Predchádzajúce vedenie už pritom základné pravidlá parkovania pripravilo a rokovania od nástupu nového primátora sa začali ešte v máji.
Autor TASR
Bratislava 18. novembra (TASR) – V Bratislave sa stále nevie, kedy mesto spoplatní parkovanie a zavedie nový celomestský systém. O návrhu sa podľa radnice ešte vždy rokuje. Predchádzajúce vedenie už pritom základné pravidlá parkovania pripravilo a rokovania od nástupu nového primátora sa začali ešte v máji.
"Parkovaciu politiku chceme zaviesť čo najskôr, je na to vôľa aj mestských častí. Rokuje sa neustále. Materiál však primátor predloží na rokovanie mestského zastupiteľstva až vtedy, keď bude zodpovedne pripravený a do detailu odsúhlasený všetkými starostami a odbornými útvarmi magistrátu," uviedla pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Radnica sa totiž podľa nej chce vyhnúť tomu, aby dokument nebol schválený tak, ako tomu bolo v minulosti.
"Zatiaľ materiál v tomto štádiu nie je, lebo sú otvorené viaceré otázky, ktoré je potrebné doriešiť," doplnila Skokanová s tým, že na zavedenie novej parkovacej politiky musia byť tiež zodpovedne pripravené mestské časti. "Napríklad je potrebné vyznačiť všetky parkovacie miesta v zónach, ale zároveň aj definovať, kto bude v mestskej časti parkovaciu politiku spravovať a v prípade potreby obstarať takéhoto správcu," priblížila. Termín predloženia materiálu na mestské zastupiteľstvo preto ešte podľa Skokanovej primátor nestanovil.
Mesto však v tomto volebnom období nezačína od nuly. Základné pravidlá parkovacej politiky poslanci schválili ešte na jeseň 2012. Mestské zastupiteľstvo o rok neskôr, v septembri 2013, zase odobrilo, že príjmy z úhrad a pokút za dočasné parkovanie sa budú prerozdeľovať v pomere 25 percent pre mesto a 75 percent pre mestské časti.
Zavedenie parkovacej politiky vlani zabrzdilo predchádzajúce zastupiteľstvo. Ani na druhý raz, v marci 2014, neschválilo potrebný dodatok štatútu hlavného mesta. Vo volebnom roku zaň zahlasovalo len 17 zo 40 prítomných poslancov.
Niektorí poslanci vtedy tvrdili, že materiál je napriek dlhej príprave nedopracovaný, iní zase, že 30 eur, ktoré mal ročne zaplatiť Bratislavčan za parkovaciu kartu, je vysoká suma. Poslanci však mali stanoviť len maximálne ceny, plánovalo sa, že tie konečné musia odobriť jednotlivé mestské časti. Ďalší poslanci si zase mysleli, že najprv treba hľadať a budovať nové parkoviská.
"Parkovaciu politiku chceme zaviesť čo najskôr, je na to vôľa aj mestských častí. Rokuje sa neustále. Materiál však primátor predloží na rokovanie mestského zastupiteľstva až vtedy, keď bude zodpovedne pripravený a do detailu odsúhlasený všetkými starostami a odbornými útvarmi magistrátu," uviedla pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Radnica sa totiž podľa nej chce vyhnúť tomu, aby dokument nebol schválený tak, ako tomu bolo v minulosti.
"Zatiaľ materiál v tomto štádiu nie je, lebo sú otvorené viaceré otázky, ktoré je potrebné doriešiť," doplnila Skokanová s tým, že na zavedenie novej parkovacej politiky musia byť tiež zodpovedne pripravené mestské časti. "Napríklad je potrebné vyznačiť všetky parkovacie miesta v zónach, ale zároveň aj definovať, kto bude v mestskej časti parkovaciu politiku spravovať a v prípade potreby obstarať takéhoto správcu," priblížila. Termín predloženia materiálu na mestské zastupiteľstvo preto ešte podľa Skokanovej primátor nestanovil.
Mesto však v tomto volebnom období nezačína od nuly. Základné pravidlá parkovacej politiky poslanci schválili ešte na jeseň 2012. Mestské zastupiteľstvo o rok neskôr, v septembri 2013, zase odobrilo, že príjmy z úhrad a pokút za dočasné parkovanie sa budú prerozdeľovať v pomere 25 percent pre mesto a 75 percent pre mestské časti.
Zavedenie parkovacej politiky vlani zabrzdilo predchádzajúce zastupiteľstvo. Ani na druhý raz, v marci 2014, neschválilo potrebný dodatok štatútu hlavného mesta. Vo volebnom roku zaň zahlasovalo len 17 zo 40 prítomných poslancov.
Niektorí poslanci vtedy tvrdili, že materiál je napriek dlhej príprave nedopracovaný, iní zase, že 30 eur, ktoré mal ročne zaplatiť Bratislavčan za parkovaciu kartu, je vysoká suma. Poslanci však mali stanoviť len maximálne ceny, plánovalo sa, že tie konečné musia odobriť jednotlivé mestské časti. Ďalší poslanci si zase mysleli, že najprv treba hľadať a budovať nové parkoviská.