Tender plánuje spustiť magistrát 27. decembra.
Autor TASR
Bratislava 5. decembra (TASR) – Hlavné mesto pripravuje súťaž na letnú a zimnú údržbu komunikácií a cestnej zelene na území Bratislavy na štyri roky za odhadovaných 51,48 milióna eur s DPH. Vyplýva to z predbežného oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Tender plánuje spustiť magistrát 27. decembra.
Viacerí mestskí poslanci pritom magistrát žiadali o analýzu, či je pre mesto výhodnejšie vykonávať letnú a zimnú údržbu prostredníctvom vlastnej firmy alebo externej spoločnosti. Magistrát na mestské zastupiteľstvo chystá informáciu o východiskách zabezpečenia údržby komunikácií a cestnej zelene v rokoch 2018 až 2022, detaily ale zverejnené nie sú.
"Na decembrové zastupiteľstvo bude zaradený materiál, kde vám predložíme konkrétny návrh na možnosti realizácie vlastného komunálneho podniku hlavného mesta, tak ako sa o tom dlhodobo diskutuje," povedal mestským poslancom v novembri riaditeľ bratislavského magistrátu Martin Maruška.
Mestská poslankyňa Lucia Štasselová verí, že analýza bude odpoveďou na pochybenia a podvody zistené kontrolórom mesta v predchádzajúcom období a bude obsahovať systémové opatrenia. Zároveň priblížila, že plány na údržbu a upratovanie mesta na rok 2017 sa pohybovali na úrovni 8,85 milióna eur a pôvodné prognózy na rok 2018 boli v sume 6,15 milióna eur. "Návrh rozpočtu so zmenou nepočíta, plánuje na údržbu ciest minúť opäť 8.850.000 eur. Zverejnená informácia vo vestníku ÚVO však prekračuje všetky naše predstavy. Uvedená suma 51.481.188 eur s DPH na štyri roky znamená, že mesto si ide objednať dodávateľské služby za viac ako 10 miliónov ročne," skonštatovala pre TASR.
Mestský poslanec Jozef Uhler povedal, že zverejnením predbežného oznámenia sa magistrát pripravil na prípad, keď mestské zastupiteľstvo schváli tender na externého dodávateľa. "Môže však rozhodnúť aj o zriadení mestskej komunálnej firmy, ktorá bude zabezpečovať letné čistenie a zimnú údržbu. Toto však ukáže až analýza. Určite sa prikloníme k riešeniu, ktoré bude efektívne a menej nákladné," uviedol pre TASR.
Čistotu na verejných komunikáciách v hlavnom meste zabezpečuje v súčasnosti firma A.R.K. technické služby. Mesto s ňou v roku 2010 uzavrelo zmluvu do novembra 2018. Mestskí poslanci začiatkom novembra tohto roka požiadali primátora Bratislavy Iva Nesrovnala, aby ukončil túto zmluvu, pretože ju spoločnosť podľa nich porušuje. Poukazovali pritom na fakturáciu či výpisy jázd z GPS. Primátor však odmietol túto zmluvu ukončiť s odôvodnením, že letná a zimná údržba Bratislavy je zákonnou povinnosťou hlavného mesta a magistrát si nemôže dovoliť, aby nastal stav, že by nebol zabezpečený výkon zimnej údržby. Firma A.R.K. technické služby pre TASR v októbri uviedla, že mestu zasiela spoločne s faktúrou aj elektronický výpis jázd z navigácie GPS, ktorý je vyhotovený a predkladaný v zmysle uzatvorenej zmluvy. V prípade fakturácie firma tvrdí, že realizuje výkony vždy na základe platného dokumentu, ktorý schvaľuje magistrát.
Hlavné mesto na otázky TASR neodpovedalo, v utorok ráno si zvolalo na túto tému pracovné raňajky.
Viacerí mestskí poslanci pritom magistrát žiadali o analýzu, či je pre mesto výhodnejšie vykonávať letnú a zimnú údržbu prostredníctvom vlastnej firmy alebo externej spoločnosti. Magistrát na mestské zastupiteľstvo chystá informáciu o východiskách zabezpečenia údržby komunikácií a cestnej zelene v rokoch 2018 až 2022, detaily ale zverejnené nie sú.
"Na decembrové zastupiteľstvo bude zaradený materiál, kde vám predložíme konkrétny návrh na možnosti realizácie vlastného komunálneho podniku hlavného mesta, tak ako sa o tom dlhodobo diskutuje," povedal mestským poslancom v novembri riaditeľ bratislavského magistrátu Martin Maruška.
Mestská poslankyňa Lucia Štasselová verí, že analýza bude odpoveďou na pochybenia a podvody zistené kontrolórom mesta v predchádzajúcom období a bude obsahovať systémové opatrenia. Zároveň priblížila, že plány na údržbu a upratovanie mesta na rok 2017 sa pohybovali na úrovni 8,85 milióna eur a pôvodné prognózy na rok 2018 boli v sume 6,15 milióna eur. "Návrh rozpočtu so zmenou nepočíta, plánuje na údržbu ciest minúť opäť 8.850.000 eur. Zverejnená informácia vo vestníku ÚVO však prekračuje všetky naše predstavy. Uvedená suma 51.481.188 eur s DPH na štyri roky znamená, že mesto si ide objednať dodávateľské služby za viac ako 10 miliónov ročne," skonštatovala pre TASR.
Mestský poslanec Jozef Uhler povedal, že zverejnením predbežného oznámenia sa magistrát pripravil na prípad, keď mestské zastupiteľstvo schváli tender na externého dodávateľa. "Môže však rozhodnúť aj o zriadení mestskej komunálnej firmy, ktorá bude zabezpečovať letné čistenie a zimnú údržbu. Toto však ukáže až analýza. Určite sa prikloníme k riešeniu, ktoré bude efektívne a menej nákladné," uviedol pre TASR.
Čistotu na verejných komunikáciách v hlavnom meste zabezpečuje v súčasnosti firma A.R.K. technické služby. Mesto s ňou v roku 2010 uzavrelo zmluvu do novembra 2018. Mestskí poslanci začiatkom novembra tohto roka požiadali primátora Bratislavy Iva Nesrovnala, aby ukončil túto zmluvu, pretože ju spoločnosť podľa nich porušuje. Poukazovali pritom na fakturáciu či výpisy jázd z GPS. Primátor však odmietol túto zmluvu ukončiť s odôvodnením, že letná a zimná údržba Bratislavy je zákonnou povinnosťou hlavného mesta a magistrát si nemôže dovoliť, aby nastal stav, že by nebol zabezpečený výkon zimnej údržby. Firma A.R.K. technické služby pre TASR v októbri uviedla, že mestu zasiela spoločne s faktúrou aj elektronický výpis jázd z navigácie GPS, ktorý je vyhotovený a predkladaný v zmysle uzatvorenej zmluvy. V prípade fakturácie firma tvrdí, že realizuje výkony vždy na základe platného dokumentu, ktorý schvaľuje magistrát.
Hlavné mesto na otázky TASR neodpovedalo, v utorok ráno si zvolalo na túto tému pracovné raňajky.