Dopravná situácia v Bratislave je podľa magistrátu dlhodobou výzvou. Poukazuje pritom na stále sa zvyšujúci počet áut a chýbajúcu dopravnú infraštruktúru.
Autor TASR
Bratislava 29. októbra (TASR) - Prepojenie diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojenie vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločný dopravný dispečing, jednotný dopravný model a ďalšie riešenia na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy v Bratislave. Aj o týchto témach sa bude diskutovať na odbornej dvojdňovej konferencii o budúcnosti automobilovej dopravy v Bratislave, ktorú organizuje hlavné mesto.
"Konferencia bude ukončená v stredu (3. 11.) o 17.00 h verejnou diskusiou ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala (nominant Sme rodina), primátora Bratislavy Matúša Valla a riaditeľa Útvaru hodnoty za peniaze Štefana Kišša, počas ktorej budú zosumarizované jej hlavné závery," oznámil magistrát na sociálnej sieti. Záverečná časť konferencie bude prístupná verejnosti aj prostredníctvom online živého vysielania na sociálnych sieťach mesta.
Dopravná situácia v Bratislave je podľa magistrátu dlhodobou výzvou. Poukazuje pritom na stále sa zvyšujúci počet áut a chýbajúcu dopravnú infraštruktúru. "Spôsobuje to stres nielen Bratislavčanom, ale tiež všetkým, ktorí do Bratislavy dochádzajú, alebo ňou len prechádzajú. Je jasné, že mobilita v hlavnom meste musí byť udržateľná, čo znamená dôraz na kvalitnú a rýchlu verejnú hromadnú dopravu, rozvinutú a bezpečnú infraštruktúru pre cyklistov a chodcov, ale aj iné spôsoby mikromobility," skonštatovalo hlavné mesto.
Primátor Bratislavy tvrdí, že popri zlepšovaní verejnej dopravy je dôležité podnikať kroky aj na zlepšovanie plynulosti cestnej premávky, minimalizovanie zápch, a tým pádom aj negatívnych dosahov na životné prostredie. "O všetkých dôležitých témach automobilovej dopravy, vrátane možností dobudovania chýbajúcej dopravnej infraštruktúry pre vnútromestskú a tranzitnú dopravu budú počas tejto konferencie diskutovať odborníci hlavného mesta, zástupcovia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, Dopravného podniku Bratislavy, Krajského dopravného inšpektorátu," vymenoval Vallo. Na konferencii bude mať zastúpenie aj Útvaru hodnoty za peniaze, bratislavská mestská polícia, ministerstvo životného prostredia či technické univerzity z Bratislavy a Prahy. "Ide o prvú zo série odborných konferencií, ktoré mesto plánuje aj na ďalšie spôsoby dopravy v meste," podotkol primátor.
Magistrát priznáva, že dopravné opatrenia, ktoré realizuje v podobe parkovacej politiky či preferencie mestskej hromadnej dopravy, pomôžu rýchlejšie sa premiestňovať po Bratislave tisíckam cestujúcich, nevyriešia však problémy, ktoré spôsobuje napríklad tranzitná doprava. "Pre finančnú náročnosť veľkých dopravných projektov sme odkázaní na spoluprácu medzi mestom a štátom," skonštatoval. Poukázal pritom aj na hlavnú železničnú stanicu či organizáciu dopravy na diaľničných obchvatoch.
"Konferencia bude ukončená v stredu (3. 11.) o 17.00 h verejnou diskusiou ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala (nominant Sme rodina), primátora Bratislavy Matúša Valla a riaditeľa Útvaru hodnoty za peniaze Štefana Kišša, počas ktorej budú zosumarizované jej hlavné závery," oznámil magistrát na sociálnej sieti. Záverečná časť konferencie bude prístupná verejnosti aj prostredníctvom online živého vysielania na sociálnych sieťach mesta.
Dopravná situácia v Bratislave je podľa magistrátu dlhodobou výzvou. Poukazuje pritom na stále sa zvyšujúci počet áut a chýbajúcu dopravnú infraštruktúru. "Spôsobuje to stres nielen Bratislavčanom, ale tiež všetkým, ktorí do Bratislavy dochádzajú, alebo ňou len prechádzajú. Je jasné, že mobilita v hlavnom meste musí byť udržateľná, čo znamená dôraz na kvalitnú a rýchlu verejnú hromadnú dopravu, rozvinutú a bezpečnú infraštruktúru pre cyklistov a chodcov, ale aj iné spôsoby mikromobility," skonštatovalo hlavné mesto.
Primátor Bratislavy tvrdí, že popri zlepšovaní verejnej dopravy je dôležité podnikať kroky aj na zlepšovanie plynulosti cestnej premávky, minimalizovanie zápch, a tým pádom aj negatívnych dosahov na životné prostredie. "O všetkých dôležitých témach automobilovej dopravy, vrátane možností dobudovania chýbajúcej dopravnej infraštruktúry pre vnútromestskú a tranzitnú dopravu budú počas tejto konferencie diskutovať odborníci hlavného mesta, zástupcovia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, Dopravného podniku Bratislavy, Krajského dopravného inšpektorátu," vymenoval Vallo. Na konferencii bude mať zastúpenie aj Útvaru hodnoty za peniaze, bratislavská mestská polícia, ministerstvo životného prostredia či technické univerzity z Bratislavy a Prahy. "Ide o prvú zo série odborných konferencií, ktoré mesto plánuje aj na ďalšie spôsoby dopravy v meste," podotkol primátor.
Magistrát priznáva, že dopravné opatrenia, ktoré realizuje v podobe parkovacej politiky či preferencie mestskej hromadnej dopravy, pomôžu rýchlejšie sa premiestňovať po Bratislave tisíckam cestujúcich, nevyriešia však problémy, ktoré spôsobuje napríklad tranzitná doprava. "Pre finančnú náročnosť veľkých dopravných projektov sme odkázaní na spoluprácu medzi mestom a štátom," skonštatoval. Poukázal pritom aj na hlavnú železničnú stanicu či organizáciu dopravy na diaľničných obchvatoch.