Z piatich brestovcov, ktorých sa výrub na Žilinskej týka, sú štyri zdravé a vitálne, poškodený je iba jeden.
Autor TASR
Bratislava 15. marca (TASR) - Stromy na Žilinskej ulici sa nemusia rúbať, stačí, aby hlavné mesto zmenilo projekt modernizovanej električkovej trate na Hlavnú stanicu tak, aby na zastávke Žilinská vždy mohla zastavovať iba jedna električka. Na dnešnom brífingu to uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.
"Dnes píšeme mestu v tomto duchu list, v ktorom mu tiež ponúkame pomoc našich ľudí z odboru dopravy i čerpania eurofondov," uviedol predseda BSK. Podľa Freša môže mesto takúto zmenu uskutočniť za pol dňa. "Pôvodný projekt je predimenzovaný, nie je vôbec potrebné, aby na tomto mieste zastavovali dve električkové súpravy za sebou," zdôraznil dnes Frešo na mieste inkriminovanej zastávky.
Z piatich brestovcov, ktorých sa výrub na Žilinskej týka, sú štyri zdravé a vitálne, poškodený je iba jeden. Občianski aktivisti spustili v pondelok (14.3.) proti výrubu stromov petíciu. Zároveň požadujú zmenu stavby tak, aby zdravé stromy ostali zachované. Navrhujú, aby zadná časť nástupišťa, kde sa nachádzajú stromy, bola upravená na chodník a zastávka bola zmenená na zastavovanie jednej električkovej súpravy. "Týmto opatrením sa zároveň zvýši odstup chodcov od električkovej trate a tým aj ich bezpečnosť," vysvetlil iniciátor petície Michal Feik.
Celý problém súvisí s kolaudáciou "modernizovanej" električkovej trate na Hlavnú stanicu, ktorá bola dokončená v septembri 2015. Rozhodnutie o výrube piatich drevín vydal 17. februára 2016 magistrát hlavného mesta na základe podmienky Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Kraj v odôvodnení nutnosti výrubu upozorňoval na to, že stromy na zastávke nespĺňajú požiadavky kladené technickou normou na projektovanie zastávok a bránia bezpečnému užívaniu trate. V príslušnej technickej norme sa uvádza, že "všetky zariadenia a vybavenie zastávok musia byť vzdialené najmenej 3,00 m od osi koľaje". Výnimku z normy v prípade zastávky Žilinská ministerstvo dopravy odmietlo udeliť.
Ak pri zachovaní súčasnej podoby projektu stromy vyrúbané nebudú, BSK nepovolí kolaudáciu trate na trvalé užívanie. V súčasnosti je trať v dočasnom užívaní, toto povolenie však trvá len do 31. augusta 2016. Po tomto termíne by sa preto mala premávka električiek na trati zastaviť.
"Dnes píšeme mestu v tomto duchu list, v ktorom mu tiež ponúkame pomoc našich ľudí z odboru dopravy i čerpania eurofondov," uviedol predseda BSK. Podľa Freša môže mesto takúto zmenu uskutočniť za pol dňa. "Pôvodný projekt je predimenzovaný, nie je vôbec potrebné, aby na tomto mieste zastavovali dve električkové súpravy za sebou," zdôraznil dnes Frešo na mieste inkriminovanej zastávky.
Z piatich brestovcov, ktorých sa výrub na Žilinskej týka, sú štyri zdravé a vitálne, poškodený je iba jeden. Občianski aktivisti spustili v pondelok (14.3.) proti výrubu stromov petíciu. Zároveň požadujú zmenu stavby tak, aby zdravé stromy ostali zachované. Navrhujú, aby zadná časť nástupišťa, kde sa nachádzajú stromy, bola upravená na chodník a zastávka bola zmenená na zastavovanie jednej električkovej súpravy. "Týmto opatrením sa zároveň zvýši odstup chodcov od električkovej trate a tým aj ich bezpečnosť," vysvetlil iniciátor petície Michal Feik.
Celý problém súvisí s kolaudáciou "modernizovanej" električkovej trate na Hlavnú stanicu, ktorá bola dokončená v septembri 2015. Rozhodnutie o výrube piatich drevín vydal 17. februára 2016 magistrát hlavného mesta na základe podmienky Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Kraj v odôvodnení nutnosti výrubu upozorňoval na to, že stromy na zastávke nespĺňajú požiadavky kladené technickou normou na projektovanie zastávok a bránia bezpečnému užívaniu trate. V príslušnej technickej norme sa uvádza, že "všetky zariadenia a vybavenie zastávok musia byť vzdialené najmenej 3,00 m od osi koľaje". Výnimku z normy v prípade zastávky Žilinská ministerstvo dopravy odmietlo udeliť.
Ak pri zachovaní súčasnej podoby projektu stromy vyrúbané nebudú, BSK nepovolí kolaudáciu trate na trvalé užívanie. V súčasnosti je trať v dočasnom užívaní, toto povolenie však trvá len do 31. augusta 2016. Po tomto termíne by sa preto mala premávka električiek na trati zastaviť.