj Bratislavský kraj. "BSK ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy k dnešnému dňu neeviduje žiadosť o kolaudáciu stavby," povedala pre TASR hovorkyňa BSK Lucia Forman.
S kolaudačným konaním môže začať kraj až na návrh stavebníka, teda hlavného mesta. Pri kolaudácii bude postupovať v súlade so stavebným zákonom, zákonom o správnom konaní či zákonom o dráhach. Po miestnom zisťovaní a doložení všetkých potrebných dokladov vydá následne užívacie povolenie na stavbu. Zverejnené bude 15 dní, bude sa možné voči nemu odvolať. Ak odvolanie v zákonnej lehote podané nebude, užívacie povolenie nadobudne právoplatnosť.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Dokončili ju v roku 2020, električky začali do Dúbravky opäť premávať 26. októbra 2020. Rozsiahlu modernizáciu realizovalo vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála. Pracovalo sa na tri etapy. Obnovu zaplatili najmä z európskych peňazí.