Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Bratislava

Dohľadové centrum Devínskej Novej Vsi zaznamenalo vyše 3300 incidentov

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Súčasťou dohľadového centra je tiež horúca linka, ktorá je podľa neho akousi predĺženou rukou miestneho úradu.

Bratislava 17. októbra (TASR) – Projekt dohľadového centra v bratislavskej Devínskej Novej Vsi funguje už tretí rok, za ten čas zaznamenali kamery vyše 3300 incidentov. Viac ako 460 bolo nahlásených bezpečnostným a záchranným zložkám. Pre TASR to uviedol koordinátor dohľadového centra Pavol Kravárik. Operátori centra v súčasnosti obsluhujú 40 bezpečnostných kamier mestskej časti, ďalších 32 monitoruje dôležité objekty.

"Sme jediná mestská časť, ktorá eviduje podnety občanov a zabezpečuje ochranu ich zdravia a majetku. Kamerový systém disponuje 360-stupňovými kamerami, ktoré sú neustále v dynamickom trasovaní," skonštatoval Kravárik. Centrum napríklad pomáhalo pri vypátraní medzinárodnej prevádzačskej skupiny.

Súčasťou dohľadového centra je tiež horúca linka, ktorá je podľa neho akousi predĺženou rukou miestneho úradu. Funguje 24 hodín denne na telefónnom čísle 02/32 33 33 32. Zaznamenala takmer 3500 telefonátov. Osvedčila sa najmä počas pandémie, kedy centrum organizovalo napríklad nákupy potravín pre seniorov. Operátori vybavovali tiež volajúcim registráciu na testovanie, poskytovali aj informácie o vyťaženosti jednotlivých testovacích miest. Po vypuknutí vojny na Ukrajine pomáhali koordinovať zbierky i pomoc odídencom. V dohľadovom centre pribudol aj automatický externý defibrilátor.

Pilotný projekt s 12 kamerami funguje od roku 2019. Už počas prvého roka boli zaznamenané stovky priestupkov, odhalené desiatky trestných činov i zachránené ľudské životy vďaka rýchlo privolanej pomoci.