Bod prvého kontaktu a pomoci zriadilo hlavné mesto v spolupráci so Železnicami SR, Ligou za ľudské práva, Ministerstvom vnútra SR a iniciatívou Kto pomôže Ukrajine.
Autor TASR
Bratislava 24. mája (TASR) – Mesto končí prevádzku takzvaného Bodu prvého kontaktu a podpory na hlavnej železničnej stanici v Bratislave. Dôvodom je klesajúci počet utečencov z Ukrajiny, ktorí potrebujú pomoc priamo na stanici. V exponovaných časoch im však bude k dispozícii mobilný tím občianskeho združenia Tenenet. Mesto všetku svoju pomoc sústreďuje do Asistenčného centra pomoci na Bottovej ulici. Informuje o tom na sociálnej sieti.
"Posledné týždne ukázali, že počet prichádzajúcich ľudí, ktorí potrebujú pomoc priamo na hlavnej stanici, výrazne klesá a predovšetkým sa menia oblasti, s ktorými potrebujú najčastejšie pomôcť," konštatuje bratislavský magistrát.
Kým na začiatku poskytovali dobrovoľníci najmä informácie týkajúce sa ubytovania, dočasného útočiska či možnosti právnej a psychosociálnej podpory, občerstvenia a prenocovania, v súčasnosti prevažujú otázky týkajúce sa možností cestovania či vlakových spojení. Mesto preto Ministerstvu dopravy a výstavby SR a ŽSR odporučilo na hlavnú stanicu i ďalšie dôležité dopravné uzly zabezpečiť pracovníkov, ktorí ovládajú ukrajinský jazyk.
"V exponovaných časoch, keď budú prichádzať vybrané vlakové spojenia, bude v priestore na hlavnej vlakovej stanici pôsobiť mobilný tím Tenenet, pripravený ľudí nasmerovať na Bottovu, či poskytnúť všetky ďalšie dôležité informácie," ubezpečuje hlavné mesto.
Bod prvého kontaktu a pomoci zriadilo hlavné mesto v spolupráci so Železnicami SR, Ligou za ľudské práva, Ministerstvom vnútra SR a iniciatívou Kto pomôže Ukrajine. Za takmer tri mesiace fungovania v ňom pomohli viac ako 37.000 utečencom z Ukrajiny.
"Posledné týždne ukázali, že počet prichádzajúcich ľudí, ktorí potrebujú pomoc priamo na hlavnej stanici, výrazne klesá a predovšetkým sa menia oblasti, s ktorými potrebujú najčastejšie pomôcť," konštatuje bratislavský magistrát.
Kým na začiatku poskytovali dobrovoľníci najmä informácie týkajúce sa ubytovania, dočasného útočiska či možnosti právnej a psychosociálnej podpory, občerstvenia a prenocovania, v súčasnosti prevažujú otázky týkajúce sa možností cestovania či vlakových spojení. Mesto preto Ministerstvu dopravy a výstavby SR a ŽSR odporučilo na hlavnú stanicu i ďalšie dôležité dopravné uzly zabezpečiť pracovníkov, ktorí ovládajú ukrajinský jazyk.
"V exponovaných časoch, keď budú prichádzať vybrané vlakové spojenia, bude v priestore na hlavnej vlakovej stanici pôsobiť mobilný tím Tenenet, pripravený ľudí nasmerovať na Bottovu, či poskytnúť všetky ďalšie dôležité informácie," ubezpečuje hlavné mesto.
Bod prvého kontaktu a pomoci zriadilo hlavné mesto v spolupráci so Železnicami SR, Ligou za ľudské práva, Ministerstvom vnútra SR a iniciatívou Kto pomôže Ukrajine. Za takmer tri mesiace fungovania v ňom pomohli viac ako 37.000 utečencom z Ukrajiny.