Hlavné mesto totiž dostalo povolenie na skúšobnú prevádzku až od 15. decembra 2014, no električky začali jazdiť v mestskej časti už 18. novembra.
Autor TASR
Bratislava 6. februára (TASR) – Električky v bratislavskej Dúbravke jazdili minulý rok po novej trati takmer mesiac načierno. Hlavné mesto totiž dostalo povolenie na skúšobnú prevádzku až od 15. decembra 2014, no električky začali jazdiť v mestskej časti už 18. novembra. Bratislava teraz dostala od Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) ako špecializovaného stavebného úradu 82.000 eur pokutu. TASR to potvrdila Veronika Beňadiková z BSK.
"Proti tejto pokute sme sa odvolali a situáciu vyhodnocujeme. Uvidíme, aké opatrenia z toho ďalej vyplynú," skonštatoval nový primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý). Uviedol, že pokutu mesto dostalo za "mnohonásobné porušenie právnych predpisov", ku ktorým malo dôjsť pri spustení električkovej trate.
Trať vlani minulé vedenie mesta otváralo narýchlo a na niekoľkokrát, firma Metrostav totiž termíny pred novembrovými komunálnymi voľbami nestíhala. Prvý termín otvorenia bol ohlásený na 10. novembra, ďalší na 14. novembra. Stavebníci pracovali aj v noci. Nakoniec trať otvorili až po voľbách, a to 18. novembra.
Mesto vtedy argumentovalo, že trať chceli spojazdniť čím skôr, lebo dopravnému podniku vraj chýbali vodiči autobusov, ktorí museli voziť ľudí náhradnou dopravou do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," argumentoval vtedajší hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
Električková trať ešte stále nie je skolaudovaná. Špeciálny stavebný úrad BSK totiž v projekte odhalil viaceré nedostatky a proces sa tak natiahol. "Chýbajúce zábradlia, znečistené i zasypané šachty verejnej kanalizácie, nedokončený koľajový zvršok či chýbajúci súhlasný protokol z dráhového úradu," vymenúvala mestská časť Dúbravka niektoré z nedostatkov, ktoré odkryl pri kolaudácii kraj.
Skúšobne budú električky jazdiť ešte takmer ďalšie dva mesiace. "Mesto si podalo žiadosť o predĺženie skúšobnej prevádzky až do 30. marca," uviedla Beňadiková. Stavebný úrad kraja najprv povolil skúšobnú prevádzku trate do konca januára. Počas nej sa tak mali ešte odhaľovať chyby a stavebník mal buď požiadať o kolaudačné rozhodnutie, alebo o predĺženie skúšobnej prevádzky. Mesto teda požiadalo o predĺženie.
Mesto modernizuje trať od Hanulovej k ulici Pri kríži z európskych peňazí. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.
"Proti tejto pokute sme sa odvolali a situáciu vyhodnocujeme. Uvidíme, aké opatrenia z toho ďalej vyplynú," skonštatoval nový primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý). Uviedol, že pokutu mesto dostalo za "mnohonásobné porušenie právnych predpisov", ku ktorým malo dôjsť pri spustení električkovej trate.
Trať vlani minulé vedenie mesta otváralo narýchlo a na niekoľkokrát, firma Metrostav totiž termíny pred novembrovými komunálnymi voľbami nestíhala. Prvý termín otvorenia bol ohlásený na 10. novembra, ďalší na 14. novembra. Stavebníci pracovali aj v noci. Nakoniec trať otvorili až po voľbách, a to 18. novembra.
Mesto vtedy argumentovalo, že trať chceli spojazdniť čím skôr, lebo dopravnému podniku vraj chýbali vodiči autobusov, ktorí museli voziť ľudí náhradnou dopravou do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," argumentoval vtedajší hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
Električková trať ešte stále nie je skolaudovaná. Špeciálny stavebný úrad BSK totiž v projekte odhalil viaceré nedostatky a proces sa tak natiahol. "Chýbajúce zábradlia, znečistené i zasypané šachty verejnej kanalizácie, nedokončený koľajový zvršok či chýbajúci súhlasný protokol z dráhového úradu," vymenúvala mestská časť Dúbravka niektoré z nedostatkov, ktoré odkryl pri kolaudácii kraj.
Skúšobne budú električky jazdiť ešte takmer ďalšie dva mesiace. "Mesto si podalo žiadosť o predĺženie skúšobnej prevádzky až do 30. marca," uviedla Beňadiková. Stavebný úrad kraja najprv povolil skúšobnú prevádzku trate do konca januára. Počas nej sa tak mali ešte odhaľovať chyby a stavebník mal buď požiadať o kolaudačné rozhodnutie, alebo o predĺženie skúšobnej prevádzky. Mesto teda požiadalo o predĺženie.
Mesto modernizuje trať od Hanulovej k ulici Pri kríži z európskych peňazí. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.