Električka bude začínať svoju 40-minútovú jazdu na Hviezdoslavovom námestí, odtiaľ jej trasa povedie cez Šafárikovo námestie, Sad J. Kráľa, Farského až na konečnú električiek na Jungmannovej a späť.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 26. júla (TASR) – Letnú atmosféru v hlavnom meste oživí od konca tohto mesiaca historická hudobná električka č. 18. Tá bude jazdiť poslednú júlovú a každú augustovú sobotu popoludní v uliciach bratislavského Starého Mesta a po Starom moste zájde aj do Petržalky. "Bratislavské leto je v plnom prúde a my sme sa rozhodli ho ešte trochu zatraktívniť a oživiť," povedal na dnešnom brífingu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Električka bude začínať svoju približne 40-minútovú jazdu na Hviezdoslavovom námestí, teda na bývalej zastávke Jesenského. Odtiaľ jej trasa povedie cez Šafárikovo námestie, cez zastávky Sad Janka Kráľa, Farského až na konečnú električiek na petržalskej strane Jungmannova a odtiaľ späť a cez Šafárikovo námestie na Námestie SNP, Kapucínsku, Chatám Sófer, Most SNP a späť na Hviezdoslavovo námestie. Odchody sú naplánované vždy o celej hodine v čase od 16.00 do 20.00 h. Nastúpiť sa však bude dať na každej zastávke, na ktorej električka zastaví.
Čakanie na odchod električky z Hviezdoslavovho námestia si budú môcť cestujúci spríjemniť kávou či Bratislavskými rožkami. Ako však primátor vtipne poznamenal, nemá to byť pozvánka na večeru, ale na príjemnú jazdu hudobnou električkou. Jazdy totiž spríjemní hudobná produkcia rôznych žánrov. Počas prvej jazdy v júli a počas augustových sobôt odznie počas posledných dvoch jázd, teda tých so začiatkom o 19.00 a 20.00 živá hudba, napríklad aj v podaní kapely Funny Felows. Skoršie jazdy v auguste budú venované najmä deťom a programom pre nich, vtedy bude električkou znieť reprodukovaná hudba.
"Aby sme to, čo dneska vlastníme, napríklad takéto krásne kusy dopravných prostriedkov dali na verejnosť a príležitostne ich sprístupnili verejnosti," priblížil jeden z dôvodov celého konceptu generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Urban. Ide skôr o snahu umožniť verejnosti vychutnať si pocit previesť sa historickou električkou, o čo sa snaží dopravný podnik. "Nie je to položka, ktorá by mala rozvrátiť rozpočet dopravného podniku, je to skôr o úsilí jeho zamestnancov," ubezpečil Urban. Kapacita električky je okolo 40 až 50 cestujúcich, v prípade veľkého záujmu o jazdy sa uvažuje o zvýšení kapacít.
Električka č. 18 bola vyrobená v roku 1937, kedy mal súčasný dopravný podnik názov Bratislavská elektrická účastinárska spoločnosť (BEUS) a dielne boli situované približne v mieste parkoviska pred Eurovea. Jazdila len po Bratislave a tzv. elektronické návestidlo nesúce názov Dynamit prezrádza, že električka jazdila do bývalých Chemických závodov J. Dimitrova. Všetky dvojnápravované električky, vrátane električky š. 18, skončili 31. mája 1974 a dojazdili predovšetkým na linkách 4 a 5. Dopravný podnik má však v súčasnosti aj staršiu električku, a to z roku 1910.
Električka bude začínať svoju približne 40-minútovú jazdu na Hviezdoslavovom námestí, teda na bývalej zastávke Jesenského. Odtiaľ jej trasa povedie cez Šafárikovo námestie, cez zastávky Sad Janka Kráľa, Farského až na konečnú električiek na petržalskej strane Jungmannova a odtiaľ späť a cez Šafárikovo námestie na Námestie SNP, Kapucínsku, Chatám Sófer, Most SNP a späť na Hviezdoslavovo námestie. Odchody sú naplánované vždy o celej hodine v čase od 16.00 do 20.00 h. Nastúpiť sa však bude dať na každej zastávke, na ktorej električka zastaví.
Čakanie na odchod električky z Hviezdoslavovho námestia si budú môcť cestujúci spríjemniť kávou či Bratislavskými rožkami. Ako však primátor vtipne poznamenal, nemá to byť pozvánka na večeru, ale na príjemnú jazdu hudobnou električkou. Jazdy totiž spríjemní hudobná produkcia rôznych žánrov. Počas prvej jazdy v júli a počas augustových sobôt odznie počas posledných dvoch jázd, teda tých so začiatkom o 19.00 a 20.00 živá hudba, napríklad aj v podaní kapely Funny Felows. Skoršie jazdy v auguste budú venované najmä deťom a programom pre nich, vtedy bude električkou znieť reprodukovaná hudba.
"Aby sme to, čo dneska vlastníme, napríklad takéto krásne kusy dopravných prostriedkov dali na verejnosť a príležitostne ich sprístupnili verejnosti," priblížil jeden z dôvodov celého konceptu generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Urban. Ide skôr o snahu umožniť verejnosti vychutnať si pocit previesť sa historickou električkou, o čo sa snaží dopravný podnik. "Nie je to položka, ktorá by mala rozvrátiť rozpočet dopravného podniku, je to skôr o úsilí jeho zamestnancov," ubezpečil Urban. Kapacita električky je okolo 40 až 50 cestujúcich, v prípade veľkého záujmu o jazdy sa uvažuje o zvýšení kapacít.
Električka č. 18 bola vyrobená v roku 1937, kedy mal súčasný dopravný podnik názov Bratislavská elektrická účastinárska spoločnosť (BEUS) a dielne boli situované približne v mieste parkoviska pred Eurovea. Jazdila len po Bratislave a tzv. elektronické návestidlo nesúce názov Dynamit prezrádza, že električka jazdila do bývalých Chemických závodov J. Dimitrova. Všetky dvojnápravované električky, vrátane električky š. 18, skončili 31. mája 1974 a dojazdili predovšetkým na linkách 4 a 5. Dopravný podnik má však v súčasnosti aj staršiu električku, a to z roku 1910.