Zároveň spoločnosť ukončila prvú fázu prác na náhradnej autobusovej stanici, ktorá bude sídliť na Bottovej ulici.
Autor TASR
Bratislava 8. októbra (TASR) - Projekt novej autobusovej stanice na bratislavských Mlynských nivách pomaly napreduje. Investor HB Reavis začína s úpravami bezprostredného okolia stanice, ktoré zahŕňajú odstránenie budovy bývalého sídla pohrebníctva. Zároveň spoločnosť ukončila prvú fázu prác na náhradnej autobusovej stanici, ktorá bude sídliť na Bottovej ulici. Pre TASR to uviedla jej hovorkyňa Martina Jamrichová.
Projekt novej autobusovej stanice podľa jej slov stále čaká na všetky potrebné stavebné povolenia. Vďaka prvému povoleniu však už môžu prebiehať prípravné práce. „Prvým krokom je odstránenie budovy, v ktorej kedysi sídlilo pohrebníctvo na Svätoplukovej ulici. Odstránená bude aj priľahlá budova, dôjde tiež k úpravám a spevneniu plochy. Projekt by mal byť hotový približne do troch rokov od začatia výstavby,“ povedala Jamrichová. Ešte v januári investor predpokladal, že s výstavbou by sa mohlo začať tento rok.
Spoločnosť HB Reavis už dokončila prvú fázu transformácie Centra Bottova na náhradnú autobusovú stanicu. Centrum už prešlo interiérovou renováciou, pričom ho v druhej fáze čaká úprava exteriéru. "Okrem nástupíšť a výstupíšť budú v priestoroch náhradnej stanice dostupné obvyklé služby pre takýto dopravný uzol, aby pokryli potreby cestujúcich," povedala hovorkyňa.
V rámci dopravy už došlo k revitalizácii Továrenskej ulice a výrazne rozšírená a kompletnou rekonštrukciou prejde ulica Mlynské nivy. Plánovaný je podzemný kruhový objazd, nové pruhy pre mestskú hromadnú dopravu aj cyklistické trasy. "Celkovo investuje spoločnosť do skvalitnenia dopravy v zóne viac ako 24 miliónov eur," uviedla hovorkyňa developéra s tým, že plánovaná je aj zelená promenáda pre chodcov. Začiatkom leta boli na Mlynských nivách už odstránené koľaje a v najbližších týždňoch bude odstránená aj technicky nevyhovujúca lávka.
Projekt novej autobusovej stanice kombinuje medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, moderná tržnica a výšková administratívna budova. Komunitnou črtou novej stanice má byť zelená strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre oddych a šport.
Developér taktiež sľubuje široký výber reštaurácií či kaviarní. Chýbať nemajú ani detské zóny či verejný priestor určený na rôzne formy kultúrneho a spoločenského vyžitia. "Projekt zlepší kvalitu ovzdušia v celom okolí, autobusová stanica bude v podzemí s vlastnou mikroklímou, strecha bude komplet zelená, čím uľaví okoliu v letných horúčavách. Dôjde zároveň k zníženiu hlučnosti," vysvetlila Jamrichová. Podobné stanice sú podľa jej slov v Madride, Mníchove, Helsinkách i v New Yorku.
Nové priestory budú mať tri nadzemné podlažia. Dve budú pod zemou. Nástupiská autobusov sú plánované v prvom podzemnom podlaží. Počíta sa celkovo s 2150 parkovacími miestami. Obchody, reštaurácie i tržnica budú nad zemou.
Projekt novej autobusovej stanice podľa jej slov stále čaká na všetky potrebné stavebné povolenia. Vďaka prvému povoleniu však už môžu prebiehať prípravné práce. „Prvým krokom je odstránenie budovy, v ktorej kedysi sídlilo pohrebníctvo na Svätoplukovej ulici. Odstránená bude aj priľahlá budova, dôjde tiež k úpravám a spevneniu plochy. Projekt by mal byť hotový približne do troch rokov od začatia výstavby,“ povedala Jamrichová. Ešte v januári investor predpokladal, že s výstavbou by sa mohlo začať tento rok.
Spoločnosť HB Reavis už dokončila prvú fázu transformácie Centra Bottova na náhradnú autobusovú stanicu. Centrum už prešlo interiérovou renováciou, pričom ho v druhej fáze čaká úprava exteriéru. "Okrem nástupíšť a výstupíšť budú v priestoroch náhradnej stanice dostupné obvyklé služby pre takýto dopravný uzol, aby pokryli potreby cestujúcich," povedala hovorkyňa.
V rámci dopravy už došlo k revitalizácii Továrenskej ulice a výrazne rozšírená a kompletnou rekonštrukciou prejde ulica Mlynské nivy. Plánovaný je podzemný kruhový objazd, nové pruhy pre mestskú hromadnú dopravu aj cyklistické trasy. "Celkovo investuje spoločnosť do skvalitnenia dopravy v zóne viac ako 24 miliónov eur," uviedla hovorkyňa developéra s tým, že plánovaná je aj zelená promenáda pre chodcov. Začiatkom leta boli na Mlynských nivách už odstránené koľaje a v najbližších týždňoch bude odstránená aj technicky nevyhovujúca lávka.
Projekt novej autobusovej stanice kombinuje medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, moderná tržnica a výšková administratívna budova. Komunitnou črtou novej stanice má byť zelená strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre oddych a šport.
Developér taktiež sľubuje široký výber reštaurácií či kaviarní. Chýbať nemajú ani detské zóny či verejný priestor určený na rôzne formy kultúrneho a spoločenského vyžitia. "Projekt zlepší kvalitu ovzdušia v celom okolí, autobusová stanica bude v podzemí s vlastnou mikroklímou, strecha bude komplet zelená, čím uľaví okoliu v letných horúčavách. Dôjde zároveň k zníženiu hlučnosti," vysvetlila Jamrichová. Podobné stanice sú podľa jej slov v Madride, Mníchove, Helsinkách i v New Yorku.
Nové priestory budú mať tri nadzemné podlažia. Dve budú pod zemou. Nástupiská autobusov sú plánované v prvom podzemnom podlaží. Počíta sa celkovo s 2150 parkovacími miestami. Obchody, reštaurácie i tržnica budú nad zemou.