Pred niekoľkými dňami Bratislava na svojej webovej stránke zverejnila životopisy a rozvojové projekty jednotlivých kandidátov.
Autor TASR/TERAZ.sk
Bratislava 13. augusta (TASR/Teraz.sk) - Traja kandidáti na pozíciu generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Bratislavskej vodárenskej spoločnosti (BVS), v ktorej je hlavné mesto majoritným akcionárom, predložili totožné rozvojové plány spoločnosti do roku 2020. Upozornil na to občiansky aktivista Miroslav Dragun z Inštitútu pre rozvoj Bratislavského kraja. O vedenie BVS sa momentálne uchádza 16 kandidátov.
"Jedna zo základných požiadaviek mesta bola, aby si každý jeden kandidát pripravil svoj vlastný rozvojový plán. Toto nemá byť kolektívna práca," povedal Dragun. Myslí si, že pokiaľ by takto konali napríklad tri veľké firmy, dohodli by sa na cene a každá z nich by sa prihlásila do výberového konania, protimonopolný úrad by to nazval kartelom. "Títo páni by mali byť automaticky vylúčení z akéhokoľvek procesu výberu, či už na post generálneho riaditeľa, predsedu predstavenstva a taktiež členov predstavenstva spoločnosti," podotkol občiansky aktivista.
Predložili totožné projekty
Bratislavský magistrát informáciu o tom, že traja z kandidátov na šéfa BVS majú identický rozvojový plán firmy, potvrdil. V utorok 11. augusta dostal podnety od viacerých občanov či niektorých členov výberovej komisie. "Túto informáciu sme sprostredkovali aj ostatným členom výberovej komisie, ktorí sa musia rozhodnúť, ako s týmto faktom naložia," uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Hlavné mesto pred niekoľkými dňami zverejnilo na svojej webovej stránke životopisy a rozvojové projekty jednotlivých kandidátov, ktorí splnili formálne podmienky výberového konania na post generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva v mestských spoločnostiach Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava, Dopravný podnik Bratislava (DPB) a BVS. O riadenie týchto spoločností sa uchádzalo celkovo 53 kandidátov. Členovia výberovej komisie zo zaslaných prihlášok však vyradili jednu, ktorá prišla po termíne. Definitívnemu výberu bude predchádzať verejná prezentácia uchádzačov. Víťazov výberových konaní bude následne schvaľovať mestské zastupiteľstvo na najbližšom zasadnutí, a to koncom septembra. Na výberovom procese spolupracuje bratislavská samospráva aj s neziskovou mimovládnou organizáciou Transparency International Slovensko.
O vedenie Dopravného podniku sa uchádza 17 kandidátov
Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne. Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.
Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.
Šéf DPB v rokoch 2007-2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.
Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika - Airport Bratislava. a.s. Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.
Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.
Komisia zasadne 7. septembra
Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch - Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť BVS). V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.
Verejnosť môže životopisy a rozvojové plány kandidátov pripomienkovať, na svoje podnety priamo upozorňovať výberovú komisiu. Tá sa stretne 7. septembra a má rozhodnúť o kandidátoch, ktorí postúpia do druhého kola. Ešte pred tým, ako nových manažérov schváli septembrové mestské zastupiteľstvo, sa má uskutočniť verejná prezentácia kandidátov, ktorí postúpia do druhého kola výberového procesu.
"Na základe toho komisia rozhodne, kto postúpi do ďalšieho kola, ktorým je verejná prezentácia kandidátov. Tá bude prístupná pre všetkých," priblížila Ivana Skokanová. Ako dodala, do predstavenstiev mestských firiem nebudú môcť byť nominovaní mestskí poslanci. Navrhovať uchádzačov za ostatných členov predstavenstiev, ktorí musia byť odborníci, majú mestské poslanecké kluby a primátor, no schvaľovať ich bude mestské zastupiteľstvo.
"Jedna zo základných požiadaviek mesta bola, aby si každý jeden kandidát pripravil svoj vlastný rozvojový plán. Toto nemá byť kolektívna práca," povedal Dragun. Myslí si, že pokiaľ by takto konali napríklad tri veľké firmy, dohodli by sa na cene a každá z nich by sa prihlásila do výberového konania, protimonopolný úrad by to nazval kartelom. "Títo páni by mali byť automaticky vylúčení z akéhokoľvek procesu výberu, či už na post generálneho riaditeľa, predsedu predstavenstva a taktiež členov predstavenstva spoločnosti," podotkol občiansky aktivista.
Predložili totožné projekty
Bratislavský magistrát informáciu o tom, že traja z kandidátov na šéfa BVS majú identický rozvojový plán firmy, potvrdil. V utorok 11. augusta dostal podnety od viacerých občanov či niektorých členov výberovej komisie. "Túto informáciu sme sprostredkovali aj ostatným členom výberovej komisie, ktorí sa musia rozhodnúť, ako s týmto faktom naložia," uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Hlavné mesto pred niekoľkými dňami zverejnilo na svojej webovej stránke životopisy a rozvojové projekty jednotlivých kandidátov, ktorí splnili formálne podmienky výberového konania na post generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva v mestských spoločnostiach Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava, Dopravný podnik Bratislava (DPB) a BVS. O riadenie týchto spoločností sa uchádzalo celkovo 53 kandidátov. Členovia výberovej komisie zo zaslaných prihlášok však vyradili jednu, ktorá prišla po termíne. Definitívnemu výberu bude predchádzať verejná prezentácia uchádzačov. Víťazov výberových konaní bude následne schvaľovať mestské zastupiteľstvo na najbližšom zasadnutí, a to koncom septembra. Na výberovom procese spolupracuje bratislavská samospráva aj s neziskovou mimovládnou organizáciou Transparency International Slovensko.
O vedenie Dopravného podniku sa uchádza 17 kandidátov
Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne. Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.
Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.
Šéf DPB v rokoch 2007-2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.
Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika - Airport Bratislava. a.s. Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.
Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.
Komisia zasadne 7. septembra
Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch - Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť BVS). V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.
Verejnosť môže životopisy a rozvojové plány kandidátov pripomienkovať, na svoje podnety priamo upozorňovať výberovú komisiu. Tá sa stretne 7. septembra a má rozhodnúť o kandidátoch, ktorí postúpia do druhého kola. Ešte pred tým, ako nových manažérov schváli septembrové mestské zastupiteľstvo, sa má uskutočniť verejná prezentácia kandidátov, ktorí postúpia do druhého kola výberového procesu.
"Na základe toho komisia rozhodne, kto postúpi do ďalšieho kola, ktorým je verejná prezentácia kandidátov. Tá bude prístupná pre všetkých," priblížila Ivana Skokanová. Ako dodala, do predstavenstiev mestských firiem nebudú môcť byť nominovaní mestskí poslanci. Navrhovať uchádzačov za ostatných členov predstavenstiev, ktorí musia byť odborníci, majú mestské poslanecké kluby a primátor, no schvaľovať ich bude mestské zastupiteľstvo.