Dopravný podnik už v minulosti skúšal na linkách mestskej hromadnej dopravy viaceré elektrobusy od rôznych výrobcov
Autor TASR
Bratislava 20. septembra (TASR) – Medzi vozidlami bratislavskej mestskej hromadnej dopravy by mohli v budúcnosti jazdiť aj elektrobusy. Hlavné mesto o tom uvažuje, no musí sa podľa neho vytvoriť "ekonomické prostredie pre ich obstarávanie." Dnes sú totiž obstarávacie náklady elektrobusov až približne o 50 percent vyššie oproti adekvátnemu dieselovému vozidlu. Prevyšujú tak úspory, ktoré by pri prevádzke týchto vozidiel vznikli. Vyplýva to z informačného materiálu, o ktorom bude v pondelok (21.9.) rokovať mestská dopravná komisia.
"Okrem rozvoja električkovej a trolejbusovej dopravy sa do budúcnosti uvažuje aj s obstaraním elektrobusov, ktoré by zabezpečovali dopravu namiesto klasických autobusov v oblastiach, kde sa s rozvojom dráhovej dopravy nepočíta," tvrdí predkladateľ materiálu, člen dopravnej komisie Bronislav Weigl.
Dopravný podnik už v minulosti skúšal na linkách mestskej hromadnej dopravy viaceré elektrobusy od rôznych výrobcov. "Na základe týchto skúšok možno konštatovať, že o prevádzke elektrobusov budeme uvažovať, ak sa vytvorí ekonomické prostredie pre ich obstarávanie," podotkol Weigl. Okrem vysokej ceny elektrobusov však podľa Weigla treba riešiť aj ich dojazd na jedno nabitie. U vozidiel so systémom na jedno nabitie je to asi 150 kilometrov.
V Bratislave je dnes podľa Weigla dosť miest, kde sa dá zmeniť autobusová doprava za elektrickú trakciu a rozvíjať tak ekologizáciu verejnej dopravy. "V súčasnej dobe sú snahy o realizáciu trolejbusovej trate z Patrónky cez Mlynskú dolinu do Karlovej Vsi, kde by došlo k nahradeniu autobusov trolejbusmi za súčasného zníženia výkonov autobusovej dopravy o asi 150.000 kilometrov za rok," podotkol Weigl a pripomenul, že k zníženiu výkonov autobusovej dopravy dôjde aj po vybudovaní električkovej trate do Petržalky.