Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislava

Bratislavská Vrakuňa spúšťa projekty na zlepšenie dopravy

Ilustračné foto. Foto: TASR – Andrej Galica

Intenzita dopravy na Hradskej ulici dosahuje 22.000 áut denne a cesta z hlavného mesta do Vrakune trvá v poobedňajšej špičke aj hodinu.


Bratislava 18. novembra (TASR) – Bratislavská Vrakuňa spúšťa v spolupráci s občianskou iniciatívou Bratislava Inak niekoľko menších projektov na zlepšenie situácie v doprave v mestskej časti. Zamerané sú na preferenciu verejnej dopravy, vybudovanie nových cyklotrás či napojenie na železničnú sieť. Vrakunská samospráva i členovia občianskej iniciatívy tvrdia, že ide o projekty, ktoré je možné realizovať rýchlo a bez potreby veľkých investícií už v budúcom roku.

Tranzitná a vnútromestská doprava a s tým súvisiace dopravné zápchy podľa starostu mestskej časti Martina Kuruca predlžujú čas dopravy obyvateľov z Vrakune a okolitých obcí do iných častí Bratislavy. Intenzita dopravy na Hradskej ulici dosahuje 22.000 áut denne a cesta z hlavného mesta do Vrakune trvá v poobedňajšej špičke aj hodinu.

Poslankyňa bratislavského mestského zastupiteľstva Soňa Svoreňová preto navrhla do poslaneckých priorít mesta na rok 2016 zriadenie vyhradeného pruhu pre MHD na Popradskej ulici. "Cieľom je vytvoriť BUS pruh v úseku od križovatky Popradská–Mierová, železničný nadjazd, až po križovatku Popradská - Ulica svornosti," priblížila Svoreňová. Podľa jej slov by mal tak pribudnúť tretí vyhradený pruh pre verejnú dopravu, ktorý vznikne rozšírením existujúcej komunikácie čiastočne na úkor stredového zeleného pásu a zúžením existujúcich jazdných pruhov.

Priniesť to má zrýchlenie trolejbusov číslo 201, 202 i autobusov 65 a 75. "Podľa našich predbežných výpočtov ušetrí MHD na tomto úseku päť až sedem minút, čo reálne znamená zníženie vozidiel do výpravy - dve vozidlá na jednej linke denne," spresnila mestská poslankyňa.

Podľa člena iniciatívy Bratislava Inak Michala Feika jednou z možností, ako sa vyhnúť dopravným kolónam vo Vrakuni, je podpora cyklistickej dopravy. Ako tvrdí, Vrakuňu už dnes spája cyklotrasa od kruhového objazdu až po Euroveu. "Bežne táto cesta na bicykli trvá 20 až 25 minút v peknom prostredí popri Malom Dunaji," podotkol.

Zámerom mestskej časti i občianskej iniciatívy Bratislava Inak je prepojiť Vrakuňu aj s ďalšími mestskými časťami. V návrhu je rekonštrukcia existujúcej cyklotrasy vedúcej k Železničnej stanici Podunajské Biskupice a následne vybudovanie cyklotrasy s pokračovaním na Trojičné námestie až do Rovinky. "Rovnako navrhujeme aj prepojenie Vrakune s Ružinovom až po obratisko električiek na Astronomickej," spresnil Feik. Cykloturistické spojenie Vrakuňa – Ivanka pri Dunaji – Vajnory plánuje mestská časť Vrakuňa riešiť v spolupráci so súkromným partnerom a s Bratislavským samosprávnym krajom.

Mestská časť chce dopravu zlepšiť aj vybudovaním novej železničnej zastávky vo Vrakuni, v blízkosti obratiska trolejbusov na Čiližskej ulici. Samospráva zároveň v spolupráci s občianskym združením Vrakuňa 2572 spustila tento mesiac petíciu za systémové riešenia dopravného kolapsu. V nej spoločne žiadajú ministerstvo dopravy, čo najrýchlejšie pripraviť a spustiť výstavbu vnútromestského obchvatu Vrakune, urýchliť prípravu a realizáciu nových železničných terminálov či vybudovať záchytné parkoviská na okraji hlavného mesta.