Ešte predtým, ako bude môcť nová električka premávať s cestujúcimi v skúšobnej prevádzke, musí prejsť procesom homologizácie.
Ešte predtým, ako bude môcť nová električka premávať s cestujúcimi v skúšobnej prevádzke, musí prejsť procesom homologizácie. Pracovníci DPB v spolupráci s pracovníkmi dodávateľa budú na nových električkách vykonávať technicko–bezpečnostné skúšky. Podľa dopravného podniku ide v tomto smere o skúšky prejazdnosti tratí, zdvíhania a nakoľajovania nového vozidla, súčinnosti brzdových systémov či skúšky funkčností všetkým systémov a zariadení.
"Všetky ďalšie dodané vozidlá už nebudú musieť absolvovať takýto náročný proces homologizácie, len najazdiť 100 kilometrov bez cestujúcich, vykonať brzdové skúšky a následne budú môcť byť zaradené do premávky," priblížil generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Prvá dodaná obojsmerná električka bude v uliciach hlavného mesta podľa neho premávať už budúci mesiac. Zároveň predpokladá, že všetky nové dodané električky budú do premávky zaradené v máji.
V priebehu nasledujúcich mesiacov majú totiž do hlavného mesta doraziť ďalšie obojsmerné a jednosmerné električky.
Do októbra má v DPB pribudnúť 45 nových električiek a zvyšok v roku 2016. V Bratislave by tak malo s európskym spolufinancovaním jazdiť celkovo 30 nových obojsmerných a 30 jednosmerných električiek Škoda 29T.