Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Bratislava

Starý most nominovali na Stavbu roka 2016

Na snímke nemecká luxusná osobná loď Regina Danubia s delegáciou na Dunaji dňa 16. septembra 2016. Foto: TASR - Michal Svítok

Systém nosnej konštrukcie novopostaveného Starého mosta, takzvaná rombická sústava, bola totiž vyvinutá špeciálne pre tento most a nebola zatiaľ použitá na žiadnom inom moste.

Bratislava 11. marca (TASR) – Novopostavený Starý most v Bratislave je nominovaný na Stavbu roka 2016. Súťažiť bude spolu s ďalšími 15 stavbami, medzi ktorými je napríklad zrekonštruovaná synagóga v Lučenci, nový úsek D1 Fričovce-Svinia či zrekonštruovaný Rosenfeldov palác v Žiline. Všetky stavby posúdi odborná porota. Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže a odovzdávanie cien sa uskutoční 22. marca v Bratislave.

"Ide bezpochyby o jednu z najvýraznejších a najdôležitejších stavieb v Bratislave, a to nielen za rok 2016," povedal primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal o Starom moste. Do súťaže bol nominovaný pre viaceré výnimočné a neštandardné riešenia, ktoré boli na stavbe použité.

Systém nosnej konštrukcie novopostaveného Starého mosta, takzvaná rombická sústava, bola totiž vyvinutá špeciálne pre tento most a nebola zatiaľ použitá na žiadnom inom moste. Unikátnym bolo podľa mesta taktiež aj vysúvanie priehradových nosníkov naprieč toku rieky Dunaj za pomoci podopretia na plavidle. Taktiež pevná koľajová dráha uložená v žľabe s pružnou zálievkou, ktorá bola použitá na Slovensku prvýkrát.
Na snímke prvá električka prechádza po zrekonštruovanom Starom moste s cestujúcimi od zastávky Sad Janka Kráľa (pri Mýtnom domčeku) v smere do centra mesta v piatok 8. júla 2016 v Bratislave.
Foto: TASR - Pavel Neubauer

Prestavbu bratislavského Starého mosta po dvoch rokoch od jej začatia ukončili v polovici decembra 2015. Pre chodcov a cyklistov bol sprístupnený v máji 2016, pre električky s cestujúcimi začiatkom júla minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, museli ho dokončiť do konca roka 2015.