Karlova Ves požadovala, aby rozšírenie linky 133 bolo, ako jedna z priorít mestskej časti, zapracované do rozpočtu hlavného mesta.
Autor TASR
Bratislava 15. júla (TASR) – Priama autobusová linka číslo 133, spájajúca sídlisko Dlhé Diely v bratislavskej Karlovej Vsi s centrom mesta, bude naďalej jazdiť v rannej špičke pracovných dní školského roka. Mestská časť Karlova Ves na základe podnetu od občanov žiadala hlavné mesto o rozšírenie premávky tejto autobusovej linky tak, aby jazdila počas celého roka a aj v poobedných hodinách. Bratislavská samospráva však žiadosti mestskej časti nevyhovela.
"Z Dlhých Dielov sa do centra mesta denne prepravujú tisícky obyvateľov. Chceli sme ich týmto podporiť v používaní MHD. Navyše križovatka Molecova-Karloveská by sa po rozšírení prevádzky linky 133 výrazne odbremenila od náporu chodcov, čím by sa zvýšila jej celková bezpečnosť," vysvetlila starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová. Obyvateľom sídliska Dlhé Diely podľa jej slov totiž toto spojenie vyhovuje najmä preto, že ich zbavuje potreby prestupovania na električku na Molecovej ulici. Autobus linky číslo 133 premáva počas pracovných dní školského roka len niekoľko hodín ráno, pričom v inom čase neexistuje iný priamy spoj Dlhých Dielov a centra mesta.
Karlova Ves požadovala, aby rozšírenie linky 133 bolo, ako jedna z priorít mestskej časti, zapracované do rozpočtu hlavného mesta. Mestské časti boli totiž bratislavským primátorom Ivom Nesrovnalom vyzvané navrhnúť do rozpočtu mesta svoje priority.
Podľa magistrátu hlavného mesta je však táto linka nesystémová, pretože je vedená v značnej miere s elektrickými dráhami. "Na Dlhých Dieloch je v súbehu s trolejbusovou linkou číslo 33 a v ostatnom úseku v súbehu s električkovými linkami číslo 4 a 6," priblížila pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Optimálne a efektívne vedenie liniek MHD je podľa jej slov založené na nosnej koľajovej doprave, na ktorú sú naviazané prípojné autobusové a trolejbusové linky.
Magistrát tvrdí, že úlohou linky číslo 133 je zabezpečiť prepravu cestujúcich v kritickom období rannej špičky, keď sú vyťažené aj električkové linky v smere do centra mesta. "V ostatnom čase dňa je kapacita električkových liniek dostatočná, a preto je potrebné pri cestách do alebo z centra mesta prestúpiť na zastávke Molecova. To isté platí aj v letných dňoch, teda počas školských prázdnin," vysvetlila Skokanová. Karlova Ves tvrdí, že za problematické označila bratislavská samospráva aj financie. Celodenná linka 133 by vyšla na 221.000 eur ročne. "Vzhľadom na súčasnú finančnú situáciu nie je možné vami požadovaný nárast výkonov zabezpečiť," napísalo hlavné mesto vo svojom stanovisku mestskej časti.
Bratislava momentálne pripravuje projekt modernizácie Karloveskej radiály. Ten má vyriešiť aj kritický prestupný bod na križovatke Karloveská-Molecova tak, aby bol prestup medzi linkami MHD z Dlhých Dielov a električkami čo najbezpečnejší a pohodlnejší.
"Z Dlhých Dielov sa do centra mesta denne prepravujú tisícky obyvateľov. Chceli sme ich týmto podporiť v používaní MHD. Navyše križovatka Molecova-Karloveská by sa po rozšírení prevádzky linky 133 výrazne odbremenila od náporu chodcov, čím by sa zvýšila jej celková bezpečnosť," vysvetlila starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová. Obyvateľom sídliska Dlhé Diely podľa jej slov totiž toto spojenie vyhovuje najmä preto, že ich zbavuje potreby prestupovania na električku na Molecovej ulici. Autobus linky číslo 133 premáva počas pracovných dní školského roka len niekoľko hodín ráno, pričom v inom čase neexistuje iný priamy spoj Dlhých Dielov a centra mesta.
Karlova Ves požadovala, aby rozšírenie linky 133 bolo, ako jedna z priorít mestskej časti, zapracované do rozpočtu hlavného mesta. Mestské časti boli totiž bratislavským primátorom Ivom Nesrovnalom vyzvané navrhnúť do rozpočtu mesta svoje priority.
Podľa magistrátu hlavného mesta je však táto linka nesystémová, pretože je vedená v značnej miere s elektrickými dráhami. "Na Dlhých Dieloch je v súbehu s trolejbusovou linkou číslo 33 a v ostatnom úseku v súbehu s električkovými linkami číslo 4 a 6," priblížila pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Optimálne a efektívne vedenie liniek MHD je podľa jej slov založené na nosnej koľajovej doprave, na ktorú sú naviazané prípojné autobusové a trolejbusové linky.
Magistrát tvrdí, že úlohou linky číslo 133 je zabezpečiť prepravu cestujúcich v kritickom období rannej špičky, keď sú vyťažené aj električkové linky v smere do centra mesta. "V ostatnom čase dňa je kapacita električkových liniek dostatočná, a preto je potrebné pri cestách do alebo z centra mesta prestúpiť na zastávke Molecova. To isté platí aj v letných dňoch, teda počas školských prázdnin," vysvetlila Skokanová. Karlova Ves tvrdí, že za problematické označila bratislavská samospráva aj financie. Celodenná linka 133 by vyšla na 221.000 eur ročne. "Vzhľadom na súčasnú finančnú situáciu nie je možné vami požadovaný nárast výkonov zabezpečiť," napísalo hlavné mesto vo svojom stanovisku mestskej časti.
Bratislava momentálne pripravuje projekt modernizácie Karloveskej radiály. Ten má vyriešiť aj kritický prestupný bod na križovatke Karloveská-Molecova tak, aby bol prestup medzi linkami MHD z Dlhých Dielov a električkami čo najbezpečnejší a pohodlnejší.