Poslanci ju schválili ešte v decembri 2016. Platí však zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta.
Autor TASR
Bratislava 25. septembra (TASR) – Bratislavskí mestskí poslanci budú opäť rozhodovať o tom, či sa prijatá jednotná parkovacia politika v Bratislave prejaví aj v uliciach mesta. Primátor Ivo Nesrovnal totiž predkladá na štvrtkové (28.9.) mestské zastupiteľstvo dodatok štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí v rámci regulácie parkovania. Poslanci však hlasovanie o tomto bode niekoľko rokovaní presúvali a napokon ho v júni neschválili.
Primátor už na júnovom zastupiteľstve avizoval, že bude rokovať, hľadať spojencov a návrh predloží opäť zastupiteľstvu. "Je to posledný krok k naozajstnému riešeniu problémov s dopravou. Riešeniu, ktoré naozaj nepotrebuje ďalšie zbytočné odkladanie, pretože na absenciu pravidiel parkovania doplácajú hlavne Bratislavčania - komfortom, kvalitou verejného priestoru a v neposlednom rade aj finančne," uviedol aktuálne primátor na sociálnej sieti.
Parkovaciu politiku mestskí poslanci schválili v decembri 2016. Platí však zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je totiž potrebné ešte prijať dodatok štatútu hlavného mesta. Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií prvej až štvrtej triedy. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia. Taktiež aj posilňovanie mestskej polície.
Mestský poslanec Ján Hrčka navrhol presunúť hlasovanie o dodatku v apríli i máji. Vysvetlil to potrebou najprv doriešiť prerozdelenie financií v zmysle štatútu. "Tu sa každý sťažuje na to, ako je mesto podfinancované, ale ako sú mestské časti podfinancované na úkor iných mestských časti, tak to sa nerieši. Tu sa naozaj môže stať, že tu budeme mať štyri elitné mestské časti a ten zvyšok mesta bude na hranici nuly," spresnil pre TASR v máji. Parkovacia politika bude platiť v uliciach podľa neho až od roku 2019. "Len z procesného hľadiska to bude trvať 12 mesiacov, odkedy sa to schváli. Chcem vidieť toho, kto spustí parkovaciu politiku v septembri 2018 pred komunálnymi voľbami," skonštatoval Hrčka. Primátor však tvrdí, že brať si rukojemníkov za vyriešenie financovania, na ktorom sa starostovia roky nevedia dohodnúť, je podľa neho nesprávne.
Mestský poslanec Ján Budaj považuje aktuálne VZN o parkovacej politike za málo účinné. "Nie je v skutočnosti parkovacou politikou. To VZN, žiaľ, smeruje k tomu, aby občania len platili mestu novú daň," uviedol. Ako podotkol, na novú reguláciu v parkovaní nie je doteraz pripravená ani mestská polícia či MHD.
Primátor už na júnovom zastupiteľstve avizoval, že bude rokovať, hľadať spojencov a návrh predloží opäť zastupiteľstvu. "Je to posledný krok k naozajstnému riešeniu problémov s dopravou. Riešeniu, ktoré naozaj nepotrebuje ďalšie zbytočné odkladanie, pretože na absenciu pravidiel parkovania doplácajú hlavne Bratislavčania - komfortom, kvalitou verejného priestoru a v neposlednom rade aj finančne," uviedol aktuálne primátor na sociálnej sieti.
Parkovaciu politiku mestskí poslanci schválili v decembri 2016. Platí však zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je totiž potrebné ešte prijať dodatok štatútu hlavného mesta. Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií prvej až štvrtej triedy. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia. Taktiež aj posilňovanie mestskej polície.
Mestský poslanec Ján Hrčka navrhol presunúť hlasovanie o dodatku v apríli i máji. Vysvetlil to potrebou najprv doriešiť prerozdelenie financií v zmysle štatútu. "Tu sa každý sťažuje na to, ako je mesto podfinancované, ale ako sú mestské časti podfinancované na úkor iných mestských časti, tak to sa nerieši. Tu sa naozaj môže stať, že tu budeme mať štyri elitné mestské časti a ten zvyšok mesta bude na hranici nuly," spresnil pre TASR v máji. Parkovacia politika bude platiť v uliciach podľa neho až od roku 2019. "Len z procesného hľadiska to bude trvať 12 mesiacov, odkedy sa to schváli. Chcem vidieť toho, kto spustí parkovaciu politiku v septembri 2018 pred komunálnymi voľbami," skonštatoval Hrčka. Primátor však tvrdí, že brať si rukojemníkov za vyriešenie financovania, na ktorom sa starostovia roky nevedia dohodnúť, je podľa neho nesprávne.
Mestský poslanec Ján Budaj považuje aktuálne VZN o parkovacej politike za málo účinné. "Nie je v skutočnosti parkovacou politikou. To VZN, žiaľ, smeruje k tomu, aby občania len platili mestu novú daň," uviedol. Ako podotkol, na novú reguláciu v parkovaní nie je doteraz pripravená ani mestská polícia či MHD.