Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Bratislava

Dúbravke chýbajú stovky miest v škôlkach, pomôcť má vládna dotácia

Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič

Bratislavská Dúbravka prevzala tento rok až 534 žiadostí o prijatie dieťaťa do škôlky.

Bratislava 7. mája (TASR) - Tohtoročný záujem o umiestnenie detí do materských škôl v bratislavskej Dúbravke vysoko prevýšil kapacitné možnosti predškolských zariadení. Počet žiadostí, ktorým Dúbravka nemohla vyhovieť, stúpol až na 260. Dobrou správou do budúcnosti je však to, že mestská časť získala na rozšírenie kapacít MŠ grant od Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR.

Dúbravka prevzala tento rok až 534 žiadostí o prijatie dieťaťa do škôlky. Mohla však prijať iba 274 detí. "Je to momentálne maximálny počet, ktorý môžeme prijať, aby sme neporušili platnú legislatívu," uviedla Ľubica Szilasiová z oddelenia školstva, kultúry, športu a projektových činností Miestneho úradu v Dúbravke. Pripomenula tiež, že o umiestnenie detí do škôlky je v mestskej časti každoročne doslova boj. Pred dvoma rokmi neumožnili kapacity MŠ prijať 160 detí, v minulom roku nebolo umiestnených 104 detí.

Kapacity nestačia aj napriek tomu, že má Dúbravka desať materských škôl a v 40 triedach je spolu 941 detí. "Potrebovali by sme určite minimálne ešte jednu štvortriednu materskú školu," skonštatovala Szilasiová.

Výraznou pomocou je preto dotácia vo výške 160.000 eur od ministerstva školstva, ktoré Dúbravka získala v rámci vládneho programu na rozšírenie kapacít materských škôl.

Nová materská škôlka by tak mala vzniknúť rekonštrukciou budovy materskej školy na Fedákovej ulici. Starosta Dúbravky Martin Zaťovič verí, že ďalšie triedy pre škôlkárov by mohli vzniknúť v rámci Pedagogickej a sociálnej akadémie na Bullovej ulici. Ide o projekt v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom (BSK). "Stredoškoláci by tak mohli chodiť na prax do materskej školy priamo vo svojej budove," vysvetlil starosta.