DPB má viacero vozidiel, ktoré sú staré, nespĺňajú požiadavky občanov na dostatočné zabezpečenie kvality a komfortu pri cestovaní, nie sú nízkopodlažné a nemajú klimatizáciu.
Autor TASR
Bratislava 8. decembra (TASR) - Do vozového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB) pribudne 90 nových autobusov. Podnik má ich nákup financovať prostredníctvom dlhodobého úveru vo výške 24 miliónov eur. Rozhodli o tom bratislavskí mestskí poslanci na svojom dnešnom rokovaní.
DPB potrebu nákupu nových autobusov zdôvodnil tým, že má viacero vozidiel, ktoré sú staré, nespĺňajú požiadavky občanov na dostatočné zabezpečenie kvality a komfortu pri cestovaní, nie sú nízkopodlažné a nemajú klimatizáciu. "Bratislavčania jazdia aj na 26-ročných autobusoch. Keby sa robila obnova každoročne, tak by sme nemuseli nakupovať také množstvo autobusov. Som však rada, že sa našla vôľa zrealizovať túto obnovu," povedala poslankyňa Katarína Augustinič. Spoločne s poslankyňou Vierou Kimerlingovou navrhli obstarať namiesto plánovaných 88 autobusov o dve vozidlá viac, a to v štruktúre približne 32 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a šesť autobusov dĺžky do deviatich metrov. Mestské zastupiteľstvo ich návrh schválilo.
Ako jediný s tým nesúhlasil poslanec Radoslav Olekšák. Ten navrhoval, aby sa nakúpilo 48 autobusov s dĺžkou 18 metrov. Zastupiteľstvo s tým ale nesúhlasilo, no podporilo jeho podnet vypracovať návrh pilotného projektu nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy, s pomocným batériovým pohonom na vybraných linkách.
"My ideme vyradzovať 37 kĺbových autobusov a nakúpime veľkolepo 32. Neponúkneme väčšinu kapacitu, väčší komfort. Keď sa Bratislavčania budú tlačiť v krátkych autobusoch, ktoré chodia na 'kĺbových' linkách, nech si potom urobia sami názor," skonštatoval po hlasovaní Olekšák s tým, že hlavné mesto bude mať síce nové autobusy, ale v zlej štruktúre. "Bratislava potrebuje predovšetkým kĺbové autobusy," podotkol.
Generálny riaditeľ DPB Milan Urban víta schválenie nákupu 90 nových autobusov. V podniku teraz podľa jeho slov môžu začať s organizáciou verejného obstarávania. "Doplňujúce návrhy, týkajúce sa zvýšenia počtu autobusov, alebo aj kontroly nad transparentnosťou celého procesu, nepredstavujú zásadný parameter, s ktorým by sa DPB nevedel vyrovnať," skonštatoval.
DPB potrebu nákupu nových autobusov zdôvodnil tým, že má viacero vozidiel, ktoré sú staré, nespĺňajú požiadavky občanov na dostatočné zabezpečenie kvality a komfortu pri cestovaní, nie sú nízkopodlažné a nemajú klimatizáciu. "Bratislavčania jazdia aj na 26-ročných autobusoch. Keby sa robila obnova každoročne, tak by sme nemuseli nakupovať také množstvo autobusov. Som však rada, že sa našla vôľa zrealizovať túto obnovu," povedala poslankyňa Katarína Augustinič. Spoločne s poslankyňou Vierou Kimerlingovou navrhli obstarať namiesto plánovaných 88 autobusov o dve vozidlá viac, a to v štruktúre približne 32 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a šesť autobusov dĺžky do deviatich metrov. Mestské zastupiteľstvo ich návrh schválilo.
Ako jediný s tým nesúhlasil poslanec Radoslav Olekšák. Ten navrhoval, aby sa nakúpilo 48 autobusov s dĺžkou 18 metrov. Zastupiteľstvo s tým ale nesúhlasilo, no podporilo jeho podnet vypracovať návrh pilotného projektu nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy, s pomocným batériovým pohonom na vybraných linkách.
"My ideme vyradzovať 37 kĺbových autobusov a nakúpime veľkolepo 32. Neponúkneme väčšinu kapacitu, väčší komfort. Keď sa Bratislavčania budú tlačiť v krátkych autobusoch, ktoré chodia na 'kĺbových' linkách, nech si potom urobia sami názor," skonštatoval po hlasovaní Olekšák s tým, že hlavné mesto bude mať síce nové autobusy, ale v zlej štruktúre. "Bratislava potrebuje predovšetkým kĺbové autobusy," podotkol.
Generálny riaditeľ DPB Milan Urban víta schválenie nákupu 90 nových autobusov. V podniku teraz podľa jeho slov môžu začať s organizáciou verejného obstarávania. "Doplňujúce návrhy, týkajúce sa zvýšenia počtu autobusov, alebo aj kontroly nad transparentnosťou celého procesu, nepredstavujú zásadný parameter, s ktorým by sa DPB nevedel vyrovnať," skonštatoval.