Nový cestný obchvat tohto regiónu je jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavského kraja.
Autor TASR
Bratislava 10. februára (TASR) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) pokračuje vo výstavbe cesty, ktorá obíde Slovenský Grob a Chorvátsky Grob. Práce sa aktuálne týkajú úpravy podložia budúcej vozovky a prekládky inžinierskych sietí, ale tiež dvoch nových mostov a novej okružnej križovatky. Prvá etapa obchvatu obcí malokarpatského regiónu má byť dokončená na jeseň.
"Najzložitejšou časťou projektu sú dva mosty – ponad Dávidov kanál a Mlynský potok, kde už vidieť opory mostov. Zhotoviteľ začal aj s prípravnými prácami na okružnej križovatke na ceste III/1059," priblížila hovorkyňa BSK Lucia Forman.
Nový cestný obchvat tohto regiónu je jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavského kraja. Má mať zásadný dosah na zlepšenie dopravnej situácie v regióne, prispieť k zníženiu emisií CO2 a zlepšiť prepojenie územia so susedným Trnavským krajom. „Ak ho nepostavíme, obce i celý región budú trpieť tranzitnou dopravou,“ upozorňuje vedenie kraja.
Obchvat Slovenského Grobu a Chorvátskeho Grobu je začiatkom výstavby obchvatu Pezinok – Modra. Ten je podľa predstaviteľov kraja i viacerých samospráv v malokarpatskom regióne najlepším dopravným riešením. V druhej etape sa počíta s napojením na Grinavu a v poslednej s úsekom až po Dubovú.
Kraj dlhodobo poukazuje na nutnosť výstavby obchvatov okresných miest a obcí s najväčšou intenzitou dopravy, porovnateľnou s intenzitou na vyťažených diaľničných úsekoch, a to 23.000 áut denne. Na neúnosnú situáciu dlhodobo upozorňujú aj samosprávy. Jednou z nich je Modra, cez ktorej historické centrum prechádza cesta II/502, pričom priemerná intenzita dopravy v najkritickejšom mieste dosahovala už v roku 2015 hodnotu 11.000 áut denne.
S výstavbou obchvatu začal kraj vlani v septembri.
"Najzložitejšou časťou projektu sú dva mosty – ponad Dávidov kanál a Mlynský potok, kde už vidieť opory mostov. Zhotoviteľ začal aj s prípravnými prácami na okružnej križovatke na ceste III/1059," priblížila hovorkyňa BSK Lucia Forman.
Nový cestný obchvat tohto regiónu je jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavského kraja. Má mať zásadný dosah na zlepšenie dopravnej situácie v regióne, prispieť k zníženiu emisií CO2 a zlepšiť prepojenie územia so susedným Trnavským krajom. „Ak ho nepostavíme, obce i celý región budú trpieť tranzitnou dopravou,“ upozorňuje vedenie kraja.
Obchvat Slovenského Grobu a Chorvátskeho Grobu je začiatkom výstavby obchvatu Pezinok – Modra. Ten je podľa predstaviteľov kraja i viacerých samospráv v malokarpatskom regióne najlepším dopravným riešením. V druhej etape sa počíta s napojením na Grinavu a v poslednej s úsekom až po Dubovú.
Kraj dlhodobo poukazuje na nutnosť výstavby obchvatov okresných miest a obcí s najväčšou intenzitou dopravy, porovnateľnou s intenzitou na vyťažených diaľničných úsekoch, a to 23.000 áut denne. Na neúnosnú situáciu dlhodobo upozorňujú aj samosprávy. Jednou z nich je Modra, cez ktorej historické centrum prechádza cesta II/502, pričom priemerná intenzita dopravy v najkritickejšom mieste dosahovala už v roku 2015 hodnotu 11.000 áut denne.
S výstavbou obchvatu začal kraj vlani v septembri.