Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Bratislava

Karlova Ves rozšíri rezidentské parkovanie i na Dlhé Diely

Na archívnej snímke bratislavské sídlisko Dlhé diely v Karlovej Vsi. Foto: TASR/Michal Svítok

Pravidlá v parkovaní uprednostňujúce obyvateľov s trvalým pobytom zaviedla Karlova Ves na jeseň 2016 v zóne Silvánska.

Bratislava 3. apríla (TASR) – Rezidenti budú mať v Karlovej Vsi pri večernom a nočnom parkovaní prednosť už aj na Dlhých Dieloch. Práve do tejto časti Karlovej Vsi chce mestská časť od leta rozšíriť projekt rezidentského parkovania.

Pravidlá v parkovaní uprednostňujúce obyvateľov s trvalým pobytom zaviedla Karlova Ves na jeseň 2016 v zóne Silvánska. Skúsenosti z pilotnej časti majú pomôcť aj pri zavádzaní regulácie do lokality Hlaváčikova-Veternicová. "V súčasnosti finalizujeme projektovú dokumentáciu," potvrdila dopravná inžinierka Karlovej Vsi Tatiana Kratochvílová.

V zóne je približne 620 parkovacích miest. Rezidentské parkovanie v lokalite postupne nahradí vyhradené parkovacie miesta, ktoré v tejto zóne mestská časť predĺžila do konca júna. Od júna by mal karlovoveský úrad začať rezidentom v zóne vydávať parkovacie karty.

Pilotný systém rezidentského parkovania spustila Karlova Ves 1. októbra 2016 v zóne ulíc Silvánska, Karloveská, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova. Rezidentský systém v praxi znamená, že medzi 18.00 h a 7.00 h nasledujúceho dňa je 90 percent parkovacích miest v zóne vyhradených pre obyvateľov s trvalým pobytom, zvyšných 10 percent pre nerezidentov. Rezidentské karty vydáva mestská časť bezplatne, podmienkou je však trvalý pobyt v Karlovej Vsi, žiadateľ musí vlastniť vodičský preukaz a musí byť majiteľom auta alebo preukázať k nemu vzťah.

Proti pilotnému režimu rezidentského parkovania spustila časť nespokojných obyvateľov petíciu, ktorú napokon podpísalo 335 zo 427 obyvateľov s trvalým pobytom v tejto zóne, ktorých iniciátori petície oslovili. V petícii odporcovia systému uviedli, že regulácia neprinesie vyriešenie problému s parkovaním a že znamená iba odobratie práva časti obyvateľov v zóne. Naznačili, že nerezidentov bude úprava nútiť k získaniu parkovacieho oprávnenia, či už formou získania trvalého pobytu, alebo zaplatením vyššieho poplatku, a tak počet automobilov s právom parkovať klesne iba nepatrne. Upozornili tiež, že v súvislosti s vyznačením parkovacích miest poklesol ich počet.

Mestská časť v odpovedi poukázala na to, že cieľom regulácie je práve zvýhodniť ľudí, ktorí majú v zóne trvalý pobyt, a zastaviť živelný spôsob parkovania zaťažujúci životné prostredie. V súvislosti so sťažnosťou na faktické zníženie parkovacích miest upozornila, že tie boli vyznačené podľa zákonom a normami stanovených pravidiel, čo môže znamenať zníženie počtu miest, ktoré boli dovtedy využívané. "Súčasne to však naznačuje, že pred zavedením systému parkovali motoristi i na miestach, na ktorých to nepovoľuje zákon," poznamenala Kratochvílová s tým, že pravidelný monitoring potvrdzuje rezervu voľných parkovacích miest v zóne pre rezidentov.

Poslanci miestneho zastupiteľstva na svojom rokovaní 14. februára zobrali petíciu na vedomie a žiadosti v nej uvedenej nevyhoveli.