Motoristi ho prvýkrát mohli využiť 24. júna 2007. Počas svoje prevádzky sa stal tunel i miestom mnohých nevšedných, kurióznych i nebezpečných situácií.
Autor TASR
Bratislava 25. júna (TASR) - Tunel Sitina v Bratislave, cez ktorý prejde v najvyťaženejších dňoch približne 70.000 vozidiel/deň, slúži motoristom už osem rokov. Motoristi ho prvýkrát mohli využiť 24. júna 2007. Počas svoje prevádzky sa stal tunel i miestom mnohých nevšedných, kurióznych i nebezpečných situácií.
"Cez tunel sa prevážali nadrozmerné náklady, ako napríklad tanky, nové električky či trolejbusy. Niekoľkokrát však doň zablúdili aj podgurážení cyklisti či chodci," uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Tunel Sitina bude mať do konca života v pamäti aj istá dáma, ktorá odstavila vozidlo, aby utekala za partnerom, ktorý vystúpil z vozidla. "Auto si však zabudla zabrzdiť, a tak jej ušlo do tunela," ozrejmila Žgravčáková.
Stali sa aj prípady, keď motoristi nezvolili správnu tunelovú rúru. "Medzi nimi bol aj starší pán, ktorý prešiel celým tunelom v protismere, následne aj celým mostom Lafranconi a podarilo sa ho zastaviť až po 12 kilometroch," bilancovala hovorkyňa NDS. Dodala, že tunel prilákal aj pozornosť zvierat. "Či už to bol vlčiak, ktorý prebehol celým tunelom v protismere zo severu až na juh, alebo dve srnky, ktoré v jednu noc postávali pred vchodom do tunela."
Hovorkyňa NDS pripomenula, že osvetlenie vozovky, ktoré na začiatku iba svietilo, je v súčasnosti nastavené tak, aby v prípade požiaru alebo dopravnej nehody upozornilo vodičom blikaním. Zmeny sa dotkli aj označenia únikových ciest, ktoré sú vybavené LED osvetlením a taktiež zvodidiel. "Úseky pred vjazdom do tunela sú vybavené oceľovými otvárateľnými zvodidlami pre zvýšenie bezpečnosti pred tunelom a v miestach hasičských nástupných plôch," dodala hovorkyňa NDS k doposiaľ realizovaným technologickým úpravám v tuneli Sitina.
"Cez tunel sa prevážali nadrozmerné náklady, ako napríklad tanky, nové električky či trolejbusy. Niekoľkokrát však doň zablúdili aj podgurážení cyklisti či chodci," uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Tunel Sitina bude mať do konca života v pamäti aj istá dáma, ktorá odstavila vozidlo, aby utekala za partnerom, ktorý vystúpil z vozidla. "Auto si však zabudla zabrzdiť, a tak jej ušlo do tunela," ozrejmila Žgravčáková.
Stali sa aj prípady, keď motoristi nezvolili správnu tunelovú rúru. "Medzi nimi bol aj starší pán, ktorý prešiel celým tunelom v protismere, následne aj celým mostom Lafranconi a podarilo sa ho zastaviť až po 12 kilometroch," bilancovala hovorkyňa NDS. Dodala, že tunel prilákal aj pozornosť zvierat. "Či už to bol vlčiak, ktorý prebehol celým tunelom v protismere zo severu až na juh, alebo dve srnky, ktoré v jednu noc postávali pred vchodom do tunela."
Hovorkyňa NDS pripomenula, že osvetlenie vozovky, ktoré na začiatku iba svietilo, je v súčasnosti nastavené tak, aby v prípade požiaru alebo dopravnej nehody upozornilo vodičom blikaním. Zmeny sa dotkli aj označenia únikových ciest, ktoré sú vybavené LED osvetlením a taktiež zvodidiel. "Úseky pred vjazdom do tunela sú vybavené oceľovými otvárateľnými zvodidlami pre zvýšenie bezpečnosti pred tunelom a v miestach hasičských nástupných plôch," dodala hovorkyňa NDS k doposiaľ realizovaným technologickým úpravám v tuneli Sitina.