Mestská časť má v správe viac ako 64,5 kilometra komunikácií. Tie sú vraj v takom stave, že by potrebovala viac ako 23 miliónov eur, aby mohla zrekonštruovať všetky chodníky, cesty a schody.
Autor TASR
Bratislava 20. septembra (TASR) – Bratislavské Staré Mesto si zatiaľ úver na rozsiahlejšie rekonštrukcie ciest a chodníkov vo svojej správe brať nebude. Podľa predkladaného zámeru navrhoval miestny úrad čerpanie úveru vo výške štyroch miliónov eur so splatnosťou. Ním by miestna samospráva mohla financovať kompletnú obnovu komunikácií počas najbližších dvoch rokov, čím by zároveň ušetrila peniaze na čiastkové alebo lokálne opravy. Návrh však v poslaneckom pléne nenašiel dostatočnú podporu a miestne zastupiteľstvo ho neschválilo, keďže zaň hlasovalo len desať poslancov.
Mestská časť má v súčasnosti v správe viac ako 64,5 kilometra komunikácií. Tie sú momentálne vraj v takom stave, že by potrebovala viac ako 23 miliónov eur, aby mohla zrekonštruovať všetky chodníky, cesty a schody. Zo zvýšenia dane z nehnuteľnosti však samospráva očakáva získanie zhruba 400.000 eur ročne, tieto peniaze by chcela použiť výlučne na úpravu verejných priestranstiev a opravu chodníkov a ciest. Ak by ale každý rok zrekonštruovala cesty a chodníky len za 400.000 eur, trvalo by jej údajne viac ako 58 rokov, kým by opravila poslednú ulicu. Miestny úrad preto za možné riešenie považoval úver za výhodných bankových podmienok.
Niektorým poslancom sa myšlienka pozdávala, v tejto súvislosti zároveň odznelo vyjadrenie, že mestská časť je na tom lepšie napr. ako hlavné mesto, ktoré keby chcelo opraviť všetky svoje komunikácie, mohlo by to trvať aj niekoľkonásobne viac. Niektorých však zaujímalo, či skutočne mestská časť má postupovať týmto smerom, či by sa nedalo vyčleniť aj menej peňazí na opravy. Do pozornosti dávali aj verejné obstarávanie, ktoré by mohlo trvať štyri až päť mesiacov, v prípade odvolaní aj viac. Podľa poslankyne Martiny Uličnej by úver bol zároveň bremenom pre nového, resp. staronového starostu.
Staromestský starosta Radoslav Števčík podotkol, že schválenie materiálu neznamená automaticky, že mestská časť ide hneď od prvého dňa čerpať úver. Zároveň ubezpečil, že aj o tom, aké cesty a ulice by sa opravovali, by rozhodovali ako občania, tak aj poslanci, ktorí by svojím hlasovaním odobrili zoznam jednotlivých ulíc, ako aj presné finančné náklady a podobne. Všetko by podľa neho malo byť uvedené v zmluve, ktorú by úrad predložil na rokovanie miestneho zastupiteľstva. Návrh však dostatočnú podporu nakoniec medzi poslancami nenašiel, na margo čoho sa starosta vyjadril, že mestská časť bude teda meniť svoje priority a cesty opravovať nebude.