Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Bratislava

Poslanec odovzdal petíciu za prinavrátenie pôvodnej trasy linky č. 95

Autobus MHD v Bratislave Foto: Tomáš Gerši/TASR

Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie.

Bratislava 14. novembra (TASR) – Bratislavský mestský poslanec za Petržalku Oliver Kríž odovzdal dnes na bratislavskom magistráte petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky č. 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Kópie petície zároveň odovzdal v podateľni Dopravného podniku Bratislava (DPB).

"Zbieranie podpisov sme skončili začiatkom novembra. Doteraz sme rátali a kontrolovali podpisy, a tiež sme museli počkať na hárky z centier seniorov a na podpisy, ktoré prišli poštou. Dnes už poznáme presný počet podpisov – 3295," uviedol dnes pre TASR poslanec Kríž s tým, že preberanie petície v podateľni magistrátu sprevádzali prísne kontroly. "Najprv sme s pani z oddelenia sťažností a petícií skontrolovali každý hárok, ktorý som musel podpísať. Následne ich pred prevzatím skontroloval aj pracovník podateľne," priblížil Kríž. Opatrenia nariadilo vedenia mesta po tom, ako bratislavský magistrát v lete zistil, že mu chýba 3039 z 8018 odovzdaných petičných hárkov z petície proti hazardu. Tá bola v podateľni magistrátu odovzdaná koncom júna. Odovzdanie kópií petičných hárkov v dopravnom podniku prebehlo podľa neho rýchlejšie a pokojnejšie.

Keďže sa pod petíciu za obnovenie pôvodnej autobusovej linky podpísal dostatočný počet obyvateľov, zaoberať by sa ňou malo aj mestské zastupiteľstvo. "Po doručení petície sa ňou bude mesto zaoberať štandardným spôsobom. Ak splní potrebné náležitosti, bude o nej rozhodovať mestské zastupiteľstvo," povedala ešte v októbri pre TASR hovorkyňa mesta Ivana Skokanová. Zároveň podotkla, že po sprevádzkovaní električkovej trate do Petržalky sa zrušili súbežné linky z dôvodu, že práve preto sa budovala električková trať. "Aby sme preferovali ekologickejšiu formu dopravy a rýchlejšie spojenie centra mesta s Petržalkou," doplnila Skokanová.

Hovorkyňa DPB Adriana Volfová v tejto súvislosti opätovne zdôraznila, že linka č. 95 nezanikla, len bola skrátená po prestupný uzol s električkovou dopravou, teda zastávku Farského. "Dopravný podnik zabezpečil skrátenie linky tak, že všetky miesta sú obslúžené. Cestujúci tak po prestupoch využívajú kapacitnú električkovú dopravu v smere ďalej - do alebo z mesta," uviedla pre TASR Volfová. Na otázku, či je reálne, aby bola obnovená pôvodná trasa autobusu, odpovedala, že DPB zabezpečí dopravu v rozsahu, ako si objedná bratislavský magistrát.

"Hromadnú dopravu v hlavnom meste financujú z mestského rozpočtu a mesto Bratislava je stopercentným akcionárom dopravného podniku. Preto budem znovupredĺženie navrhovať ako svoju poslaneckú prioritu do rozpočtu mesta na rok 2017," skonštatoval Kríž. Plánuje sa s listom obrátiť aj na ostatných mestských poslancov za Petržalku, aby jeho snahu podporili. Je totiž presvedčený, že úlohou poslancov zvolených do mestského zastupiteľstva je zastupovať záujmy voličov zo svojej mestskej časti a mesto by odkaz troch tisícok z nich nemalo nechať bez adekvátnej odozvy. "Skrátenie trasy tejto vyťaženej petržalskej linky po spustení električkovej dopravy síce zrejme bolo logickým krokom plánovačov v dopravnom podniku, ľuďom však skomplikovalo život, predĺžilo cestu do mesta a zvýšilo aj náklady na ňu," podotkol Kríž.

Petíciou sa poslanec spolu s občanmi obracia na hlavné mesto, ako aj DPB, aby požadovanú zmenu zabezpečili a to do doby, kým bude dokončená električková trať až po Janíkov dvor. Poukazuje pritom, že novému grafikonu linky nepredchádzala dostatočná diskusia s občanmi a cestujúcej verejnosti priniesol len množstvo finančných, praktických a logistických komplikácií.