Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Bratislava

Hlavné mesto chce odstraňovať nelegálne reklamy, poslalo 75 žiadostí

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Tento týždeň bratislavský magistrát odošle na stavebné úrady ďalších 300 žiadostí. 

Bratislava 5. mája (TASR) – Mesto Bratislava odoslalo na stavebné úrady jednotlivých mestských častí 75 žiadostí o povolenie na odstránenie nelegálnych reklamných plôch. V 16 prípadoch dostalo kladné stanovisko a tieto bilbordy odstráni. Tento týždeň bratislavský magistrát odošle na stavebné úrady ďalších 300 žiadostí. 

"Odstraňovať sa budú aj betónové skruže, telefónne búdky a trojnožky,"
priblížil magistrát na svojom facebookovom profile. Hlavné mesto však vyzýva aj bilbordové spoločnosti, aby k znižovaniu vizuálneho smogu v Bratislave pristupovali aktívnejšie.

Občianski aktivisti vnímajú túto snahu mesta pozitívne, pretože podobne deklarované kroky podľa nich neboli doteraz v Bratislave bežné. "Zároveň si však musíme uvedomiť, že sme jeden a pol roka po komunálnych voľbách a k významnému posunu v rámci témy vizuálneho smogu či vonkajšej reklamy zatiaľ nedošlo," povedal pre TASR Matúš Čupka zo Zelenej hliadky. Bratislavčania podľa neho očakávajú konkrétne zmeny v teréne, a preto dúfa, že sa vedeniu mesta podarí splniť svoje sľuby o znižovaní koncentrácie vonkajšej reklamy v hlavnom meste.

"Zatiaľ sa dá povedať len toľko, že na výsledky čakáme dlhšie, ako nám bolo pôvodne sľubované. Reklamné cedule mali zo stĺpov zmiznúť ešte na jar minulého roka a rovnako aj reklamné trojnožky mali byť odstránené ešte v roku 2015,"
podotkol Čupka.

Bratislavskej samospráve odporúča, aby sa zamerala na reklamné zariadenia, ktoré je možné najjednoduchšie odstrániť, a ktoré má magistrát alebo jeho zriadené inštitúcie priamo v správe. "Mám na mysli ozrutné hypercuby, ktoré dominujú napríklad Trnavskému mýtu, alebo akési päťhranné informačné steny," spresnil.

Relatívne rýchlu zmenu môže hlavné mesto docieliť podľa Čupku odstraňovaním skruží, trojnožiek či telefónnych búdok. "Vo vzťahu k bilbordom je potom potrebné pokračovať v odstraňovaní čiernych zariadení a vytvoriť akúsi cenovú mapu Bratislavy," priblížil Čupka. V rámci tejto cenovej mapy by malo platiť, že za reklamné plochy v centre meste či pri hlavných dopravných ťahoch sa bude platiť viac, lebo si aj viac na seba zarobia. "Verím, že pri zvýšení nájmu za pozemky pod bilbordmi by sa ponuka týchto plôch zracionalizovala," podotkol.