Lepšia doprava však upozornila, že bývalý primátor Milan Ftáčnik 5. novembra 2014 podpísal dohodu so spoločnosťou Eurovea, zastúpenou predsedom predstavenstva Petrom Korbačkom.
Autor TASR
Bratislava 14. apríla (TASR) – Prestúpiť na bratislavskom Šafárikovom námestí z električky na autobus nebude také rýchle a pohodlné, ako sa plánovalo. Autobusová zastávka, ktorá je dnes pred Malou scénou, sa mala presunúť bližšie k námestiu, aby bola prestupná trasa kratšia. Majiteľ nákupného centra Eurovea však podal námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby. Bývalé vedenie mesta sa tak s ním dohodlo, že sa zastávka teda posúvať nebude. Občianska iniciatíva Lepšia doprava dohodu označila za škandalóznu.
V hlavnom meste sa vlani dohodlo, že sa urobia tri zmeny v projekte, v rámci ktorého sa rekonštruuje Starý most a buduje električka do Petržalky. Jednou z nich bol presun električkovej zastávky pred aulu Univerzity Komenského. Keďže obratisko autobusov na Šafárikovom námestí už neobnovia, cestujúci tak majú mať vďaka zmene kratšiu trasu k nadväzným autobusovým linkám.
Posunúť bližšie sa však mala aj zastávka autobusov, od Malej scény pred Umeleckú besedu. "Aby sa dosiahol čo najkratší, najrýchlejší a najpohodlnejší prestup medzi električkou a autobusmi," vysvetľuje Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava.
Hoci v tomto priestore niet veľa voľného miesta, predsa sa projektantovi podarilo nájsť riešenie, ktoré umožnilo umiestniť zastávku a zároveň zachovať pravé odbočenie na Pribinovu ulicu, podotýka Fundárek. S riešením súhlasil i zástupca Krajského dopravného inšpektorátu a zastávku pred Umelkou zakreslili aj do dokumentácie, ktorú mesto predložilo do stavebných konaní o zmene stavby pred dokončením.
Lepšia doprava však upozornila, že bývalý primátor Milan Ftáčnik 5. novembra 2014 podpísal dohodu so spoločnosťou Eurovea, zastúpenou predsedom predstavenstva Petrom Korbačkom. Mesto sa v nej podľa iniciatívy zaviazalo, že zastávku autobusov pred Umeleckú besedu neposunie a že to nebude navrhovať ani podporovať. Dohoda tiež má ustanovovať, že zastávka môže byť až za Pribinovou ulicou a jej umiestnenie musí odsúhlasiť Eurovea.
Fundárek dohodu označil za "škandalóznu" a bývalý primátor ňou podľa neho podkopáva snahy o zavedenie moderného nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorého súčasťou musia byť aj kvalitné prestupné väzby. "Mesto sa dohodou dostalo do vazalského postavenia, v ktorom už nemôže slobodne rozhodovať o umiestnení zastávok MHD a deleguje časť rozhodovania na súkromný subjekt," zdôraznil Fundárek.
Bývalý primátor ale vysvetľuje, že v rámci stavebného konania na zmeny stavby pred dokončením podal stavebnému úradu svoju námietku majiteľ NC Eurovea ako účastník konania zo zákona. "Namietal, že priestor pred Umelkou bude príliš úzky a zhorší sa vjazd do obchodného centra," uviedol Ftáčnik. Majiteľ Eurovey podľa bývalého primátora považoval svoju námietku za natoľko zásadnú, že bol pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby v lokalite Štúrova a pri vypustení obratiska v Petržalke, a tým skomplikovať jej časový harmonogram.
"To si mesto nemohlo vzhľadom na termíny dovoliť, tak sme dali prednosť dohode, ktorej výsledkom bolo stiahnutie námietky a vydanie stavebného povolenia na zmeny stavby pred dokončením. Vďaka tomu sa začiatkom tohto roku obnovili práce na Štúrovej a výstavba nosného systému pokračuje," vysvetlil Ftáčnik.
Bývalý primátor tiež pripomína, že zastávka pred Umelkou nie je súčasťou nosného dopravného systému a jej umiestnenie bude vždy treba riešiť tak, aby boli rešpektované práva účastníkov konania zo zákona. "Mesto nemalo čas, aby našlo lepšie riešenie, ale to neznamená, že to nie je možné v budúcnosti," dodal Ftáčnik.
V hlavnom meste sa vlani dohodlo, že sa urobia tri zmeny v projekte, v rámci ktorého sa rekonštruuje Starý most a buduje električka do Petržalky. Jednou z nich bol presun električkovej zastávky pred aulu Univerzity Komenského. Keďže obratisko autobusov na Šafárikovom námestí už neobnovia, cestujúci tak majú mať vďaka zmene kratšiu trasu k nadväzným autobusovým linkám.
Posunúť bližšie sa však mala aj zastávka autobusov, od Malej scény pred Umeleckú besedu. "Aby sa dosiahol čo najkratší, najrýchlejší a najpohodlnejší prestup medzi električkou a autobusmi," vysvetľuje Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava.
Hoci v tomto priestore niet veľa voľného miesta, predsa sa projektantovi podarilo nájsť riešenie, ktoré umožnilo umiestniť zastávku a zároveň zachovať pravé odbočenie na Pribinovu ulicu, podotýka Fundárek. S riešením súhlasil i zástupca Krajského dopravného inšpektorátu a zastávku pred Umelkou zakreslili aj do dokumentácie, ktorú mesto predložilo do stavebných konaní o zmene stavby pred dokončením.
Lepšia doprava však upozornila, že bývalý primátor Milan Ftáčnik 5. novembra 2014 podpísal dohodu so spoločnosťou Eurovea, zastúpenou predsedom predstavenstva Petrom Korbačkom. Mesto sa v nej podľa iniciatívy zaviazalo, že zastávku autobusov pred Umeleckú besedu neposunie a že to nebude navrhovať ani podporovať. Dohoda tiež má ustanovovať, že zastávka môže byť až za Pribinovou ulicou a jej umiestnenie musí odsúhlasiť Eurovea.
Fundárek dohodu označil za "škandalóznu" a bývalý primátor ňou podľa neho podkopáva snahy o zavedenie moderného nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorého súčasťou musia byť aj kvalitné prestupné väzby. "Mesto sa dohodou dostalo do vazalského postavenia, v ktorom už nemôže slobodne rozhodovať o umiestnení zastávok MHD a deleguje časť rozhodovania na súkromný subjekt," zdôraznil Fundárek.
Bývalý primátor ale vysvetľuje, že v rámci stavebného konania na zmeny stavby pred dokončením podal stavebnému úradu svoju námietku majiteľ NC Eurovea ako účastník konania zo zákona. "Namietal, že priestor pred Umelkou bude príliš úzky a zhorší sa vjazd do obchodného centra," uviedol Ftáčnik. Majiteľ Eurovey podľa bývalého primátora považoval svoju námietku za natoľko zásadnú, že bol pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby v lokalite Štúrova a pri vypustení obratiska v Petržalke, a tým skomplikovať jej časový harmonogram.
"To si mesto nemohlo vzhľadom na termíny dovoliť, tak sme dali prednosť dohode, ktorej výsledkom bolo stiahnutie námietky a vydanie stavebného povolenia na zmeny stavby pred dokončením. Vďaka tomu sa začiatkom tohto roku obnovili práce na Štúrovej a výstavba nosného systému pokračuje," vysvetlil Ftáčnik.
Bývalý primátor tiež pripomína, že zastávka pred Umelkou nie je súčasťou nosného dopravného systému a jej umiestnenie bude vždy treba riešiť tak, aby boli rešpektované práva účastníkov konania zo zákona. "Mesto nemalo čas, aby našlo lepšie riešenie, ale to neznamená, že to nie je možné v budúcnosti," dodal Ftáčnik.