Koná sa v rámci festivalu Dni architektúry a dizajnu i júnového Festivalu talianskej kultúry a gastronómie Dolce Vitaj.
Autor TASR
Bratislava 28. mája (TASR) - Výstavu s názvom Premeny energie otvorili dnes v bratislavskom Dome umenia Kunsthalle LAB, kde potrvá do 5. júla. Koná sa v rámci festivalu Dni architektúry a dizajnu i júnového Festivalu talianskej kultúry a gastronómie Dolce Vitaj.
"Na výstave sa podieľalo veľa ľudí, aby tu mohla byť. Aj ja som rád, že som tu," povedal na vernisáži taliansky veľvyslanec v SR Roberto Martini.
Podľa ministra kultúry Mareka Maďariča aj táto výstava dokazuje, že Kunstalle je dobrý projekt, ktorý žije aktívnym kultúrnym životom. "Výstava Premeny energie nech sa premení v zážitky návštevníkov," dodal minister.
V expozícii sú diela piatich umelkýň, ktoré sa zameriavajú na zdroje energie a jej premeny, skúmajú vzájomné interakcie energie a života v rôznych oblastiach.
"Vystavené diela predstavujú diapazón foriem energie, ktoré prichádzajú do súčinnosti so životom. Umelkyne energiu vnímajú v súvislosti s emóciami, spiritualitou, súkromným priestorom, rôznorodou identitou i časom. Tu sa začína výstavná púť rôznymi mestami, ktorá sa skončí na budúcoročnom Bienále architektúry v Benátkach," uviedla kurátorka výstavy Lorella Scacco.
Flavia Bigi umelecky skúma vnútornú spiritualitu prostredníctvom inštalácie Pay Attention II (Prosím, pozor II) zloženej zo siedmich kubických tvarov a upozorňuje na dogmatickosť, ktorá je kategorickou súčasťou mnohých náboženstiev uzavretých vo svojich nemenných naoko dokonalých dogmách. Čierny povrch je rozrušený symbolom, prostredníctvom ktorého sa stávame svedkami súhry pravdy a ilúzie.
Casaluce/geiger & synusi@cyborg filozofickým prístupom analyzuje posthumánne teritórium a kyborský prúd života na pomedzí fyzickej a virtuálnej reality. Autorka pristupuje k energii cez jej virtuálny rozmer. Multiidentitou preniká na rôzne internetové platformy vo forme vírusu, ktorý je vizuálne transformovaný do kryptografie na fotografiách.
K téme energie pristupuje Juliana Herrero prostredníctvom nájdeného digitálneho materiálu – stôp, ktoré fragmentuje, opätovne na seba vrství a vytvára melódie. Proces premeny energie v diele spája vzájomne vzdialené svety do surreálnych celkov vytvárajúcich atmosféru blízkosti. Vysielajúce prostredie diela divákom našepkáva dekonštruované správy zo sociálnych sietí na webe, otvára tak priestor reflektovaniu intímneho vzťahu človeka a technológie.
Videoinštalácia A Mountain Phenomenon (Horský úkaz) od Sissy Micheli sa zameriava na rôzne energetické podoby svetla. Obrázky striebristých hôr projektované na odrazovky, ktoré sa vo fotografii či filme využívajú na upriamenie svetla na objekt v zábere, sa pohybujú naprieč priestorom. Pri pohybe tieto hory vytvorené z reflexnej alumíniovej fólie odrážajú a lámu svetlo, čím znásobujú svoj energetický potenciál. Dielo odhaľuje globálnu problematiku dočasnosti a vyčerpateľnosti prírodných energetických zdrojov.
Francesca Romana Pinzari pracuje s fyzickou interakciou medzi ľuďmi. Vo videu The First Time We Kissed (Náš prvý bozk) chce zachytiť nehmotnú, nedefinovateľnú emóciu a premeniť tento jedinečný neopakovateľný okamih na večný. Romantickú a poetickú emóciu sa paradoxne pokúša zhmotniť prostredníctvom techniky a zdravotníckych nástrojov. Pri tvorbe videa použila termokameru, dva EKG prístroje a dva mikrofóny zachytávajúce zvuk tlkotu srdca.
.
"Na výstave sa podieľalo veľa ľudí, aby tu mohla byť. Aj ja som rád, že som tu," povedal na vernisáži taliansky veľvyslanec v SR Roberto Martini.
Podľa ministra kultúry Mareka Maďariča aj táto výstava dokazuje, že Kunstalle je dobrý projekt, ktorý žije aktívnym kultúrnym životom. "Výstava Premeny energie nech sa premení v zážitky návštevníkov," dodal minister.
V expozícii sú diela piatich umelkýň, ktoré sa zameriavajú na zdroje energie a jej premeny, skúmajú vzájomné interakcie energie a života v rôznych oblastiach.
"Vystavené diela predstavujú diapazón foriem energie, ktoré prichádzajú do súčinnosti so životom. Umelkyne energiu vnímajú v súvislosti s emóciami, spiritualitou, súkromným priestorom, rôznorodou identitou i časom. Tu sa začína výstavná púť rôznymi mestami, ktorá sa skončí na budúcoročnom Bienále architektúry v Benátkach," uviedla kurátorka výstavy Lorella Scacco.
Flavia Bigi umelecky skúma vnútornú spiritualitu prostredníctvom inštalácie Pay Attention II (Prosím, pozor II) zloženej zo siedmich kubických tvarov a upozorňuje na dogmatickosť, ktorá je kategorickou súčasťou mnohých náboženstiev uzavretých vo svojich nemenných naoko dokonalých dogmách. Čierny povrch je rozrušený symbolom, prostredníctvom ktorého sa stávame svedkami súhry pravdy a ilúzie.
Casaluce/geiger & synusi@cyborg filozofickým prístupom analyzuje posthumánne teritórium a kyborský prúd života na pomedzí fyzickej a virtuálnej reality. Autorka pristupuje k energii cez jej virtuálny rozmer. Multiidentitou preniká na rôzne internetové platformy vo forme vírusu, ktorý je vizuálne transformovaný do kryptografie na fotografiách.
K téme energie pristupuje Juliana Herrero prostredníctvom nájdeného digitálneho materiálu – stôp, ktoré fragmentuje, opätovne na seba vrství a vytvára melódie. Proces premeny energie v diele spája vzájomne vzdialené svety do surreálnych celkov vytvárajúcich atmosféru blízkosti. Vysielajúce prostredie diela divákom našepkáva dekonštruované správy zo sociálnych sietí na webe, otvára tak priestor reflektovaniu intímneho vzťahu človeka a technológie.
Videoinštalácia A Mountain Phenomenon (Horský úkaz) od Sissy Micheli sa zameriava na rôzne energetické podoby svetla. Obrázky striebristých hôr projektované na odrazovky, ktoré sa vo fotografii či filme využívajú na upriamenie svetla na objekt v zábere, sa pohybujú naprieč priestorom. Pri pohybe tieto hory vytvorené z reflexnej alumíniovej fólie odrážajú a lámu svetlo, čím znásobujú svoj energetický potenciál. Dielo odhaľuje globálnu problematiku dočasnosti a vyčerpateľnosti prírodných energetických zdrojov.
Francesca Romana Pinzari pracuje s fyzickou interakciou medzi ľuďmi. Vo videu The First Time We Kissed (Náš prvý bozk) chce zachytiť nehmotnú, nedefinovateľnú emóciu a premeniť tento jedinečný neopakovateľný okamih na večný. Romantickú a poetickú emóciu sa paradoxne pokúša zhmotniť prostredníctvom techniky a zdravotníckych nástrojov. Pri tvorbe videa použila termokameru, dva EKG prístroje a dva mikrofóny zachytávajúce zvuk tlkotu srdca.
Dom umenia/Kunsthalle: Výstava: PREMENY ENERGIE/TRANSITIONS OF ENERGY
.